building.lv skaitļos

Lietotāji online31
Aktīvie uzņēmumi20826
Nozares ziņas33088
Sezonalitāte, tās ietekme uz nozares attīstību un izmaksām - ievads : building.lv - par būvniecību Latvijā

Sezonalitāte, tās ietekme uz nozares attīstību un izmaksām - ievads

Par nozares attīstības tempiem runāts gana daudz, tos apliecina arī statistikas dati par izsniegto būvatļauju skaitu, uzņēmumu finansu rādītājiem u.c.

Par nozares attīstības tempiem runāts gana daudz, tos apliecina arī statistikas dati par izsniegto būvatļauju skaitu, uzņēmumu finansu rādītājiem u.c. Arī būvniecības īpatsvars iekšzemes kopproduktā ir ne mazāks kā 6,1% (kopš 2002. gada) un turpina stabili augt katru gadu. Bez tam nozarē strādā ap 6,5% no tautsaimniecībā nodarbinātajiem, pieaug speciālistu profesionālisms. Uzņēmumu attīstības tempi ir ļoti strauji, tāpēc veiksmīgākās ir tās kompānijas, kas plāno darbus, apgūst arvien jaunas tehnoloģijas, izmanto jaunākos materiālus un rēķinās ar sezonalitātes ieviestajām izmaiņām plānos.

Saprotams, ka arī būvmateriālu ražotāji un tirgotāji- zinot veiksmīgo būvniecības attīstību valstī, palielinās arī būvmateriālu cenas, kas īpaši labi pamanāms aktīvākajā būvniecības sezonā.

Lai noskaidrotu, kādā mērā un vai sezonalitāte ietekmē būvnieku darbu un uzņēmumu plānus, aktuālā tēmā aplūkosim nozares attīstību pēdējos gados, lai redzētu, kā mainās darbu apjoms, atkarībā no gadalaika. Tāpat noskaidrosim, vai šogad celtniekus atkal sagaida cementa deficīts un taujāsim pašiem būvniekiem, kā viņi rīkojas, lai sezonalitāte darbu veikšanai traucētu iespējami mazāk.
Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.