building.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi18981
Nozares raksti32973
Stikls – neaizstājams materiāls : building.lv - par būvniecību Latvijā

Stikls – neaizstājams materiāls

Stikls – neaizstājams materiāls

Intervija ar uzņēmuma Glāzeri komercdirektori Ingu Borisovu

autors: Stikls – neaizstājams materiāls
Foto: Stikls – neaizstājams materiāls; autors: Stikls – neaizstājams materiāls
Intervija ar uzņēmuma Glāzeri komercdirektori Ingu Borisovu

Uzņēmuma Glāzeri, kas Latvijas tirgū strādā kopš 1998. gada, specifika ir stikls - stikla pārdošana, stikla apstrāde, piegāde, montāža, tehniskais serviss. Firmas birojs, ražošana un veikals atrodas Rīgā, Matīsa ielā, darbnīca Rīgā, Jelgavas ielā, bet tehniskais serviss "Priedes" izvietots Pinķos.

Pastāstiet, lūdzu, sīkāk par uzņēmuma Glāzeri darbību.


Mēs nodarbojamies ar stikla un spoguļu vairumtirdzniecību. Mums ir sava ražošanas līnija, kur top joprojām Latvijā pieprasītais produkts pakešu logi, kā arī ražotnē varam saskaņā ar klientu pasūtījumu apstrādāt stiklu un spoguļus. Pēc pasūtījuma izgatavojam arī stikla interjera priekšmetus – galdus, plauktus, durvis.

No kurām valstīm piegādājat izejmateriālus?

Tos mēs iepērkam Vācijā, Polijā, Lietuvas un citām valstīm. Izvēlamies kvalitatīvu produkciju no pasaulē zināmiem ražotājiem. Daļa no stikla apjomiem tiek piegādāta arī no Baltkrievijas, no Gomeļas.

Nesen esat attīstījuši jaunu ar stiklu saistītu nozari.

Jā, mēs piedāvājam veikt remontdarbus stikla izstrādājumu ražošanas iekārtām. Šķiet, esam vienīgie, kas Latvijas tirgū piedāvā šo pakalpojumu. Mēs varam novērst defektus stikla pakešu ražošanas tehniskajām iekārtām un stikla apstrādes iekārtām. Nodarbojamies arī ar stikla ražošanas un apstrādes iekārtu iepirkšanu, to sagatavošanu darbam un pēc tam piedāvājam tās uzņēmumiem, kuri strādā vai plāno strādāt ar stiklu.
Šos darbus veic mūsu struktūrvienība – tehniskais serviss, kurā strādā augsta līmeņa profesionāļi.

Vai neizjūtat speciālistu trūkumu?

Tāpat kā citi uzņēmumi, mēs izjūtam stikla apstrādes un ražošanas speciālistu trūkumu. Pie mums Latvijā nav nevienas tehniskās skolas, kur šāda profila speciālistus gatavotu, lai gan tirgus tos pieprasa. Grūti sameklēt strādniekus un arī augstāka līmeņa speciālistus.
Izeja šai gadījuma ir tikai viena un domāju, ka līdzīgi rīkojas arī citi uzņēmumi – darbā tiek ņemti cilvēki bez iemaņām un pusgads tiek veltīts viņu apmācībai uz vietas ražotnē. Pēc tam cilvēks var strādāt patstāvīgi. Daži gan mācību procesu pamet pusceļā, jo darbs ir gana komplicēts un sarežģīts, bez tam arī bīstams – stikla ražošanas procesā, rūpīgi neievērojot visus darba drošības noteikumus, var gūt bīstamas traumas. Šis apstāklis dažus cilvēkus biedē.

Vai nelaimes gadījumi ir notikuši bieži?

Praktiski nenotiek. Jo tie, kam ir bail, aiziet savlaicīgi, bet pārējie cenšas ievērot drošības tehnikas noteikumus.

Kāda ir konkurence Latvijas tirgū stikla ražošanas un apstrādes nišā?

