Šlesers par vienu no nepadarītajiem darbiem uzskata ceļu uzturēšanas sakārtošanu
Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (LPP), vērtējot valdības pirmajās 100 dienās paveikto transporta, pārvadājumu, telekomunikāciju un sakaru jomās, par vienu no nepadarītajiem darbiem atzina ceļu uzturēšanas sakārtošanu.
Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers (LPP), vērtējot valdības pirmajās 100 dienās paveikto transporta, pārvadājumu, telekomunikāciju un sakaru jomās, par vienu no nepadarītajiem darbiem atzina ceļu uzturēšanas sakārtošanu.
Vienlaikus ministrs uzsvēra, ka šajā jomā iecerētos darbus nebija iespējams realizēt 100 dienās, jo to veikšanai vajadzīgs politisks lēmums. Viņš pauda pārliecību, ka problēmām izdosies atrast risinājumu.
Šlesers uzskata, ka blakus veselībai Latvijā jābūt vēl divām prioritātēm - izglītībai un satiksmei, proti, ceļiem. Šo jautājumu viņš esot gatavs "pacelt" valdības līmenī. Ministrs cerot arī uz Ministru prezidenta Aigara Kalvīša (TP) atbalstu.
Satiksmes ministrs vērsa uzmanību uz to, ka, nepiešķirot papildus finansējumu deviņu miljonu latu apmērā, nevarēs izpildīt minimālo satiksmes drošības paaugstināšanas pasākumu programmu, līdz ar to uz ceļiem būšot mazāk marķējumu, bet autovadītāji izteiks pārmetumus par noteiktās vietās neuzstādīto ceļu nožogojumu.
Pēc ministra domām, viena no kļūdām, kas saistīta ar autoceļu ziemas uzturēšanu, bija sabiedrības nepietiekama informēšana par ceļu stāvokli. Lai gan informācija ir pieejama VAS "Latvijas valsts ceļi" interneta lapā, ne visi autovadītāji to var izmantot, atzina Šlesers. Tādēļ informāciju par attīrītajiem ceļiem ministrija vēlas izplatīt, izmantojot "Latvijas Radio". Ministrs cer, ka tad autovadītāji būs pozitīvāk noskaņoti.
Viņš uz sabiedrības atbalstu cer arī attiecībā uz bargākiem sodiem satiksmes noteikumu pārkāpējiem. Satiksmes, kā arī Iekšlietu ministrijas nostāja esot skaidra - ja dzērājs ir sēdies pie stūres, viņš ir potenciālais noziedznieks. Tādēļ kā sodi, pēc Šlesera domām, būtu jāievieš transportlīdzekļa konfiskācija, kā arī piespiedu darbs.
Runājot par iespējamo cilvēktiesību pārkāpšanu, ministrs norādīja, ka "jādomā arī par cilvēkiem, kas nav vairs dzīvi, viņiem arī bija tiesības dzīvot".
Arī par iecerētajām izmaiņām likumos, ko šodien neakceptēja valdības komiteja, ministrs drīzumā cer panākt vienošanos.
Kopumā Šlesers esot apmierināts ar 100 dienās paveikto, lai gan joprojām ir lietas, kurām vēl būs jāpievērš uzmanība.
Valdības pirmajās 100 dienās ministrs ticies ar visiem Satiksmes ministrijas pārziņā esošo uzņēmumu vadītājiem, lai vienotos par turpmāko darbu. Šlesers uzskata, ka šie uzņēmumi tagad ir daudz gatavāki strādāt, jo tiem ir uzstādījums, kādus rezultātus ministrs vēlas sasniegt.
Par labāko piemēru Šlesers uzskata nacionālo aviosabiedrību "airBaltic", kas ne tikai spējusi sagatavoties konkurencei Latvijā, bet arī atklājusi 11 maršrutus no Lietuvas galvaspilsētas Viļņas.
Kā galvenos iesāktos un nākotnē turpināmos darbus ministrs minēja trešās UMTS/GSM licences izsoli, VAS "Latvijas dzelzceļš" restrukturizāciju, lidostas "Rīga" pārveidošanu par starptautisko lidojumu centru, prāmju satiksmes uzlabošanu no Rīgas, autoceļu uzturēšanas uzlabošanu, Latvijas Pasta jaunās koncepcijas realizāciju.
