Šogad veiks korekcijas Rīgas teritorijas plānojumā 2006.-2018.gadam
Izstrādājot pilsētas attīstības plānu, tika paredzēts, ka tas laika gaitā tiks papildināts un precizēts. Tā ir pasaulē pieņemta prakse. Nav iespējams izveidot nemaināmu, perfektu plānu desmit vai 25 gadiem.
Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments šogad plāno veikt nepieciešamos grozījumus un korekcijas Rīgas teritorijas plānojumā 2006.-2018.gadam, aģentūrai LETA pastāstīja departamenta Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Marija Ābeltiņa.
"Izstrādājot pilsētas attīstības plānu, tika paredzēts, ka tas laika gaitā tiks papildināts un precizēts. Tā ir pasaulē pieņemta prakse. Nav iespējams izveidot nemaināmu, perfektu plānu desmit vai 25 gadiem. Plānošana ir nepārtraukts process," skaidroja departamenta direktora pirmais vietnieks Pēteris Strancis.
Tuvākajā laikā tiks papildinātas, koriģētas un precizētas ielu sarkanās līnijas, balstoties uz iedzīvotāju iesniegumiem, kā arī apbūves noteikumi saskaņā ar dažādu institūciju priekšlikumiem.
Grozījumu projekts nosūtīts Rīgas domei.
Līdz 2006.gada beigām tika izstrādāts domes reglamenta projekts, kas paredz pašvaldības stratēģijas uzraudzības sistēmas īstenošanas kārtību. Šogad plānots izstrādāto reglamentu saskaņot domes institūcijās, izskatīt visās nozaru komitejās un apstiprināt domes sēdē.
2006.gadā departamenta vadībā attīstīti daudzi pilsētai svarīgi projekti - Dienvidu tilta būvniecības pārraudzība, Ziemeļu šķērsojuma projekta attīstība, būvniecības un rekonstrukcijas moratorija noteikšana dzīvojamo mikrorajonu pagalmu un publisko apstādījumu teritorijās, Daugavas kreisā krasta silueta koncepcija, nelikumīgas būves demontāža un citi projekti.
Turklāt 2006.gads bija pirmais jaunā Rīgas teritorijas plānojuma 2006.-2018.gadam un Rīgas vēsturiskā centra un tā saglabāšanas zonas teritorijas plānojuma īstenošanas pārbaudes gads.
"Pagājušais gads pierādīja, ka pilsētas attīstības plāns ir mūsdienīgs, konkurētspējīgs un pilsētas attīstību veicinošs dokuments. Patlaban departaments strādā pie uzskatāmās plānošanas dokumentu monitoringa sistēmas, kas uzraudzītu, lai plānotās ieceres reāli tiktu ieviestas pilsētas pārvaldes darbā visus turpmākos gadus," aģentūru LETA informēja departamenta direktors Vilnis Štrams.
2006.gadā departaments turpināja vadīt Dienvidu tilta izbūves projektu. Pagājušā gadā gandrīz pilnībā pabeigts viens no nozīmīgākajiem posmiem tilta būvniecībā - metāla laiduma konstrukciju uzbīdīšana pāri Daugavai. Pēc posma pabeigšanas uz tilta konstrukcijām tiks būvēta braucamā daļa, gājēju ietves, izveidotas margas un citi ar tilta uzbūvi saistīti darbi. Sākta arī estakāžu izbūve pāri Krasta ielai.
Šogad plānota Dienvidu tilta metāla konstrukciju ielikšana uz pastāvīgajiem balstiem, tilta brauktuves laiduma konstrukcijas monolītās plātnes betonēšana, ēku nojaukšana un komunikāciju montāža Daugavas kreisajā krastā, kā arī estakāžu izbūve pāri Krasta un Maskavas ielai un piebraucamo ceļu ierīkošana. Dienvidu tilta būvniecības pirmo kārtu iecerēts pabeigt līdz 2008.gada vasarai.
Departamenta vadībā 2006.gadā virzīts Ziemeļu koridora projekts. Rīgas Ziemeļu transporta koridors ir lielākais Rīgas transporta infrastruktūras projekts pēdējās desmitgadēs. Projekta mērķis ir izveidot ērtu, ar pilsētu labi savienotu tranzīta ceļu austrumu un rietumu virzienā, neskarot pilsētas vēsturisko centru.
2006.gada vasarā dome akceptēja Ziemeļu transporta koridora pirmā posma būvniecības ieceri. Tās mērķis bija veikt būvniecības ieceres publisko apspriešanu, sagatavot darba uzdevumu koridora pirmā posma skiču projektam, veikt paredzētās būvniecības ietekmes uz vidi novērtējuma sākotnējo sabiedrisko apspriešanu, kā arī izstrādāt ietekmes uz vidi novērtējuma programmu jaunajai automaģistrālei.
