TEC-2 būvlaukumā piegādās otrā energobloka iekārtas
Septembra beigās un oktobra sākumā no Rīgas ostas uz TEC-2 būvlaukumu Aconē notiks otrā energobloka (TEC-2/2) galveno iekārtu transports. Pirmā tiks vesta gāzes turbīna un ģenerators.
Transportēšana pa Daugavu līdz Ķengaraga piestātnei notiks dienas laikā, savukārt ar speciālo transportu līdz galamērķim tās tiks nogādātas naktī, lai netraucētu pilsētnieku ērtībām un satiksmei.
Gāzes turbīna un ģenerators ar stūmēju-velkoni atstās Rīgas ostu laikā no 8.00 - 11.00, bet
Ķengaragā nogādās ap 14.00 - 15.00 (transportēšanai pa Daugavu nepieciešamas 6-7 stundas).
Transportēšana no piestātnes līdz Maskavas ielai un no Maskavas ielas līdz TEC-2/2 būvlaukumam notiks pēc plkst. 22.00, un iekārtas galamērķī tiks nogādātas nākamās dienas rītā.
Speciālais transports kravu pārvietos ar ātrumu apmēram 2 - 5 km /h. TEC-2 otrā bloka turbīnas un ģeneratora transportēšanu no Rīgas ostas uz būvlaukumu organizē rekonstrukcijas īstenotāja – Turcijas firmas GAMA GÜC Sistemleri Muhendislik ve Taahhut, apakšuzņēmējs - Nīderlandes kompānija Mammoet Europe B.V, kura specializējas lielgabarīta un nestandarta kravu pārvadāšanā.
Ķengaraga apkārtējie iedzīvotāji par plānoto iekārtu transportēšanu un ar to saistītajiem apstākļiem ir savlaicīgi informēti. Lai atbildētu uz visiem jautājumiem, kas varētu interesēt iedzīvotājus, GAMA GÜC Sistemleri Muhendislik ve Taahhut kopā ar AS "Latvenergo" pirmdien, 19. septembrī, rīkos arī iedzīvotāju sapulci. GAMA GÜC Sistemleri Muhendislik ve Taahhut iedzīvotāju ērtībām jau noīrējusi autostāvvietu pie lielveikala Dole, lai nodrošinātu iespēju iedzīvotājiem tur novietot savas privātās automašīnas, kad uz ielas tās nedrīkstēs atstāt. Kompensējot iepriekš minētās neērtības, ko varētu izjust kravas transportēšanas laikā, GAMA GÜC Sistemleri Muhendislik ve Taahhut bez atlīdzības gan salabo ceļu kravas vešanas maršrutā, gan veic arī Ķengaraga promenādes izgaismošanu.
Koģenerācijas stacijā, kas tiek izbūvēta Rīgas TEC-2 rekonstrukcijas projekta otrajā kārtā, paredzēts viens atsevišķi stāvošs energobloks, kura pamatā ir General Electric gāzes turbīna, katls utilizators un Siemens tvaika turbīna, kā arī palīgiekārtas. Energobloka lietderīgā jauda būs robežās no 380 līdz 420 MWel (atkarībā no apkārtējās vides temperatūras) un siltuma jauda 270 MWth. Kā vienīgais kurināmais energobloka darbināšanai būs dabasgāze. Efektīvāk izmantojot kurināmo, jaunais energobloks uz vienu siltuma vienību saražos trīs reizes vairāk elektroenerģijas, reizē līdz minimumam samazinot stacijas kaitīgos izmešus.
Tādējādi TEC-2 kopējā jauda pēc rekonstrukcijas 2013. gadā būs ap 832 MWel un siltuma jauda – ap 1120 MWth, turklāt TEC-2 jaunā bloka augstā darbības efektivitāte būtiski samazina CO2 emisiju uz saražoto enerģijas vienību.
AS "Latvenergo" savu objektu uzturēšanā un attīstībā par ļoti būtisku vērtību uzskatījis enerģētikas kā tautsaimniecības nozares ietekmes uz vidi maksimālu samazināšanu. Lai nodrošinātu to, ka ražošanas process ir videi vēl draudzīgāks, AS " Latvenergo" vides aizsardzības un sociālās jomas aktivitāšu plāns (Environmental and Social Action Plan) paredz ieviest virkni aktivitāšu tieši attiecībā uz Rīgas TEC-2 rekonstrukcijas projekta 2. kārtu.
Rīgas TEC-2 rekonstrukcijas otrā kārta sākta 2010. gada 3. martā, kad tika parakstīts līgums ar projekta ģenerāluzņēmēju – Turcijas kompāniju GAMA GÜC Sistemleri Muhendislik ve Taahhut, kas veic jaunās stacijas projektēšanu, iekārtu iegādi, būvniecību un iekārtu regulēšanu. Darbi būvlaukumā sākti jau pagājušā gada beigās.
Otrā energobloka izbūves rezultātā ļoti nozīmīgi tiek palielināta TEC-2 efektivitāte, un stacijas pilnīgas modernizācijas rezultātā, saražojot Rīgas pilsētai nepieciešamo siltuma apjomu, uz šīs bāzes papildus ir iespējams ģenerēt arī ievērojami lielāku elektroenerģijas apjomu, tātad – risināt valstiskas nozīmes energoapgādes drošības jautājumus. TEC-2 šobrīd ir modernākā elektroenerģijas un siltuma stacija Baltijas reģionā, kas palielina Latvijas elektroapgādes drošumu, tā samazinot Latvijas energoatkarību.