Tirdzniecības centra Stacijas laukumā izveidē ieguldīti 20 miljoni latu
Jaunajā tirdzniecības centrā "Origo", kas ietvers esošo Rīgas Centrālās stacijas ēku, divas jaunbūves, jaunu pulksteņa torni un laukumu, uzņēmums "Linstow Varner" ir ieguldījis 35 miljonus ASV dolāru (apmēram 20 miljoni latu).
Jaunajā tirdzniecības centrā "Origo", kas ietvers esošo Rīgas Centrālās stacijas ēku, divas jaunbūves, jaunu pulksteņa torni un laukumu, uzņēmums "Linstow Varner" ir ieguldījis 35 miljonus ASV dolāru (apmēram 20 miljoni latu).
Stacijas ēkas rekonstrukcijā uzņēmums ir ieguldījis 6,5 miljonus ASV dolāru (apmēram 3,77 miljonus latu). Visas summas ir minētas bez pievienotās vērtības nodokļa.
Kā žurnālistiem sacīja "Linstow Varner" ģenerāldirektors Peters Solomonsens, šī ir piemērota vieta, lai izveidotu tirdzniecības centru, jo Stacijas laukuma apkārtne strauji attīstās, par ko liecina vairāki lieli projekti, kuri jau tiek realizēti, piemēram, "Stockmann" centrs 13.janvāra ielā.
Kā vienu no lielākajām priekšrocībām atšķirībā no citiem tirdzniecības centriem var uzskatīt rajona specifiku, kas nodrošina lielu cilvēku plūsmu - dienā tā varētu sasniegt vairāk nekā 100 000 cilvēku, uzsvēra Solomonsens.
Blakus pastam esošās jaunbūves "A" ēkā pirmajos trīs stāvos atradīsies tirdzniecības vietas un ātrās apkalpošanas restorāni, Marijas un Satekles ielas stūrī ēkas ceturtajā stāvā būs izvietotas biroju telpas, bet pret pastu vērstajai fasādei piekļautas tehniskās telpas. No katra stāva būs iespējams nokļūt uz stacijas peroniem. Ēkas kopējā platība būs 14 500 kvadrātmetru.
Ēkas pirmais stāvs būs savienots ar esošo starppilsētu stacijas korpusu, veidojot vienotu sabiedrisko zonu. Šajā stāvā tiks izvietoti pirmās nepieciešamības preču tirgotāji, no kuriem lielākais īrnieks būs pārtikas veikals "Rimi". Ēkas centrālajā daļā caur visiem 3 veikalu stāviem ir izbūvēti ātriji, kas nodrošinās dienas gaismas iekļūšanu telpā.
Ēkas pagrabstāvā un zem Stacijas laukuma būs pazemes autostāvvieta 126 vietām ar iebraukšanu no Satekles ielas puses. Caur autostāvvietu varēs nokļūt arī Centrālās dzelzceļa stacijas pagraba stāvā izvietotajā bagāžas glabātuves zonā un uz peroniem.
Jau šobrīd "A" ēka ir nosegta pilnībā - apmūrētās sienas tiek apšūtas ar granīta plāksnēm, gandrīz pabeigta arī jumta siltināšana. Paralēli notiek liftu montāža, kam sekos četru eskalatoru uzstādīšana. Ēku paredzēts pabeigt 8.maijā.
"Linstow Varner" plānā paredzēts izveidot gājēju pārejas iepretī Stacijas laukumam Marijas ielas sākumā. Kā aģentūrai LETA sacīja "Linstow Varner" projektu un sabiedrisko attiecību direktors Rems Razums, izveidojot šeit gājēju pārejas, būtu iespējams integrēt Maskavas ielas rajonu ar pārējo pilsētas centru. Gājēju pārejas arī atvieglotu iedzīvotāju pārvietošanos Stacijas laukuma apkārtnē.
Ēkas fasāžu risinājuma pamatā ir funkcionālisma formas un apdares lakoniskums. Ārējās čaulas pamatā ir stikla un akmens materiālu dažādas variācijas. Paredzēts veidot lielas, ar horizontālām gaiši dzeltenīga granīta plāksnēm segtas plaknes, kas mijas ar stikla fasādes sistēmu. Arī veikalu vitrīnas tiks veidotas vienotā stilā, to apdarē izmantots gaišs koks un lieli stikloti laukumi. Ēku fasāžu un pulksteņa apdarē tiks izmantots dzeltenais granīts.
Paredzēts, ka ēkā "B" atradīsies sabiedriskās ēdināšanas un tirdzniecības vietas. Ēku "B" un stacijas jauno pulksteni paredzēts pabeigt 2003.gada septembrī. Jaunajā stacijas pulksteņa tornī paredzēts ierīkot bāru, sacīja Solomonsens, piebilstot, ka tā varētu būt populāra vieta, kur iedzīvotāji varētu pavadīt savu laiku.
Viens no iespējamiem plāniem paredz Stacijas laukumā uzstādīt telti dažādiem sabiedriskiem pasākumiem, kurus šeit varētu organizēt, konkurējot ar citām pilsētas sabiedrisko pasākumu vietām, sacīja Solomonsens.