Domes deputāti atbalstīja automaģistrāles no Vidzemes šosejas līdz Vairoga ielai - Brīvības ielas dubliera - būvniecības ieceri un noteica, ka izskatāmi alternatīvie trases risinājuma varianti un detalizēti izstrādājams trases skiču projekts saskaņā ar publiskās apspriešanas rezultātiem.
Beidzies atklāts konkurss par Daugavas Ziemeļu šķērsojuma pirmā posma - Brīvības ielas dubliera - skiču projekta izstrādi. Tuvākajā laikā tiks izvērtēti konkursa rezultāti.
Rīgas Ziemeļu koridors būs aptuveni 21 kilometru garš, tam būs trīs posmi - Brīvības ielas dublieris, Daugavas ziemeļu šķērsojums un rietumu pievedceļi. Plānotais būvniecības pabeigšanas laiks ir 2018.gads.
2006.gadā izstrādāts būvniecības un rekonstrukcijas moratorija projekts dzīvojamo mikrorajonu pagalmu un publisko apstādījumu teritorijās. Tas apstiprināts domē 2006.gada 1.augustā. Projekts sakārtoja iekšpagalmu apbūves jautājumu, līdzsvarojot zemes īpašnieku, attīstītāju, pilsētas un iedzīvotāju intereses. Saskaņā ar iekšpagalmu apbūves moratoriju būvniecība dzīvojamo mikrorajonu pagalmu un publisko apstādījumu teritorijās var notikt pēc attiecīgās teritorijas detālplānojuma izstrādes.
Ir pieņemts lēmums par četru iekšpagalmu teritoriju detālplānojumu izstrādes uzsākšanu - zemesgabalam Ozolciema ielā un tam blakus esošajā teritorijā, zemesgabalam Hipokrāta ielā un S.Eizenšteina ielā, zemesgabaliem Maskavas ielā 250 un tiem blakus esošajā teritorijā, kā arī zemesgabalam Varžu ielā.
Pilsētas attīstības departaments ir viena no pirmajām domes struktūrvienībām, kas pagājušā gada nogalē saņēmusi starptautiskā standarta ISO 9001:2000 sertifikātu.
Tas apliecina, ka Pilsētas attīstības departamentā iekšējie procesi ir sakārtoti, caurredzami un vadāmi. Pilsētas attīstības departaments 2005.gadā bija sācis ieviest standartu, lai sekmīgāk realizētu nolikumā noteiktās funkcijas.
Ņemot vērā nepārtrauktu klientu skaita pieaugumu, departaments 2006.gada rudenī veicis Klientu centra paplašināšanu. Ir izveidota lielāka un ērtāka uzgaidāmā telpa, informatīvie stendi, papildu darba vietas klientu apkalpošanas speciālistiem un tālruņa operatoriem.
Pēdējo divu gadu laikā Klientu apkalpošanas centrā Amatu ielā 4 apkalpoti vairāk nekā 87 000 iedzīvotāju, kuriem sniegta plaša informācija un konsultācijas par būvniecības kārtību pilsētā, reklāmas izvietošanu, inženierkomunikāciju jautājumu risināšanu, zemes izmantošanas iespējām, kā arī saņemti būvniecības pieteikumi un izsniegti sagatavotie būvniecības dokumenti.
Tuvākajā laikā paredzēts mainīt klientu pieņemšanas laiku un klientu ērtībai pagarināt Klientu apkalpošanas centra darba laiku pirmdienās un ceturtdienās līdz plkst.19.
Desmit nedēļas - no 2006.gada 21.jūnija līdz 1.septembrim - notika sabiedriskā apspriešana par Daugavas kreisā krasta silueta koncepcijas projektu. Apspriešanas laikā departaments saņēma 173 rakstveida iesniegumus, kuros izteiktas atsauksmes un priekšlikumi par Daugavas kreisā krasta silueta koncepcijas projektu. Departaments detalizēti izvērtējis un apkopojis visus saņemtos priekšlikumus, kuri kopā ar Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas atzinumu šogad tiks iesniegs UNESCO un vēlāk izskatīšanai un lēmuma pieņemšanai domē.
