Tiesa aizliedz Rīgas domei slēgt līgumu ar "BMGS S" par tilta pār Buļļupi celtniecības pirmo kārtu
Vakar Rīgas Centra rajona tiesa, pamatojoties uz uzņēmuma "Tilts" iesniegto pieteikumu, nolēma aizliegt Rīgas domes (RD) Satiksmes departamentam, kas ir tilta būvniecības pasūtītājs, slēgt līgumu ar "BMGS S" par tilta pār Buļļupi celtniecības pirmo kārtu, šodien ziņo laikraksts "Diena".
Vakar Rīgas Centra rajona tiesa, pamatojoties uz uzņēmuma "Tilts" iesniegto pieteikumu, nolēma aizliegt Rīgas domes (RD) Satiksmes departamentam, kas ir tilta būvniecības pasūtītājs, slēgt līgumu ar "BMGS S" par tilta pār Buļļupi celtniecības pirmo kārtu, šodien ziņo laikraksts "Diena".
Rīgas dome konkursu par tiesībām veikt tilta pār Buļļupi pirmās kārtas izbūves darbus šogad rīkoja atkārtoti, jo pērn izsoles komisija visus iepriekšējam konkursam iesniegtos priekšlikumus atzina par pašvaldībai neizdevīgiem.
Kā ziņots, izsolē pieteikumus bija iesnieguši četri pretendenti - "BMGS S", SIA "Tilts", SIA "Viadukts" un AS "Venceb".
Izsoles komisija par uzvarētāju nolēma atzīt "BMGS S", kas ir SIA "Skonto būve" un AS "BMGS" dibināta līgumsabiedrība. "Zīmīgi, ka abas "BMGS S" dibinātājas šomēnes sacentās par tiesībām iegūt pašvaldības pasūtījumu, kas paredz kanāla un kanālmalas apstādījumu rekonstrukcijas otrās kārtas darbus. Pirmdien tiesības veikt rekonstrukciju par vairāk nekā miljons latiem saņēma skontieši. Uzmanība jāpievērš arī faktam, ka "BMGS S", kā liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošā "Lursoft" datu bāze, dibināta 12.jūnijā - tātad aptuveni nedēļu pirms datuma, līdz kuram varēja saņemt izsoles par Buļļupes tilta celtniecību dokumentus," raksta "Diena".
RD Satiksmes departaments pretendentus tilta pirmās kārtas būvei vērtētjis pēc izdevīguma punktu metodes, atsevišķi izvērtējot piedāvāto darbu izpildes laiku, pieprasīto avansu, garantijas laiku izpildītajiem darbiem, garantijas saistību apjomu, un uzvarētājs saņēmis vislielāko punktu skaitu. "Kā liecina Dienas rīcībā nonākušais uzņēmuma "Tilts" pieteikums tiesai, kurā fiksēti pārējo konkursa pretendentu piedāvājumi (visiem izsoles dalībniekiem bija tiesības būt klāt brīdī, kad tika vērtas vaļā aploksnes ar konkursa piedāvājumiem), "BMGS S" piedāvājums nebūt nav bijis labākais - uzņēmums nav piedāvājis ne zemākās tilta būvniecības darbu izmaksas, ne lielāko garantiju saistību apjomu, ne arī zemāko avansa summu, kuru "Tilts", piemēram, nav pieprasījis vispār," teikts laikrakstā.
Pamatojoties uz Finansu ministrijas 1998.gada instrukciju "Par izsoles pretendenta un piedāvājuma atbilstības novērtēšanu, piedāvājumu salīdzināšanu, vērtēšanu un visizdevīgāko piedāvājumu noteikšanu", SIA "Tilts" secinājusi, ka tai konkursā piešķirama lielākā punktu summa, un tāpēc "BMGS S" atzīšana par konkursa uzvarētāju ir nepamatota. "Tas ir nepamatots lēmums, jo ir pretrunā ar nolikumu un normatīvajiem aktiem. Turklāt vērā ņemams fakts ir tas, ka ne līgumsabiedrībai "BMGS S", ne arī tās dibinātājiem nav pieredzes tiltu celtniecībā," laikrakstam atzinis uzņēmuma "Tilts" pārstāvis Māris Sprūds.
SIA "Tilts" nolēmis vērsties pie RD priekšsēdētāja ar lūgumu pārskatīt komisijas lēmumu. Ja Bojāra lēmums būs tāds pats kā izsoles komisijai, SIA "Tilts" vērsīsies tiesā, līdz šā gada 30.septembrim. Līdz 30.septembrim kuram tiesa aizliegusi RD Satiksmes departamentam slēgt līgumu ar "BMGS S" par tilta celtniecības pirmo kārtu.
