Šlesers: Latvijai autoceļu būvniecība prasīs vismaz desmit gadus
Latvijai autoceļu būvniecība prasīs vēl vismaz desmit gadus, trešdien "Latvijas Avīzē" publicētā intervijā prognozē satiksmes ministrs Ainārs Šlesers.
Latvijai autoceļu būvniecība prasīs vēl vismaz desmit gadus, trešdien "Latvijas Avīzē" publicētā intervijā prognozē satiksmes ministrs Ainārs Šlesers.
Ministrs norādījis, ka visu Latvijas autoceļu kvalitāti nevar uzlabot viena gada laikā, un prioritāte būs maģistrālēm, no kurām valsts gūst ekonomisku labumu.
"Latvijas ceļi patlaban tiek ievērojami vairāk remontēti nekā visos iepriekšējos gados. Bet ir cita problēma. Iepriekš nebija pieņemti ambiciozie plāni būvēt ceļus ar četrām joslām. Četras joslas būs ne tikai Maskavas šosejai Rīgas-Kokneses virzienā, bet arī Rīgas un Jūrmalas apvedceļam, kā arī apvedceļam apkārt Ķekavai. Iepriekš šim mērķim nebija naudas, tāpēc projektus līdz galam neizstrādāja. Kad vajadzētu sākt būvēt, esam spiesti izstrādāt projektus un atsavināt ceļu būvniecībai nepieciešamās zemes, kas nav vienkāršs process," viņš stāstījis.
Ministrs atgādinājis, ka šogad kopējais valsts budžeta finansējums autoceļiem ir 230 miljoni latu, no kuriem 70 miljoni tiek tērēti pašvaldību ceļiem, tomēr ceļu būvniecība prasīs vismaz desmit gadus.
Pēc Šlesera teiktā, nākamgad trīs reizes no valsts budžeta tiks palielināts finansējums otrās šķiras ceļiem. Šogad finansējums šiem ceļiem ir 12 miljoni latu, bet nākamgad tas būs jau 35 miljoni latu.
Ministrs norādījis, ka visu Latvijas autoceļu kvalitāti nevar uzlabot viena gada laikā, un prioritāte būs maģistrālēm, no kurām valsts gūst ekonomisku labumu.
"Latvijas ceļi patlaban tiek ievērojami vairāk remontēti nekā visos iepriekšējos gados. Bet ir cita problēma. Iepriekš nebija pieņemti ambiciozie plāni būvēt ceļus ar četrām joslām. Četras joslas būs ne tikai Maskavas šosejai Rīgas-Kokneses virzienā, bet arī Rīgas un Jūrmalas apvedceļam, kā arī apvedceļam apkārt Ķekavai. Iepriekš šim mērķim nebija naudas, tāpēc projektus līdz galam neizstrādāja. Kad vajadzētu sākt būvēt, esam spiesti izstrādāt projektus un atsavināt ceļu būvniecībai nepieciešamās zemes, kas nav vienkāršs process," viņš stāstījis.
Ministrs atgādinājis, ka šogad kopējais valsts budžeta finansējums autoceļiem ir 230 miljoni latu, no kuriem 70 miljoni tiek tērēti pašvaldību ceļiem, tomēr ceļu būvniecība prasīs vismaz desmit gadus.
Pēc Šlesera teiktā, nākamgad trīs reizes no valsts budžeta tiks palielināts finansējums otrās šķiras ceļiem. Šogad finansējums šiem ceļiem ir 12 miljoni latu, bet nākamgad tas būs jau 35 miljoni latu.