LETA jau ziņoja, ka šonedēļ, 12.martā, Kalvīša vadītajai valdībai apritēs pirmās 100 darbības dienas.
Vienlaikus ministrs uzsvēra, ka šajā jomā iecerētos darbus nebija iespējams realizēt 100 dienās, jo to veikšanai vajadzīgs politisks lēmums. Viņš pauda pārliecību, ka problēmām izdosies atrast risinājumu.
Šlesers uzskata, ka blakus veselībai Latvijā jābūt vēl divām prioritātēm - izglītībai un satiksmei, proti, ceļiem. Šo jautājumu viņš esot gatavs "pacelt" valdības līmenī. Ministrs cerot arī uz Ministru prezidenta Aigara Kalvīša (TP) atbalstu.
Satiksmes ministrs vērsa uzmanību uz to, ka, nepiešķirot papildus finansējumu deviņu miljonu latu apmērā, nevarēs izpildīt minimālo satiksmes drošības paaugstināšanas pasākumu programmu, līdz ar to uz ceļiem būšot mazāk marķējumu, bet autovadītāji izteiks pārmetumus par noteiktās vietās neuzstādīto ceļu nožogojumu.
Pēc ministra domām, viena no kļūdām, kas saistīta ar autoceļu ziemas uzturēšanu, bija sabiedrības nepietiekama informēšana par ceļu stāvokli. Lai gan informācija ir pieejama VAS "Latvijas valsts ceļi" interneta lapā, ne visi autovadītāji to var izmantot, atzina Šlesers. Tādēļ informāciju par attīrītajiem ceļiem ministrija vēlas izplatīt, izmantojot "Latvijas Radio". Ministrs cer, ka tad autovadītāji būs pozitīvāk noskaņoti.
Viņš uz sabiedrības atbalstu cer arī attiecībā uz bargākiem sodiem satiksmes noteikumu pārkāpējiem. Satiksmes, kā arī Iekšlietu ministrijas nostāja esot skaidra - ja dzērājs ir sēdies pie stūres, viņš ir potenciālais noziedznieks. Tādēļ kā sodi, pēc Šlesera domām, būtu jāievieš transportlīdzekļa konfiskācija, kā arī piespiedu darbs.
Runājot par iespējamo cilvēktiesību pārkāpšanu, ministrs norādīja, ka "jādomā arī par cilvēkiem, kas nav vairs dzīvi, viņiem arī bija tiesības dzīvot".
Arī par iecerētajām izmaiņām likumos, ko šodien neakceptēja valdības komiteja, ministrs drīzumā cer panākt vienošanos.
Kopumā Šlesers esot apmierināts ar 100 dienās paveikto, lai gan joprojām ir lietas, kurām vēl būs jāpievērš uzmanība.
Valdības pirmajās 100 dienās ministrs ticies ar visiem Satiksmes ministrijas pārziņā esošo uzņēmumu vadītājiem, lai vienotos par turpmāko darbu. Šlesers uzskata, ka šie uzņēmumi tagad ir daudz gatavāki strādāt, jo tiem ir uzstādījums, kādus rezultātus ministrs vēlas sasniegt.
Par labāko piemēru Šlesers uzskata nacionālo aviosabiedrību "airBaltic", kas ne tikai spējusi sagatavoties konkurencei Latvijā, bet arī atklājusi 11 maršrutus no Lietuvas galvaspilsētas Viļņas.
Kā galvenos iesāktos un nākotnē turpināmos darbus ministrs minēja trešās UMTS/GSM licences izsoli, VAS "Latvijas dzelzceļš" restrukturizāciju, lidostas "Rīga" pārveidošanu par starptautisko lidojumu centru, prāmju satiksmes uzlabošanu no Rīgas, autoceļu uzturēšanas uzlabošanu, Latvijas Pasta jaunās koncepcijas realizāciju.
LETA jau ziņoja, ka šonedēļ, 12.martā, Kalvīša vadītajai valdībai apritēs pirmās 100 darbības dienas.