Starp nozīmīgiem Pilsētas attīstības departamenta 2006.gadā vadītajiem darbiem ir jāmin arī nelikumīgās autostāvvietas demontāža Celmu ielā, nelikumīgu reklāmas objektu demontāža pilsētas centrā, jaunam Administratīvajam centram Torņakalnā veltītā Baltijas valstu galvaspilsētu arhitektu tikšanās, 80 būvniecības ieceru publisko apspriešanu uzsākšana, pārraudzība un vadība, kā arī vairāk nekā 4450 projektu saskaņošana Rīgas pilsētas Būvvaldē.
"Izstrādājot pilsētas attīstības plānu, tika paredzēts, ka tas laika gaitā tiks papildināts un precizēts. Tā ir pasaulē pieņemta prakse. Nav iespējams izveidot nemaināmu, perfektu plānu desmit vai 25 gadiem. Plānošana ir nepārtraukts process," skaidroja departamenta direktora pirmais vietnieks Pēteris Strancis.
Tuvākajā laikā tiks papildinātas, koriģētas un precizētas ielu sarkanās līnijas, balstoties uz iedzīvotāju iesniegumiem, kā arī apbūves noteikumi saskaņā ar dažādu institūciju priekšlikumiem.
Grozījumu projekts nosūtīts Rīgas domei.
Līdz 2006.gada beigām tika izstrādāts domes reglamenta projekts, kas paredz pašvaldības stratēģijas uzraudzības sistēmas īstenošanas kārtību. Šogad plānots izstrādāto reglamentu saskaņot domes institūcijās, izskatīt visās nozaru komitejās un apstiprināt domes sēdē.
2006.gadā departamenta vadībā attīstīti daudzi pilsētai svarīgi projekti - Dienvidu tilta būvniecības pārraudzība, Ziemeļu šķērsojuma projekta attīstība, būvniecības un rekonstrukcijas moratorija noteikšana dzīvojamo mikrorajonu pagalmu un publisko apstādījumu teritorijās, Daugavas kreisā krasta silueta koncepcija, nelikumīgas būves demontāža un citi projekti.
Turklāt 2006.gads bija pirmais jaunā Rīgas teritorijas plānojuma 2006.-2018.gadam un Rīgas vēsturiskā centra un tā saglabāšanas zonas teritorijas plānojuma īstenošanas pārbaudes gads.
"Pagājušais gads pierādīja, ka pilsētas attīstības plāns ir mūsdienīgs, konkurētspējīgs un pilsētas attīstību veicinošs dokuments. Patlaban departaments strādā pie uzskatāmās plānošanas dokumentu monitoringa sistēmas, kas uzraudzītu, lai plānotās ieceres reāli tiktu ieviestas pilsētas pārvaldes darbā visus turpmākos gadus," aģentūru LETA informēja departamenta direktors Vilnis Štrams.
2006.gadā departaments turpināja vadīt Dienvidu tilta izbūves projektu. Pagājušā gadā gandrīz pilnībā pabeigts viens no nozīmīgākajiem posmiem tilta būvniecībā - metāla laiduma konstrukciju uzbīdīšana pāri Daugavai. Pēc posma pabeigšanas uz tilta konstrukcijām tiks būvēta braucamā daļa, gājēju ietves, izveidotas margas un citi ar tilta uzbūvi saistīti darbi. Sākta arī estakāžu izbūve pāri Krasta ielai.
Šogad plānota Dienvidu tilta metāla konstrukciju ielikšana uz pastāvīgajiem balstiem, tilta brauktuves laiduma konstrukcijas monolītās plātnes betonēšana, ēku nojaukšana un komunikāciju montāža Daugavas kreisajā krastā, kā arī estakāžu izbūve pāri Krasta un Maskavas ielai un piebraucamo ceļu ierīkošana. Dienvidu tilta būvniecības pirmo kārtu iecerēts pabeigt līdz 2008.gada vasarai.
Departamenta vadībā 2006.gadā virzīts Ziemeļu koridora projekts. Rīgas Ziemeļu transporta koridors ir lielākais Rīgas transporta infrastruktūras projekts pēdējās desmitgadēs. Projekta mērķis ir izveidot ērtu, ar pilsētu labi savienotu tranzīta ceļu austrumu un rietumu virzienā, neskarot pilsētas vēsturisko centru.
2006.gada vasarā dome akceptēja Ziemeļu transporta koridora pirmā posma būvniecības ieceri. Tās mērķis bija veikt būvniecības ieceres publisko apspriešanu, sagatavot darba uzdevumu koridora pirmā posma skiču projektam, veikt paredzētās būvniecības ietekmes uz vidi novērtējuma sākotnējo sabiedrisko apspriešanu, kā arī izstrādāt ietekmes uz vidi novērtējuma programmu jaunajai automaģistrālei.
