Septembra beigās plāno sākt Stacijas laukuma rekonstrukciju
Septembra beigās, iespējams, tiks uzsākta arī Stacijas laukuma rekonstrukcija, tādējādi noslēdzot Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas rekonstrukcijas darbus.
Septembra beigās, iespējams, tiks uzsākta arī Stacijas laukuma rekonstrukcija, tādējādi noslēdzot Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas rekonstrukcijas darbus.
Kā šodien bijušās Starptautiskās zāles atklāšanā sacīja kompānijas "Linstow Varner" ģenerāldirektors Peters Salomonsens, jau 25.augustā tiks izsūtīti uzaicinājumi piedalīties tenderī stacijas laukuma rekonstrukcijai.
Tas, cik ātri tiks uzsākti visi trešās kārtas būvdarbi, būs atkarīgs no projekta saskaņošanas visās nepieciešamajās institūcijās.
Salomonsens stāstīja, ka trešajā kārtā tiks uzbūvēta pazemes autostāvvieta 130 automašīnām, vairāk nekā 400 automašīnas varēs novietot aiz pašreizējās stacijas ēkas.
Trešās kārtas rekonstrukcijas darbos ietilpst arī pašas stacijas ēkas pārbūve, stacijas laukuma sakārtošana, tādējādi radot vēl 24 000 kvadrātmetru lielu tirdzniecības platību.
Salomonsens norādīja, ka stacijas ēkas rekonstrukcija ir zīmīga dāvana Rīgai 800 gadu jubilejā, piebilstot, ka Norvēģijas kompānija līdz šim tik lielu dāvanu nevienam ārvalstīs vēl nav pasniegusi.
Kā novēroja aģentūra LETA, uz stacijas otrās kārtas atklāšanu nebija ieradušies pilsētas saimnieki - Rīgas domes vadības pārstāvji. Uz oficiālo pasākumu un atklāšanas lentes pārgriešanu bija aicināts Rīgas mērs Gundars Bojārs un viņa vietnieks Sergejs Dolgopolovs.
Kopumā abās rekonstrukciju kārtās dzelzceļa stacijā ir ieguldīti 8,8 miljoni ASV dolāru.
Stacijas rekonstrukcijas otrajā kārtā būvfirma "RBS Skals" veica stacijas ēkas nesošo konstrukciju pastiprināšanu, moderna lifta un eskalatora montāžu, trīs invalīdu krēslu pacēlāju montāžu, jumta remontu, logu, vitrīnu un durvju maiņu.
Saglabājot pašreizējo vizuālo sadalījumu, mainīta arī galvenā stikla fasāde, kā arī notīrīta esošā akmens fasāde. Saskaņā ar līgumu mainīts arī Centrālās zāles grīdas segums, ieklājot izturīgās akmens masas flīzes bijušā monolītā "terracco" vietā. Līdzīgi kā blakus zālē arī Centrālajā zālē mainītas komunikācijas, kanalizācijas un apkures sistēmas.
Pēc otrās kārtas būvdarbu pilnīgas pabeigšanas stacijas divas līdz šim nepamatoti nošķirtās daļas veidos vienotu kompleksu - abas bijušās zāles ir savienotas divos līmeņos, izveidojot pandusus ar drošu pretslīdošu segumu.
Stacijas rekonstrukcijas skiču projektu izstrādājis arhitektu birojs SIA "Sarma un Norde", tehnisko projektu - SIA "Nams".
Zaiga Barvida LETA
Kā šodien bijušās Starptautiskās zāles atklāšanā sacīja kompānijas "Linstow Varner" ģenerāldirektors Peters Salomonsens, jau 25.augustā tiks izsūtīti uzaicinājumi piedalīties tenderī stacijas laukuma rekonstrukcijai.
Tas, cik ātri tiks uzsākti visi trešās kārtas būvdarbi, būs atkarīgs no projekta saskaņošanas visās nepieciešamajās institūcijās.
Salomonsens stāstīja, ka trešajā kārtā tiks uzbūvēta pazemes autostāvvieta 130 automašīnām, vairāk nekā 400 automašīnas varēs novietot aiz pašreizējās stacijas ēkas.
Trešās kārtas rekonstrukcijas darbos ietilpst arī pašas stacijas ēkas pārbūve, stacijas laukuma sakārtošana, tādējādi radot vēl 24 000 kvadrātmetru lielu tirdzniecības platību.
Salomonsens norādīja, ka stacijas ēkas rekonstrukcija ir zīmīga dāvana Rīgai 800 gadu jubilejā, piebilstot, ka Norvēģijas kompānija līdz šim tik lielu dāvanu nevienam ārvalstīs vēl nav pasniegusi.
Kā novēroja aģentūra LETA, uz stacijas otrās kārtas atklāšanu nebija ieradušies pilsētas saimnieki - Rīgas domes vadības pārstāvji. Uz oficiālo pasākumu un atklāšanas lentes pārgriešanu bija aicināts Rīgas mērs Gundars Bojārs un viņa vietnieks Sergejs Dolgopolovs.
Kopumā abās rekonstrukciju kārtās dzelzceļa stacijā ir ieguldīti 8,8 miljoni ASV dolāru.
Stacijas rekonstrukcijas otrajā kārtā būvfirma "RBS Skals" veica stacijas ēkas nesošo konstrukciju pastiprināšanu, moderna lifta un eskalatora montāžu, trīs invalīdu krēslu pacēlāju montāžu, jumta remontu, logu, vitrīnu un durvju maiņu.
Saglabājot pašreizējo vizuālo sadalījumu, mainīta arī galvenā stikla fasāde, kā arī notīrīta esošā akmens fasāde. Saskaņā ar līgumu mainīts arī Centrālās zāles grīdas segums, ieklājot izturīgās akmens masas flīzes bijušā monolītā "terracco" vietā. Līdzīgi kā blakus zālē arī Centrālajā zālē mainītas komunikācijas, kanalizācijas un apkures sistēmas.
Pēc otrās kārtas būvdarbu pilnīgas pabeigšanas stacijas divas līdz šim nepamatoti nošķirtās daļas veidos vienotu kompleksu - abas bijušās zāles ir savienotas divos līmeņos, izveidojot pandusus ar drošu pretslīdošu segumu.
Stacijas rekonstrukcijas skiču projektu izstrādājis arhitektu birojs SIA "Sarma un Norde", tehnisko projektu - SIA "Nams".
Zaiga Barvida LETA