Termināļu projekti Rīgā var apdraudēt vides drošību, uzskata Ventspils mērs
Plaši diskutētie termināļu projekti Rīgas pilsētas teritorijā var radīt nopietnas vides drošības problēmas ne tikai Rīgas pilsētai, bet visam Rīgas līcim, - žurnālistiem sacīja Ventspils mērs Aivars Lembergs.
Plaši diskutētie termināļu projekti Rīgas pilsētas teritorijā var radīt nopietnas vides drošības problēmas ne tikai Rīgas pilsētai, bet visam Rīgas līcim, - žurnālistiem sacīja Ventspils mērs Aivars Lembergs.
Lembergs uzskata, ka noslēgtais Rīgas līcis ar lēnu ūdens apmaiņu, turklāt sekls un ziemā aizsalstošs ir neizdevīgs lieljaudas naftas un naftas produktu termināļu būvniecībai un tankkuģu kuģošanai ziemas apstākļos.
Kaut neliela avārija šajos termināļos radītu piesārņojumu un apdraudētu viena no lielākajiem bijušās PSRS kūrorta - Jūrmalas - darbību un drošību, uzsvēra Lembergs.
"Ja Rīgas pašvaldība šādā veidā plānojusi iegūt līdzekļus no brīvo teritoriju izmantošanas, tad viņi liek uz "nepareizo kārti", - atvēlot šīs teritorijas nekustamo īpašumu būvniecībai, tirdzniecības centriem, ofisiem, privātai apbūvei, ieguvums noteikti būtu lielāks un videi drošāks," bija pārliecināts Lembergs un piebilda, ka par to liecina pašreizējā zemes cena 100 - 300 ASV dolāru par kvadrātmetru.
Jau ziņots, ka Rīgas dome saņēmusi trīs atsevišķus projektus par termināļu būvi vai paplašināšanu. Lai gan līdz ar šo projektu īstenošanu naftas produktu kravu apgrozījums varētu vairāk nekā divkārt pārsniegt "Baltic Oil Terminal" (BOT) plānotos 2,5 miljonus tonnu gadā, tādējādi palielinot ekoloģisko avāriju risku, likums katram projektam atsevišķi ļauj neattiecināt pilnu ietekmes uz vidi piemērošanas procedūru.
Naftas produktu rezervuāru parku un pārkraušanas termināļu izbūvi Rīgas brīvostas teritorijā, Kundziņsalā, vēlas veikt SIA "ManTess" un "Naftas serviss", bet Vecmīlgrāvī - AS "BLB Baltijas termināls". IVN valsts birojs norādījis, lai gan projektētie rezervuāru tilpumi katrā individuālā gadījumā nesasniedz robežu, kad obligāti piemērojama pilna ietekmes uz vidi novērtējuma procedūra, kopējais naftas produktu uzglabāšanas parku tilpums ir ievērojams - 130 000 tonnu, bet plānotais kravu apgrozījums sasniedz 5,39 miljonus tonnu naftas produktu gadā.
Ervīns Melngalvis LETA
Copyright © LETA
Lembergs uzskata, ka noslēgtais Rīgas līcis ar lēnu ūdens apmaiņu, turklāt sekls un ziemā aizsalstošs ir neizdevīgs lieljaudas naftas un naftas produktu termināļu būvniecībai un tankkuģu kuģošanai ziemas apstākļos.
Kaut neliela avārija šajos termināļos radītu piesārņojumu un apdraudētu viena no lielākajiem bijušās PSRS kūrorta - Jūrmalas - darbību un drošību, uzsvēra Lembergs.
"Ja Rīgas pašvaldība šādā veidā plānojusi iegūt līdzekļus no brīvo teritoriju izmantošanas, tad viņi liek uz "nepareizo kārti", - atvēlot šīs teritorijas nekustamo īpašumu būvniecībai, tirdzniecības centriem, ofisiem, privātai apbūvei, ieguvums noteikti būtu lielāks un videi drošāks," bija pārliecināts Lembergs un piebilda, ka par to liecina pašreizējā zemes cena 100 - 300 ASV dolāru par kvadrātmetru.
Jau ziņots, ka Rīgas dome saņēmusi trīs atsevišķus projektus par termināļu būvi vai paplašināšanu. Lai gan līdz ar šo projektu īstenošanu naftas produktu kravu apgrozījums varētu vairāk nekā divkārt pārsniegt "Baltic Oil Terminal" (BOT) plānotos 2,5 miljonus tonnu gadā, tādējādi palielinot ekoloģisko avāriju risku, likums katram projektam atsevišķi ļauj neattiecināt pilnu ietekmes uz vidi piemērošanas procedūru.
Naftas produktu rezervuāru parku un pārkraušanas termināļu izbūvi Rīgas brīvostas teritorijā, Kundziņsalā, vēlas veikt SIA "ManTess" un "Naftas serviss", bet Vecmīlgrāvī - AS "BLB Baltijas termināls". IVN valsts birojs norādījis, lai gan projektētie rezervuāru tilpumi katrā individuālā gadījumā nesasniedz robežu, kad obligāti piemērojama pilna ietekmes uz vidi novērtējuma procedūra, kopējais naftas produktu uzglabāšanas parku tilpums ir ievērojams - 130 000 tonnu, bet plānotais kravu apgrozījums sasniedz 5,39 miljonus tonnu naftas produktu gadā.
Ervīns Melngalvis LETA
Copyright © LETA