Spīķeros nākotnē būs centrālais ūdenstransporta un sabiedriskā transporta mezgls
Rīgas Spīķeru kvartāls nākotnē būs pilsētas centrālais ūdenstransporta un sabiedriskā transporta mezgls, aģentūrai BNS pavēstīja pilnsabiedrības "Spīķeri" pārstāvis Rolands Puhovs.
Rīgas Spīķeru kvartāls nākotnē būs pilsētas centrālais ūdenstransporta un sabiedriskā transporta mezgls, aģentūrai BNS pavēstīja pilnsabiedrības "Spīķeri" pārstāvis Rolands Puhovs.
Spīķeri atrodas Rīgas pilsētas satiksmes objektu tuvumā - netālu ir dzelzceļa stacija, autoosta un plānotais jaunais starptautisko autobusu punkts pie Zinātņu akadēmijas, tāpēc nākotnē Spīķeros attīstīsies sabiedriskā transporta un ūdens taksometru centrālais mezgls, secinājuši arhitekti no vairākām valstīm semināra "Daugavas krastmalas labiekārtojums un vides dizains" noslēgumā. Semināra dalībnieki aicināja Rīgas domi izstrādāt kopējus transporta optimizācijas risinājumus Spīķeru krastmalai un apkārtējai teritorijai.
Arhitekti rosināja izveidot Spīķeru kvartāla savienojumu ar Vecrīgu - padziļināt Maskavas ielas tramvaja līnijas sliedes ielas segumā un pārveidot ielu tikai kājāmgājējiem, labiekārtot un rekonstruēt Spīķeru ielu no centrāltirgus līdz Daugavas krastmalai, kā arī pārveidot Krasta ielu par bulvāri, samazinot satiksmes intensitāti un nodrošinot vairākās vietās šķērsojumu gājējiem.
Puhovs pavēstīja, ka vairāki arhitekti aicināja paplašināt pilsētas kanāla ieteces - Kārļa baseinu - teritoriju, ierīkojot zivju tirgu un zvejnieku laivu piestātnes. Šajā jautājumā neatliekams ir lēmums par centrālās autoostas rekonstrukciju un izbūvi.
Īpaša uzmanība seminārā tika pievērsta Spīķeru krastmalas savienojumam ar 11. novembra krastmalu un velosipēdistu celiņa izveidošanai gar Daugavu no Vecrīgas līdz pat bijušajai rūpnīcai "Sarkanais kvadrāts".
Galvenie arhitektu priekšlikumi bija izveidot Spīķeros peldvietas pieaugušajiem un bērniem, bērnu atrakciju un spēļu laukumus, laivu un kuģīšu piestātnes, veikt apzaļumošanu un izgaismojumu, kā arī izvietot augstas kvalitātes dizaina objektus un mazās arhitektūras formas - soliņus, zviļņus un galdus.
Seminārā arhitekti aicināja Rīgas domi renovēt arī centrāltirgus teritoriju, atjaunojot tā sākotnējo veidolu un atbrīvojot to no rūpniecības preču tirdzniecības paviljoniem.
Pilnsabiedrības "Spīķeri" dalībnieks Uldis Dinne norādījis, ka Spīķeru krastmala būs atklājums, jo pagaidām tikai retais zina, ka Spīķeros iepretim centrāltirgum gājēju tunelis izved pie Daugavas krastmalas. UNESCO Pasaules kultūras mantojuma sarakstā esošā Daugavas krastmala no Dzelzceļa tilta līdz Turgeņeva ielai 500 metru garumā patlaban ir nedzīva un degradēta teritorija, atzīmēja Puhovs.
Spīķeru krastmalas labiekārtošana noslēgsies 2009.-2010.gadā, taču Spīķeru kvartāla rekonstrukciju plānots pabeigt 2012.gadā.
Semināru organizēja Rīgas dome un pilnsabiedrība "Spīķeri". Šis bija pirmais šāds arhitektūras ideju seminārs par Daugavas krastmalas labiekārtojumu Rīgas centrā. Semināra uzdevums bija izveidot laikmetīgu publiskās ārtelpas kompozīciju, vienotu krastmalas funkcionālo plānojumu un gājēju un velosipēdistu infrastruktūru. Apkopojot semināra rezultātus, Rīgas dome izsludinās konkursu par Spīķeru krastmalas labiekārtojuma veikšanu.
