Strādāt TUR, bet dzīvot ŠEIT
Eksporta veicināšanas pasākumi mūsu valstī klibo – aksioma, kas nav jāpierāda. Un ja arī kādam no uzņēmumiem līdz šim ir veicies un atrasti noieta tirgi ārpus Latvijas, tad uzslava un atzinība par to pienākas vienīgi pašu uzņēmēju personīgajai iniciatīvai, nevis valstiskām institūcijām.

Foto: Strādāt TUR, bet dzīvot ŠEIT; autors: Strādāt TUR, bet dzīvot ŠEITEksporta veicināšanas pasākumi mūsu valstī klibo – aksioma, kas nav jāpierāda. Un ja arī kādam no uzņēmumiem līdz šim ir veicies un atrasti noieta tirgi ārpus Latvijas, tad uzslava un atzinība par to pienākas vienīgi pašu uzņēmēju personīgajai iniciatīvai, nevis valstiskām institūcijām. Ar labu vārdu gan būtu jāpiemin viena no valstiskām iestādēm - LIAA, kas ar praktisku rīcību ir atbalstījusi mūsu uzņēmēju darbību ārējos tirgos.
Iespējams valsts nāks pretim "nodokļu ražotājiem", jo EM publiskojusi informāciju par īpašas uzmanības pievēršanu eksporta atbalstam 2009. gadā. Un būtu arī pēdējais laiks, jo laikam zars, uz kura paši sēdējuši, beidzot ir nozāģēts. Paralēli, protams, izstrādāts teorētiskais pamatojums jeb pamatnostādnes salīdzinoši ilgam laika posmam - 2010.-2016. gadam ar pretenciozu mērķi palielināt un paplašināt Latvijas preču un pakalpojumu eksportu, piesaistīt uz ražošanu un eksportu vērstas ārvalstu investīcijas, kā arī veicināt Latvijas komercsabiedrību konkurētspēju globālajos tirgos. Kā mūsu politiķiem un ministriju vadītājiem veicas ar nākotnes prognozēšanu, mēs izbaudām katrs uz savas ādas.
Pamatojoties uz teoriju, ir precizēti arī 3 galvenie rīcības virzieni
1.Konkurētspējas paaugstināšana, kas sekojoši uzlabos uzņēmējdarbības vidi un attiecīgi veicinās eksportu.
2.Līgumtiesiskā nodrošinājuma virzienā paredzēts ievērojami samazināt tirdzniecības barjeras Latvijas eksportam un nodrošināt efektīvu un drošu pieejamību izejvielām un energoresursiem.
3.Atbalsta instrumentu virziens paredz veicināt finanšu instrumentu pieejamību uzņēmumiem un eksporta pakalpojumu sniegšanu atbilstoši privātā sektora vajadzībām, kā arī eksporta atbalsta institūciju konsolidāciju, lai samazinātu birokrātiskos šķēršļus uzņēmējiem eksporta atbalsta pakalpojumu saņemšanā.
Šo trīs rīcības virzienu un uzdevumu īstenošanai tiks izstrādāti īstermiņa plānošanas dokumenti - divgadīgie Rīcības plāni, kuros sadarbībā ar uzņēmējiem un asociācijām tiks noteikti jau konkrēti veicamie pasākumi, termiņi un atbildīgie.
Turpmāk vēl – teorētiķu un praktiķu viedokļi.