Kā LETA jau ziņoja, līgumu ar "BMGS S" bija paredzēts noslēgt tuvākajā laikā un saskaņā ar līguma projektu tiltam pār Buļļupi jābūt gatavam 9 mēnešu laikā no līguma noslēgšanas dienas.
LETA LETA
Rīgas dome konkursu par tiesībām veikt tilta pār Buļļupi pirmās kārtas izbūves darbus šogad rīkoja atkārtoti, jo pērn izsoles komisija visus iepriekšējam konkursam iesniegtos priekšlikumus atzina par pašvaldībai neizdevīgiem.
Kā ziņots, izsolē pieteikumus bija iesnieguši četri pretendenti - "BMGS S", SIA "Tilts", SIA "Viadukts" un AS "Venceb".
Izsoles komisija par uzvarētāju nolēma atzīt "BMGS S", kas ir SIA "Skonto būve" un AS "BMGS" dibināta līgumsabiedrība. "Zīmīgi, ka abas "BMGS S" dibinātājas šomēnes sacentās par tiesībām iegūt pašvaldības pasūtījumu, kas paredz kanāla un kanālmalas apstādījumu rekonstrukcijas otrās kārtas darbus. Pirmdien tiesības veikt rekonstrukciju par vairāk nekā miljons latiem saņēma skontieši. Uzmanība jāpievērš arī faktam, ka "BMGS S", kā liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošā "Lursoft" datu bāze, dibināta 12.jūnijā - tātad aptuveni nedēļu pirms datuma, līdz kuram varēja saņemt izsoles par Buļļupes tilta celtniecību dokumentus," raksta "Diena".
RD Satiksmes departaments pretendentus tilta pirmās kārtas būvei vērtētjis pēc izdevīguma punktu metodes, atsevišķi izvērtējot piedāvāto darbu izpildes laiku, pieprasīto avansu, garantijas laiku izpildītajiem darbiem, garantijas saistību apjomu, un uzvarētājs saņēmis vislielāko punktu skaitu. "Kā liecina Dienas rīcībā nonākušais uzņēmuma "Tilts" pieteikums tiesai, kurā fiksēti pārējo konkursa pretendentu piedāvājumi (visiem izsoles dalībniekiem bija tiesības būt klāt brīdī, kad tika vērtas vaļā aploksnes ar konkursa piedāvājumiem), "BMGS S" piedāvājums nebūt nav bijis labākais - uzņēmums nav piedāvājis ne zemākās tilta būvniecības darbu izmaksas, ne lielāko garantiju saistību apjomu, ne arī zemāko avansa summu, kuru "Tilts", piemēram, nav pieprasījis vispār," teikts laikrakstā.
Pamatojoties uz Finansu ministrijas 1998.gada instrukciju "Par izsoles pretendenta un piedāvājuma atbilstības novērtēšanu, piedāvājumu salīdzināšanu, vērtēšanu un visizdevīgāko piedāvājumu noteikšanu", SIA "Tilts" secinājusi, ka tai konkursā piešķirama lielākā punktu summa, un tāpēc "BMGS S" atzīšana par konkursa uzvarētāju ir nepamatota. "Tas ir nepamatots lēmums, jo ir pretrunā ar nolikumu un normatīvajiem aktiem. Turklāt vērā ņemams fakts ir tas, ka ne līgumsabiedrībai "BMGS S", ne arī tās dibinātājiem nav pieredzes tiltu celtniecībā," laikrakstam atzinis uzņēmuma "Tilts" pārstāvis Māris Sprūds.
SIA "Tilts" nolēmis vērsties pie RD priekšsēdētāja ar lūgumu pārskatīt komisijas lēmumu. Ja Bojāra lēmums būs tāds pats kā izsoles komisijai, SIA "Tilts" vērsīsies tiesā, līdz šā gada 30.septembrim. Līdz 30.septembrim kuram tiesa aizliegusi RD Satiksmes departamentam slēgt līgumu ar "BMGS S" par tilta celtniecības pirmo kārtu.
Kā LETA jau ziņoja, līgumu ar "BMGS S" bija paredzēts noslēgt tuvākajā laikā un saskaņā ar līguma projektu tiltam pār Buļļupi jābūt gatavam 9 mēnešu laikā no līguma noslēgšanas dienas.
LETA LETA