Pašreiz konkurence ir diezgan sīva. Ir vēl viena tendence – lielie uzņēmumi "apēd" mazos uzņēmumus, jo tirgū iespējams noturēties tikai lielām un spēcīgām firmām ar nopietniem cilvēku resursiem. Arī Glāzeri ir liels uzņēmums stikla ražotāju kontekstā.

Par cik aptuveni gada laikā pieaug uzņēmuma Glāzeri apgrozījums?

Apgrozījuma līmenis un tā pieaugums ir atkarīgs no gada, bet viennozīmīgi tam raksturīga augšupejoša līkne. Šogad salīdzinoši ar iepriekšējo gadu apgrozījums ir audzis aptuveni par 10%.

Kas ir Glāzeri klienti?

Mūsu klienti ir gan juridiskās, gan fiziskās personas – būvuzņēmumi, arhitekti, privātīpašnieki. Par darba trūkumu nesūdzamies, it īpaši "stikla sezonā" – rudenī, kad visi vēlas nomainīt logus. Mūsu uzņēmums karstajā sezonā strādā divās maiņās.

Pasūtījumi katru gadu aktivizējas sākot ar augustu. Beidzas parasti ar auksta laika iestāšanos. Ja ziema ir silta, pasūtījumi nerimst arī šajā laikā. Apsīkst tikai vasarā.
Arī būvnieki rudenī sarosās un vēlas aizstiklot jaunbūves, lai varētu ziemā turpināt iekšdarbus.

Mūsu klienti ir visi, kuriem nepieciešams stikls. Piedāvājam ne tikai gatavu stikla produkciju, bet tirgojam stiklu arī vairumā visos standarta izmēros un, ja ir nepieciešams, pie saviem ārzemju sadarbības partneriem varam pasūtīt nestandarta, liela izmēra stikla plaknes.

Piegādes laiks ir ērts klientiem un aizņem tikai 5 darba dienas. Tātad, ja pirmdienā klients pasūta stiklu, tad jau piektdien tas tiek piegādāts. Ar Eiropas ražotājiem ir viegli strādāt. Ja tiek pasūtīts Baltkrievijā ražots stikls, kas ir nedaudz lētāks nekā Eiropā ražotais, jāgaida ir ilgāk, atsevišķos gadījumos arī mēnesis. Taču, ja jānomaina loga rūts, tad nav jēgas to darīt ar dārgu stikla, pilnīgi piemērots risinājums ir Baltkrievijā, Gomeļā ražotais stikls. Arī siltumnīcām Gomeļas stikls ir labs risinājums.

Kādi ir zināmākie projekti, kuros Glāzeri ir piedalījušies?

Pēdējais apjomīgākais projekts ir izklaides centrs Go Planet. Pirms tam stikla konstrukcijas izgatavojām Rietumu Bankai, tostarp, arī stikla durvis un starpsienas, plauktus, galdiņus.

Vai pieprasījums pēc stiklotiem interjera priekšmetiem ir liels?

Diezgan liels. Tos saviem interjeriem izvēlas privātpersonas un arī sabiedriskajās ēkās ne mazums ir no stikla izgatavoti interjera priekšmeti. Esam izgatavojuši interesantas formas galdus.
Stikla lietas top saskaņā ar klientu rasējumiem, jo mēs dizaineru pakalpojumus nepiedāvājam. Uzskatu, ka katram uzņēmumam jānodarbojas ar savu lietu un visas nozares aptvert nav iespējams.
Arī stiklotās konstrukcijas izgatavojam saskaņā ar klientu tehniskajiem rasējumiem. Pati izgatavošana mums ir automatizēta – datorā tiek ievadīti parametri un tālāk darbagalds automātiski izgriež nepieciešamās konfigurācijas stikla plakni.

Vai šī nozare ir perspektīva?

Stikls būs pieprasīts, kamēr vien pastāvēs būvniecība. Tas ir vizuāli viegls un pateicīgs materiāls. Tā pielietošanas specifikai ir tieksme paplašināties, aizstājot tradicionālos materiālus, piemēram, popularitāti pamazām iegūst no stikla veidotas grīdas. Tas gan ir dārgi, bet toties estētiski.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.