Starptautiskā lidosta "Rīga" atklāja garāko skrejceļu Baltijas valstīs
17. oktobrī starptautiskajā lidostā "Rīga" svinīgi atklāja skrejceļu, kas bez ierobežojumiem var uzņemt jebkura tipa gaisa kuģus. Tas ir viens no svarīgākajiem priekšnoteikumiem, lai starptautiskā lidosta "Rīga" kļūtu par nozīmīgu Ziemeļeiropas aviosatiksmes tranzīta mezglu.
17. oktobrī starptautiskajā lidostā "Rīga" svinīgi atklāja skrejceļu, kas bez ierobežojumiem var uzņemt jebkura tipa gaisa kuģus. Tas ir viens no svarīgākajiem priekšnoteikumiem, lai starptautiskā lidosta "Rīga" kļūtu par nozīmīgu Ziemeļeiropas aviosatiksmes tranzīta mezglu.
VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" valdes priekšsēdētājs Krišjānis Peters uzsver: "Lidlauks ir jebkuras lidostas mugurkauls. Šis, pēc būtības jaunais lidlauks, ir jaunās starptautiskās lidostas "Rīga" pamatakmens. Šodien mēs atklājam vissvarīgāko priekšnoteikumu lidostas darbībai – lidlauku, bet jau nākamgad sāksim tikpat nozīmīgu darbu – jaunas lidostas celtniecību. Baltijas reģiona iedzīvotājiem 3200 metru garais skrejceļš ļaus sasniegt vēl vairāk galamērķu, ceļot ērtāk, ātrāk un tālāk. Starptautiskā lidosta "Rīga" atrodas krustpunktā starp Rietumiem un Austrumiem. Tas ir izdevīgs satiksmes mezgls, kuru varam pilnvērtīgi izmantot starptautisko aviopārvadājumu attīstībai. Esmu pārliecināts, ka drīzumā redzēsim šeit nolaižamies vēl nebijušus gaisa kuģus."
Īstenojot projektu, skrejceļš pagarināts par 650 metriem un sasniedz 3200 metrus. Skrejceļa pagarināšana ļauj starptautiskajai lidostai "Rīga" bez jebkādiem ierobežojumiem apkalpot starpkontinentālos lidojumus un uzņemt lielos gaisa kuģus, piemēram, "Airbus A 340" un "Boeing 747, 757, 767, 777". Tuvākie līdzīgas kategorijas skrejceļi atrodas Stokholmā, lidostā "Arlanda", un Helsinku lidostā "Vantaa", no kurām tiek veikti arī transkontinentālie lidojumi.
Starptautiskās lidostas "Rīga" skrejceļa pagarināšanas un apgaismes sistēmas rekonstrukcijas projektu sāka īstenot 2007. gadā maijā.
Skrejceļa pagarināšanas darbus veica pieci uzņēmumi: SIA "Firma L4", būvuzraugs skrejceļa pagarinājuma un manevrēšanas ceļu, apgaismojuma sistēmas rekonstrukcijas un ūdens atvades sistēmas būvniecībai; pilnsabiedrība "SC&A" veica zemes darbus – skrejceļa pagarināšanu un manevrēšanas ceļu būvniecību, savukārt elektromontāžas darbus – apgaismes sistēmas rekonstrukciju veica AS "A.C.B.". Pilnsabiedrība "Leminkainen Lemcon" būvēja lietus novadīšanas un drenāžas sistēmu, bet Vācijas uzņēmums "HoneyWell Airport Systems GmbH" piegādāja apgaismes iekārtu materiālus apgaismojuma sistēmas rekonstrukcijai.
Projekta kopējās izmaksas ir 23,5 miljoni eiro, no kuriem 16,5 miljoni eiro ir Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums.
VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" valdes priekšsēdētājs Krišjānis Peters uzsver: "Lidlauks ir jebkuras lidostas mugurkauls. Šis, pēc būtības jaunais lidlauks, ir jaunās starptautiskās lidostas "Rīga" pamatakmens. Šodien mēs atklājam vissvarīgāko priekšnoteikumu lidostas darbībai – lidlauku, bet jau nākamgad sāksim tikpat nozīmīgu darbu – jaunas lidostas celtniecību. Baltijas reģiona iedzīvotājiem 3200 metru garais skrejceļš ļaus sasniegt vēl vairāk galamērķu, ceļot ērtāk, ātrāk un tālāk. Starptautiskā lidosta "Rīga" atrodas krustpunktā starp Rietumiem un Austrumiem. Tas ir izdevīgs satiksmes mezgls, kuru varam pilnvērtīgi izmantot starptautisko aviopārvadājumu attīstībai. Esmu pārliecināts, ka drīzumā redzēsim šeit nolaižamies vēl nebijušus gaisa kuģus."
Īstenojot projektu, skrejceļš pagarināts par 650 metriem un sasniedz 3200 metrus. Skrejceļa pagarināšana ļauj starptautiskajai lidostai "Rīga" bez jebkādiem ierobežojumiem apkalpot starpkontinentālos lidojumus un uzņemt lielos gaisa kuģus, piemēram, "Airbus A 340" un "Boeing 747, 757, 767, 777". Tuvākie līdzīgas kategorijas skrejceļi atrodas Stokholmā, lidostā "Arlanda", un Helsinku lidostā "Vantaa", no kurām tiek veikti arī transkontinentālie lidojumi.
Starptautiskās lidostas "Rīga" skrejceļa pagarināšanas un apgaismes sistēmas rekonstrukcijas projektu sāka īstenot 2007. gadā maijā.
Skrejceļa pagarināšanas darbus veica pieci uzņēmumi: SIA "Firma L4", būvuzraugs skrejceļa pagarinājuma un manevrēšanas ceļu, apgaismojuma sistēmas rekonstrukcijas un ūdens atvades sistēmas būvniecībai; pilnsabiedrība "SC&A" veica zemes darbus – skrejceļa pagarināšanu un manevrēšanas ceļu būvniecību, savukārt elektromontāžas darbus – apgaismes sistēmas rekonstrukciju veica AS "A.C.B.". Pilnsabiedrība "Leminkainen Lemcon" būvēja lietus novadīšanas un drenāžas sistēmu, bet Vācijas uzņēmums "HoneyWell Airport Systems GmbH" piegādāja apgaismes iekārtu materiālus apgaismojuma sistēmas rekonstrukcijai.
Projekta kopējās izmaksas ir 23,5 miljoni eiro, no kuriem 16,5 miljoni eiro ir Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums.