Salacgrīvas ostā izbūvēs jaunu Salacas kreisā krasta piestātni
Salacgrīvas ostas pārvalde izsludinājusi konkursu par ostas Salacas kreisā krasta piestātnes Nr.1 rekonstrukciju, kas gan faktiski nozīmējot jaunas piestātnes izbūvi, aģentūru LETA informēja ostas pārvaldnieks Ivo Īstenais.
Salacgrīvas ostas pārvalde izsludinājusi konkursu par ostas Salacas kreisā krasta piestātnes Nr.1 rekonstrukciju, kas gan faktiski nozīmējot jaunas piestātnes izbūvi, aģentūru LETA informēja ostas pārvaldnieks Ivo Īstenais.
Piestātnes celtniecībai paredzēts izmantot pērn ņemto, valsts galvoto kredītu no "Pirmās Latvijas komercbankas" Ls 1 086 000 apmērā, kurš tika izmantots arī ostas kanāla padziļināšanā.
Iecerēts, ka pie jaunās piestātnes varēs pārkraut kuģus ar beramkravām, īpaši koncentrējoties uz kūdru, teica Īstenais.
Pretendenti pieteikumu konkursam var iesniegt līdz šā gada 18.aprīlim, kad arī notiks piedāvājumu atvēršana, bet piestātnes izbūves darbi jāveic līdz šā gada 25.jūlijam.
Lai gan jau pagājušā gada beigās tika iecerēts pabeigt ostas kanāla rekonstrukciju, slikto laika apstākļu dēļ tas neesot izdarīts, bet jau tuvākajā laikā darbi tikšot pabeigti, jo esot palikusi viena desmitā daļa no darbu kopapjoma.
Pēc kanāla padziļināšanas tas būšot 6,5 metrus dziļš, un kanāla platums esot palielināts no 60 līdz 80 metriem, un Īstenais prognozēja, ka vairāk ostas kanālu nebūs nepieciešams palielināt, jo osta koncentrējoties uz videi draudzīgu kravu pārvadāšanu, kuras pārvadā ar salīdzinoši nelieliem kuģiem.
Kopumā gads ostai esot iesācies neveiksmīgi, jo krities apgrozījums, tomēr Īstenais cer, ka jau tuvākajā laikā kravu apgrozījums ostā augs, ko pierādot arvien lielākā interese par ostas pakalpojumiem.
Pašlaik jau esot vairākas firmas, kuras būtu gatavas darboties ostā, bet vēl ir jāpabeidz rekonstrukcijas darbi, lai tas varētu notikt.
Salacgrīvas ostas konkurētspēju ietekmējot arī tas, ka kokmateriālu īpašniekiem izdevīgāk kravas esot vest uz Skultes ostu, jo tur tiekot izmantots labāks koksnes apjoma aprēķināšanas koeficients, kas esot izdevīgāks kokmateriālu īpašniekiem.
Tomēr Īstenais prognozēja, ka Salacgrīvas osta šogad veiksmīgi attīstīsies un spēs piesaistīt jaunas kravas. Par ostu interesi esot izrādījuši arī Igaunijā, jo turienes uzņēmējiem keramzīta transportēšanai Salacgrīva esot tuvāka nekā Pērnava.
Mārcis Krastiņš LETA
Copyright © LETA
Piestātnes celtniecībai paredzēts izmantot pērn ņemto, valsts galvoto kredītu no "Pirmās Latvijas komercbankas" Ls 1 086 000 apmērā, kurš tika izmantots arī ostas kanāla padziļināšanā.
Iecerēts, ka pie jaunās piestātnes varēs pārkraut kuģus ar beramkravām, īpaši koncentrējoties uz kūdru, teica Īstenais.
Pretendenti pieteikumu konkursam var iesniegt līdz šā gada 18.aprīlim, kad arī notiks piedāvājumu atvēršana, bet piestātnes izbūves darbi jāveic līdz šā gada 25.jūlijam.
Lai gan jau pagājušā gada beigās tika iecerēts pabeigt ostas kanāla rekonstrukciju, slikto laika apstākļu dēļ tas neesot izdarīts, bet jau tuvākajā laikā darbi tikšot pabeigti, jo esot palikusi viena desmitā daļa no darbu kopapjoma.
Pēc kanāla padziļināšanas tas būšot 6,5 metrus dziļš, un kanāla platums esot palielināts no 60 līdz 80 metriem, un Īstenais prognozēja, ka vairāk ostas kanālu nebūs nepieciešams palielināt, jo osta koncentrējoties uz videi draudzīgu kravu pārvadāšanu, kuras pārvadā ar salīdzinoši nelieliem kuģiem.
Kopumā gads ostai esot iesācies neveiksmīgi, jo krities apgrozījums, tomēr Īstenais cer, ka jau tuvākajā laikā kravu apgrozījums ostā augs, ko pierādot arvien lielākā interese par ostas pakalpojumiem.
Pašlaik jau esot vairākas firmas, kuras būtu gatavas darboties ostā, bet vēl ir jāpabeidz rekonstrukcijas darbi, lai tas varētu notikt.
Salacgrīvas ostas konkurētspēju ietekmējot arī tas, ka kokmateriālu īpašniekiem izdevīgāk kravas esot vest uz Skultes ostu, jo tur tiekot izmantots labāks koksnes apjoma aprēķināšanas koeficients, kas esot izdevīgāks kokmateriālu īpašniekiem.
Tomēr Īstenais prognozēja, ka Salacgrīvas osta šogad veiksmīgi attīstīsies un spēs piesaistīt jaunas kravas. Par ostu interesi esot izrādījuši arī Igaunijā, jo turienes uzņēmējiem keramzīta transportēšanai Salacgrīva esot tuvāka nekā Pērnava.
Mārcis Krastiņš LETA
Copyright © LETA