Domes deputāti atbalstīja automaģistrāles no Vidzemes šosejas līdz Vairoga ielai - Brīvības ielas dubliera - būvniecības ieceri un noteica, ka izskatāmi alternatīvie trases risinājuma varianti un detalizēti izstrādājams trases skiču projekts saskaņā ar publiskās apspriešanas rezultātiem.
Beidzies atklāts konkurss par Daugavas Ziemeļu šķērsojuma pirmā posma - Brīvības ielas dubliera - skiču projekta izstrādi. Tuvākajā laikā tiks izvērtēti konkursa rezultāti.
Rīgas Ziemeļu koridors būs aptuveni 21 kilometru garš, tam būs trīs posmi - Brīvības ielas dublieris, Daugavas ziemeļu šķērsojums un rietumu pievedceļi. Plānotais būvniecības pabeigšanas laiks ir 2018.gads.
2006.gadā izstrādāts būvniecības un rekonstrukcijas moratorija projekts dzīvojamo mikrorajonu pagalmu un publisko apstādījumu teritorijās. Tas apstiprināts domē 2006.gada 1.augustā. Projekts sakārtoja iekšpagalmu apbūves jautājumu, līdzsvarojot zemes īpašnieku, attīstītāju, pilsētas un iedzīvotāju intereses. Saskaņā ar iekšpagalmu apbūves moratoriju būvniecība dzīvojamo mikrorajonu pagalmu un publisko apstādījumu teritorijās var notikt pēc attiecīgās teritorijas detālplānojuma izstrādes.
Ir pieņemts lēmums par četru iekšpagalmu teritoriju detālplānojumu izstrādes uzsākšanu - zemesgabalam Ozolciema ielā un tam blakus esošajā teritorijā, zemesgabalam Hipokrāta ielā un S.Eizenšteina ielā, zemesgabaliem Maskavas ielā 250 un tiem blakus esošajā teritorijā, kā arī zemesgabalam Varžu ielā.
Pilsētas attīstības departaments ir viena no pirmajām domes struktūrvienībām, kas pagājušā gada nogalē saņēmusi starptautiskā standarta ISO 9001:2000 sertifikātu.
Tas apliecina, ka Pilsētas attīstības departamentā iekšējie procesi ir sakārtoti, caurredzami un vadāmi. Pilsētas attīstības departaments 2005.gadā bija sācis ieviest standartu, lai sekmīgāk realizētu nolikumā noteiktās funkcijas.
Ņemot vērā nepārtrauktu klientu skaita pieaugumu, departaments 2006.gada rudenī veicis Klientu centra paplašināšanu. Ir izveidota lielāka un ērtāka uzgaidāmā telpa, informatīvie stendi, papildu darba vietas klientu apkalpošanas speciālistiem un tālruņa operatoriem.
Pēdējo divu gadu laikā Klientu apkalpošanas centrā Amatu ielā 4 apkalpoti vairāk nekā 87 000 iedzīvotāju, kuriem sniegta plaša informācija un konsultācijas par būvniecības kārtību pilsētā, reklāmas izvietošanu, inženierkomunikāciju jautājumu risināšanu, zemes izmantošanas iespējām, kā arī saņemti būvniecības pieteikumi un izsniegti sagatavotie būvniecības dokumenti.
Tuvākajā laikā paredzēts mainīt klientu pieņemšanas laiku un klientu ērtībai pagarināt Klientu apkalpošanas centra darba laiku pirmdienās un ceturtdienās līdz plkst.19.
Desmit nedēļas - no 2006.gada 21.jūnija līdz 1.septembrim - notika sabiedriskā apspriešana par Daugavas kreisā krasta silueta koncepcijas projektu. Apspriešanas laikā departaments saņēma 173 rakstveida iesniegumus, kuros izteiktas atsauksmes un priekšlikumi par Daugavas kreisā krasta silueta koncepcijas projektu. Departaments detalizēti izvērtējis un apkopojis visus saņemtos priekšlikumus, kuri kopā ar Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas atzinumu šogad tiks iesniegs UNESCO un vēlāk izskatīšanai un lēmuma pieņemšanai domē.
Starp nozīmīgiem Pilsētas attīstības departamenta 2006.gadā vadītajiem darbiem ir jāmin arī nelikumīgās autostāvvietas demontāža Celmu ielā, nelikumīgu reklāmas objektu demontāža pilsētas centrā, jaunam Administratīvajam centram Torņakalnā veltītā Baltijas valstu galvaspilsētu arhitektu tikšanās, 80 būvniecības ieceru publisko apspriešanu uzsākšana, pārraudzība un vadība, kā arī vairāk nekā 4450 projektu saskaņošana Rīgas pilsētas Būvvaldē.