Pilnsabiedrību "Spīķeri" veido uzņēmēji, kas strādā šajā teritorijā, savukārt "Spīķeru" teritorija pieder Rīgas domei.
Spīķeri atrodas Rīgas pilsētas satiksmes objektu tuvumā - netālu ir dzelzceļa stacija, autoosta un plānotais jaunais starptautisko autobusu punkts pie Zinātņu akadēmijas, tāpēc nākotnē Spīķeros attīstīsies sabiedriskā transporta un ūdens taksometru centrālais mezgls, secinājuši arhitekti no vairākām valstīm semināra "Daugavas krastmalas labiekārtojums un vides dizains" noslēgumā. Semināra dalībnieki aicināja Rīgas domi izstrādāt kopējus transporta optimizācijas risinājumus Spīķeru krastmalai un apkārtējai teritorijai.
Arhitekti rosināja izveidot Spīķeru kvartāla savienojumu ar Vecrīgu - padziļināt Maskavas ielas tramvaja līnijas sliedes ielas segumā un pārveidot ielu tikai kājāmgājējiem, labiekārtot un rekonstruēt Spīķeru ielu no centrāltirgus līdz Daugavas krastmalai, kā arī pārveidot Krasta ielu par bulvāri, samazinot satiksmes intensitāti un nodrošinot vairākās vietās šķērsojumu gājējiem.
Puhovs pavēstīja, ka vairāki arhitekti aicināja paplašināt pilsētas kanāla ieteces - Kārļa baseinu - teritoriju, ierīkojot zivju tirgu un zvejnieku laivu piestātnes. Šajā jautājumā neatliekams ir lēmums par centrālās autoostas rekonstrukciju un izbūvi.
Īpaša uzmanība seminārā tika pievērsta Spīķeru krastmalas savienojumam ar 11. novembra krastmalu un velosipēdistu celiņa izveidošanai gar Daugavu no Vecrīgas līdz pat bijušajai rūpnīcai "Sarkanais kvadrāts".
Galvenie arhitektu priekšlikumi bija izveidot Spīķeros peldvietas pieaugušajiem un bērniem, bērnu atrakciju un spēļu laukumus, laivu un kuģīšu piestātnes, veikt apzaļumošanu un izgaismojumu, kā arī izvietot augstas kvalitātes dizaina objektus un mazās arhitektūras formas - soliņus, zviļņus un galdus.
Seminārā arhitekti aicināja Rīgas domi renovēt arī centrāltirgus teritoriju, atjaunojot tā sākotnējo veidolu un atbrīvojot to no rūpniecības preču tirdzniecības paviljoniem.
Pilnsabiedrības "Spīķeri" dalībnieks Uldis Dinne norādījis, ka Spīķeru krastmala būs atklājums, jo pagaidām tikai retais zina, ka Spīķeros iepretim centrāltirgum gājēju tunelis izved pie Daugavas krastmalas. UNESCO Pasaules kultūras mantojuma sarakstā esošā Daugavas krastmala no Dzelzceļa tilta līdz Turgeņeva ielai 500 metru garumā patlaban ir nedzīva un degradēta teritorija, atzīmēja Puhovs.
Spīķeru krastmalas labiekārtošana noslēgsies 2009.-2010.gadā, taču Spīķeru kvartāla rekonstrukciju plānots pabeigt 2012.gadā.
Semināru organizēja Rīgas dome un pilnsabiedrība "Spīķeri". Šis bija pirmais šāds arhitektūras ideju seminārs par Daugavas krastmalas labiekārtojumu Rīgas centrā. Semināra uzdevums bija izveidot laikmetīgu publiskās ārtelpas kompozīciju, vienotu krastmalas funkcionālo plānojumu un gājēju un velosipēdistu infrastruktūru. Apkopojot semināra rezultātus, Rīgas dome izsludinās konkursu par Spīķeru krastmalas labiekārtojuma veikšanu.
Pilnsabiedrību "Spīķeri" veido uzņēmēji, kas strādā šajā teritorijā, savukārt "Spīķeru" teritorija pieder Rīgas domei.