Sāk plānot Madonas pilsētas estrādes rekonstrukciju
Katru vasaru Madonas pilsētas estrādē notiek vairāki lielāka un mazāka mēroga pasākumi- dažādi koncerti, teātri un balles. Lielākie notikumi pulcē vairākus tūkstošus apmeklētāju, kas liecina, ka cilvēkiem Madonā patīk un viņi vēlas šeit atpūsties.
Diemžēl Madonas estrādes infrastruktūra ir novecojusi un neatbilst mūsdienu prasībām. Tā būvēta padomju gados un kopš tā laika nav piedzīvojusi vērā ņemamas rekonstrukcijas. Tāpēc tiek domāts par Madonas pilsētas estrādes rekonstrukciju.
Madonas novada pašvaldības kultūras nodaļas vadītājam Jānim Kļaviņam ambīcijas attiecībā uz jaunas estrādes būvniecību ir lielas. Viņa ideja ir uzbūvēt estrādi ar jumtu, jo tad tur notiekošos pasākumus neietekmētu laika apstākļi- ne lietus, ne vējš, ne pārāk spoži saules stari.
Lai smeltos iedvesmu un pieredzi jaunas estrādes būvniecībai, jūlijā beigās Madonas novada pašvaldības pārstāvji ( Madonas novada pašvaldības domes priekšsēdētājs Andrejs Ceļapīters un kultūras nodaļas vadītājs Jānis Kļaviņš) viesojās Polijas "vasaras galvaspilsētā" Sopotā, kur atrodas viena no retajām šāda tipa estrādēm Eiropā.
Kā atklāj Jānis Kļaviņš, Sopotas estrāde jau vēsturiski ir ar jumta segumu. 2012. gadā tika veikta estrādes rekonstrukcija un pašlaik tā ir viena no modernākajām šāda veida estrādēm Eiropā. Estrāde notiek valsts mēroga pasākumi, kas piesaista gan vietējos, gan populārus ārzemju māksliniekus.
Vīzija par Madonas estrādi
Sopotas estrādes jumta balsta konstrukcijas ir no metāla, taču Madonas estrādes jumta balsta konstrukcijas iecerēts veidot no koka, jo tās iederētos Madonas estrādes dabiskajā ainavā. Pats jumts veidots no ļoti izturīga materiāla, kam nekaitē ne saule, ne sniegs, ne lietus.
Svarīgi, lai estrādes podestūras (skatuves konstrukcijas) būtu viegli un ātri transformējamas, lai tās varētu piemērot dažāda veida kultūras pasākumiem- gan koru koncertiem, gan simfonisko orķestru koncertiem, gan mūzikas festivāliem, gan teātriem un deju priekšnesumiem.Plānots izveidot arī modernu un mūsdienām atbilstošu aizskatuves zonu, kurā būtu grimētava, ģērbtuves, labierīcības, kā arī konferenču zāle. Estrādi plānots saglabāt esošajā mērogā un neizmainot tās dabisko reljefu, vietas estrādē ir pietiekami sēdvietām 5000 cilvēkiem.Izmaksas Sopotas estrādes celtniecībai bija aptuveni 17 miljoni eiro, taču kā uzskata J. Kļaviņš šāda tipa estrādi var uzbūvēt arī par krietni mazākām izmaksām.
Madonas ģeogrāfiskais novietojums kultūras pasākumu rīkošanai ir labvēlīgs, jo 100 km rādiusā atrodas vairākas lielas pilsētas- Rēzekne, Cēsis, Gulbene, Alūksne, Jēkabpils, Aizkraukle un citas. Vienīgā šāda tipa būve ir Jūrmalā- Dzintaru koncertzāle. Līdz ar to Madonas estrādei ir iespēja kļūt par reģionāla mēroga estrādi, kas uz pasākumiem pulcē tūkstošiem apmeklētāju no visa reģiona. Pašlaik viss vēl ir idejas līmenī, priekšā lieli plānošanas darbi, taču jau tuvākajos gados jauna un moderna estrāde Madonā būs.