Šodien pēdējo dienu var iesniegt piedāvājumus Liepājas ostas naftu saturošo notekūdeņu attīrīšanas ietaišu būvdarbiem
Šodien pēdējo dienu var iesniegt piedāvājumus speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes izsludinātākā izsolē par Liepājas ostas naftu saturošo notekūdeņu attīrīšanas ietaišu būvdarbiem, aģentūru LETA informēja Liepājas SEZ pārvaldē.
Šodien pēdējo dienu var iesniegt piedāvājumus speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) pārvaldes izsludinātākā izsolē par Liepājas ostas naftu saturošo notekūdeņu attīrīšanas ietaišu būvdarbiem, aģentūru LETA informēja Liepājas SEZ pārvaldē.
LETA jau informēja, ka Liepājas SEZ pārvalde izsludinājusi jaunu izsoli par Liepājas ostas naftu saturošo notekūdeņu attīrīšanas ietaišu būvdarbiem.
Būvdarbus paredzēts sākt tūlīt pēc līguma parakstīšanas ar izsoles uzvarētāju.
Jau ziņots, ka ir anulēti konkursa rezultāti par tiesībām būvēt kuģu radītā piesārņojuma un balasta ūdeņu attīrīšanas Liepājas bāzes staciju, jo pretendentu piedāvājumi tika atzīti par nepilnīgiem. Konkursa komisija vēlējās saņemt papildu informāciju no pretendentiem, kas nebija iekļauta konkursa nolikumā. Lai kāds no pretendentiem neiesniegtu protestu, tika nolemts izsludināt jaunu konkursu, aģentūrai LETA sacīja Liepājas ostas pārvaldnieks Aivars Boja.
Liepājas SEZ pārvaldes rīkotajā konkursā no trīs pretendentiem - AS "BKD", SIA "Būve" un SIA "Vītols" - uzvarēja SIA "Vītols", piedāvājot zemāku darba izpildes cenu. Konkursam pavisam bija iesnieguši četri pretendenti, viens neatbilda kvalifikācijas prasībām.
Liepājas bāzes stacijas projektu izstrādājusi SIA "Eko-osta". Projekts izstrādāts tā, lai pēc stacijas būvniecības pabeigšanas būtu iespējams to paplašināt, palielinot jaudu un uzlabojot kvalitāti.
Stacija projektēta tā, lai vajadzības gadījumā blakus varētu tikt būvēta ķīmisko piesārņojumu attīrīšanas stacija, tiktu palielināts arī attīrīšanas iekārtu rezervuāru tilpums. Pašreizējās projekta izmaksās, kas ir ap Ls 300 000, neietilpst ķīmiskā piesārņojuma attīrīšana, stacijas elektroniskā monitoringa ieviešana un procesu automātiskā vadība.
Attīrīšanas staciju izbūve Liepājas ostā notiek saskaņā ar starptautiskām normām, kas paredz ekoloģiskā stāvokļa uzlabošanu Baltijas jūrā. Ceļot jauno staciju, ievērotas "Helcom", "Marpol" un Baltijas jūras stratēģijas programmas, kas paredz radīt kuģiem iespējas nodot piesārņoto ūdeni Baltijas jūras valstu ostās.
Jaunās stacijas jauda ir 10 kubikmetri piesārņoto vielu vienā stundā, bet krīzes gadījumos šo jaudu ir iespējams vairākas reizes palielināt un apkalpot līdz pat 1300 kubikmetriem diennaktī.
Attīrītais ūdens, kuram bijuši naftas piejaukumi, atbildīs Eiropas Savienības standartiem un saturēs 1 - 1,5 miligramus naftas produktu uz vienu litru ūdens.
Dace Kārkla LETA
LETA jau informēja, ka Liepājas SEZ pārvalde izsludinājusi jaunu izsoli par Liepājas ostas naftu saturošo notekūdeņu attīrīšanas ietaišu būvdarbiem.
Būvdarbus paredzēts sākt tūlīt pēc līguma parakstīšanas ar izsoles uzvarētāju.
Jau ziņots, ka ir anulēti konkursa rezultāti par tiesībām būvēt kuģu radītā piesārņojuma un balasta ūdeņu attīrīšanas Liepājas bāzes staciju, jo pretendentu piedāvājumi tika atzīti par nepilnīgiem. Konkursa komisija vēlējās saņemt papildu informāciju no pretendentiem, kas nebija iekļauta konkursa nolikumā. Lai kāds no pretendentiem neiesniegtu protestu, tika nolemts izsludināt jaunu konkursu, aģentūrai LETA sacīja Liepājas ostas pārvaldnieks Aivars Boja.
Liepājas SEZ pārvaldes rīkotajā konkursā no trīs pretendentiem - AS "BKD", SIA "Būve" un SIA "Vītols" - uzvarēja SIA "Vītols", piedāvājot zemāku darba izpildes cenu. Konkursam pavisam bija iesnieguši četri pretendenti, viens neatbilda kvalifikācijas prasībām.
Liepājas bāzes stacijas projektu izstrādājusi SIA "Eko-osta". Projekts izstrādāts tā, lai pēc stacijas būvniecības pabeigšanas būtu iespējams to paplašināt, palielinot jaudu un uzlabojot kvalitāti.
Stacija projektēta tā, lai vajadzības gadījumā blakus varētu tikt būvēta ķīmisko piesārņojumu attīrīšanas stacija, tiktu palielināts arī attīrīšanas iekārtu rezervuāru tilpums. Pašreizējās projekta izmaksās, kas ir ap Ls 300 000, neietilpst ķīmiskā piesārņojuma attīrīšana, stacijas elektroniskā monitoringa ieviešana un procesu automātiskā vadība.
Attīrīšanas staciju izbūve Liepājas ostā notiek saskaņā ar starptautiskām normām, kas paredz ekoloģiskā stāvokļa uzlabošanu Baltijas jūrā. Ceļot jauno staciju, ievērotas "Helcom", "Marpol" un Baltijas jūras stratēģijas programmas, kas paredz radīt kuģiem iespējas nodot piesārņoto ūdeni Baltijas jūras valstu ostās.
Jaunās stacijas jauda ir 10 kubikmetri piesārņoto vielu vienā stundā, bet krīzes gadījumos šo jaudu ir iespējams vairākas reizes palielināt un apkalpot līdz pat 1300 kubikmetriem diennaktī.
Attīrītais ūdens, kuram bijuši naftas piejaukumi, atbildīs Eiropas Savienības standartiem un saturēs 1 - 1,5 miligramus naftas produktu uz vienu litru ūdens.
Dace Kārkla LETA