Šobrīd "Linstow Varner" ir noslēdzis nomas līgumus ar atpazīstamiem veikaliem un ēdināšanas un sadzīves pakalpojumu sniedzējiem.
Tirdzniecības centra projektējis arhitektu birojs "Sarma un Norde", bet celtniecības darbus veic līgumsabiedrība "Skonto būve - RBS skals".
Kaspars Martinsons LETA
Copyright © LETA
Stacijas ēkas rekonstrukcijā uzņēmums ir ieguldījis 6,5 miljonus ASV dolāru (apmēram 3,77 miljonus latu). Visas summas ir minētas bez pievienotās vērtības nodokļa.
Kā žurnālistiem sacīja "Linstow Varner" ģenerāldirektors Peters Solomonsens, šī ir piemērota vieta, lai izveidotu tirdzniecības centru, jo Stacijas laukuma apkārtne strauji attīstās, par ko liecina vairāki lieli projekti, kuri jau tiek realizēti, piemēram, "Stockmann" centrs 13.janvāra ielā.
Kā vienu no lielākajām priekšrocībām atšķirībā no citiem tirdzniecības centriem var uzskatīt rajona specifiku, kas nodrošina lielu cilvēku plūsmu - dienā tā varētu sasniegt vairāk nekā 100 000 cilvēku, uzsvēra Solomonsens.
Blakus pastam esošās jaunbūves "A" ēkā pirmajos trīs stāvos atradīsies tirdzniecības vietas un ātrās apkalpošanas restorāni, Marijas un Satekles ielas stūrī ēkas ceturtajā stāvā būs izvietotas biroju telpas, bet pret pastu vērstajai fasādei piekļautas tehniskās telpas. No katra stāva būs iespējams nokļūt uz stacijas peroniem. Ēkas kopējā platība būs 14 500 kvadrātmetru.
Ēkas pirmais stāvs būs savienots ar esošo starppilsētu stacijas korpusu, veidojot vienotu sabiedrisko zonu. Šajā stāvā tiks izvietoti pirmās nepieciešamības preču tirgotāji, no kuriem lielākais īrnieks būs pārtikas veikals "Rimi". Ēkas centrālajā daļā caur visiem 3 veikalu stāviem ir izbūvēti ātriji, kas nodrošinās dienas gaismas iekļūšanu telpā.
Ēkas pagrabstāvā un zem Stacijas laukuma būs pazemes autostāvvieta 126 vietām ar iebraukšanu no Satekles ielas puses. Caur autostāvvietu varēs nokļūt arī Centrālās dzelzceļa stacijas pagraba stāvā izvietotajā bagāžas glabātuves zonā un uz peroniem.
Jau šobrīd "A" ēka ir nosegta pilnībā - apmūrētās sienas tiek apšūtas ar granīta plāksnēm, gandrīz pabeigta arī jumta siltināšana. Paralēli notiek liftu montāža, kam sekos četru eskalatoru uzstādīšana. Ēku paredzēts pabeigt 8.maijā.
"Linstow Varner" plānā paredzēts izveidot gājēju pārejas iepretī Stacijas laukumam Marijas ielas sākumā. Kā aģentūrai LETA sacīja "Linstow Varner" projektu un sabiedrisko attiecību direktors Rems Razums, izveidojot šeit gājēju pārejas, būtu iespējams integrēt Maskavas ielas rajonu ar pārējo pilsētas centru. Gājēju pārejas arī atvieglotu iedzīvotāju pārvietošanos Stacijas laukuma apkārtnē.
Ēkas fasāžu risinājuma pamatā ir funkcionālisma formas un apdares lakoniskums. Ārējās čaulas pamatā ir stikla un akmens materiālu dažādas variācijas. Paredzēts veidot lielas, ar horizontālām gaiši dzeltenīga granīta plāksnēm segtas plaknes, kas mijas ar stikla fasādes sistēmu. Arī veikalu vitrīnas tiks veidotas vienotā stilā, to apdarē izmantots gaišs koks un lieli stikloti laukumi. Ēku fasāžu un pulksteņa apdarē tiks izmantots dzeltenais granīts.
Paredzēts, ka ēkā "B" atradīsies sabiedriskās ēdināšanas un tirdzniecības vietas. Ēku "B" un stacijas jauno pulksteni paredzēts pabeigt 2003.gada septembrī. Jaunajā stacijas pulksteņa tornī paredzēts ierīkot bāru, sacīja Solomonsens, piebilstot, ka tā varētu būt populāra vieta, kur iedzīvotāji varētu pavadīt savu laiku.
Viens no iespējamiem plāniem paredz Stacijas laukumā uzstādīt telti dažādiem sabiedriskiem pasākumiem, kurus šeit varētu organizēt, konkurējot ar citām pilsētas sabiedrisko pasākumu vietām, sacīja Solomonsens.
Šobrīd "Linstow Varner" ir noslēdzis nomas līgumus ar atpazīstamiem veikaliem un ēdināšanas un sadzīves pakalpojumu sniedzējiem.
Tirdzniecības centra projektējis arhitektu birojs "Sarma un Norde", bet celtniecības darbus veic līgumsabiedrība "Skonto būve - RBS skals".
Kaspars Martinsons LETA
Copyright © LETA