Transporta infrastruktūras attīstīšanā vēlas iesaistīt lielo objektu būvētājus
Transporta infrastruktūras attīstīšanā vajadzētu iesaistīt lielo objektu būvētājus, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs (TB/LNNK).
Transporta infrastruktūras attīstīšanā vajadzētu iesaistīt lielo objektu būvētājus, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs (TB/LNNK).
Požarnovs pauda uzskatu, ka, plānojot Daugavas kreisā krasta attīstību, pārāk maz uzmanības tiek pievērsts satiksmes organizēšanai un infrastruktūras attīstībai kopumā.
"No Pilsētas attīstības departamenta un projektētāju ziņojumiem par Daugavas kreisā krasta iespējamo attīstību ir skaidrs, ka pašlaik nav veikta nopietna kopējo transporta plūsmu izpēte un modelēšana," sacīja komitejas priekšsēdētājs.
Viņš norādīja, ka jāpārskata infrastruktūras maksājumu iekasēšanas un izmantošanas kārtība, lai būvju pasūtītāji piedalītos ne tikai objektu piebraucamo ceļu izbūvē, bet arī palīdzētu risināt konkrētā rajona infrastruktūras attīstības stratēģiskos jautājumus.
Kā ziņots, pagājušajā nedēļā Rīgas Transporta sabiedriskās padomes sēdē tika piedāvāti un analizēti risinājumi transporta plūsmu problēmām, kas varētu rasties Daugavas kreisajā krastā uzceļot vairākas augstceltnes.
Pilsētas attīstības departamenta Pilsētas plānošanas pārvaldes vadītājs Gvido Princis sēdē uzstājās ar prezentāciju, kurā minēja projektus, kas samazinās transporta plūsmu un sastrēgumus uz Rīgas tiltiem.
Līdz 2009. vai 2010.gadam plānots realizēt Vienības gatves-Daugavgrīvas ielas maģistrāles projekta būvniecību, tādējādi novirzot smagos kravas auto no Akmens tilta. Tāpat līdz 2010.gadam plānots ieviest "Park & ride" sistēmu.
Līdz 2011.gadam plānots realizēt Austrumu maģistrāles projektu, 2008.- 2012.gadā pilnībā pabeigt Dienvidu tilta būvniecību ar visiem pievadceļiem, savukārt līdz 2015.gadam paredzēts realizēt Ziemeļu šķērsojuma pirmos divus posmus.
Attīstības departaments šobrīd strādā pie projekta, kas paredz 2007.gadā ieviest infrastruktūras nodokli un iegūtos līdzekļus novirzīt infrastruktūras uzlabošanai. Šobrīd nav skaidrs, no kā šo nodokli iekasēt, jo projekts vēl ir sagatavošanas stadijā.
Padomes locekļi izteicas satraukumu par to, ka intensīva apbūve Daugavas kreisajā krastā var radīt lielas problēmas transporta plūsmai uz tiltiem, pirms tiek realizēti visi iecerētie projekti transporta plūsmas novirzīšanai.
Šī iemesla dēļ Rīgas Transporta sabiedriskā padome rekomendēja Pilsētas attīstības departamentam veikt detalizētu transporta plūsmas ietekmes izpēti un izmaksas potenciālās problēmas novēršanai katram daudzstāvu ēkas projektam.
Kā ziņots, 9.martā Rīgas dome nolēma izveidot Transporta sabiedrisko padomi, kas būs neatkarīga, profesionāla institūcija, un tās lēmumiem būs rekomendējošs raksturs.
Padomes darbības mērķis ir atspoguļot daudzpusīgu, kompleksu, kompetentu un neatkarīgu sabiedrības viedokli dažādos ar Rīgas satiksmes attīstību saistītos jautājumos un aktivizēt dialogu starp pašvaldību, valsti, sabiedriskajām organizācijām un iedzīvotājiem, kā arī veicināt viedokļu apmaiņu par pilsētai aktuālajiem transporta jautājumiem.
Požarnovs pauda uzskatu, ka, plānojot Daugavas kreisā krasta attīstību, pārāk maz uzmanības tiek pievērsts satiksmes organizēšanai un infrastruktūras attīstībai kopumā.
"No Pilsētas attīstības departamenta un projektētāju ziņojumiem par Daugavas kreisā krasta iespējamo attīstību ir skaidrs, ka pašlaik nav veikta nopietna kopējo transporta plūsmu izpēte un modelēšana," sacīja komitejas priekšsēdētājs.
Viņš norādīja, ka jāpārskata infrastruktūras maksājumu iekasēšanas un izmantošanas kārtība, lai būvju pasūtītāji piedalītos ne tikai objektu piebraucamo ceļu izbūvē, bet arī palīdzētu risināt konkrētā rajona infrastruktūras attīstības stratēģiskos jautājumus.
Kā ziņots, pagājušajā nedēļā Rīgas Transporta sabiedriskās padomes sēdē tika piedāvāti un analizēti risinājumi transporta plūsmu problēmām, kas varētu rasties Daugavas kreisajā krastā uzceļot vairākas augstceltnes.
Pilsētas attīstības departamenta Pilsētas plānošanas pārvaldes vadītājs Gvido Princis sēdē uzstājās ar prezentāciju, kurā minēja projektus, kas samazinās transporta plūsmu un sastrēgumus uz Rīgas tiltiem.
Līdz 2009. vai 2010.gadam plānots realizēt Vienības gatves-Daugavgrīvas ielas maģistrāles projekta būvniecību, tādējādi novirzot smagos kravas auto no Akmens tilta. Tāpat līdz 2010.gadam plānots ieviest "Park & ride" sistēmu.
Līdz 2011.gadam plānots realizēt Austrumu maģistrāles projektu, 2008.- 2012.gadā pilnībā pabeigt Dienvidu tilta būvniecību ar visiem pievadceļiem, savukārt līdz 2015.gadam paredzēts realizēt Ziemeļu šķērsojuma pirmos divus posmus.
Attīstības departaments šobrīd strādā pie projekta, kas paredz 2007.gadā ieviest infrastruktūras nodokli un iegūtos līdzekļus novirzīt infrastruktūras uzlabošanai. Šobrīd nav skaidrs, no kā šo nodokli iekasēt, jo projekts vēl ir sagatavošanas stadijā.
Padomes locekļi izteicas satraukumu par to, ka intensīva apbūve Daugavas kreisajā krastā var radīt lielas problēmas transporta plūsmai uz tiltiem, pirms tiek realizēti visi iecerētie projekti transporta plūsmas novirzīšanai.
Šī iemesla dēļ Rīgas Transporta sabiedriskā padome rekomendēja Pilsētas attīstības departamentam veikt detalizētu transporta plūsmas ietekmes izpēti un izmaksas potenciālās problēmas novēršanai katram daudzstāvu ēkas projektam.
Kā ziņots, 9.martā Rīgas dome nolēma izveidot Transporta sabiedrisko padomi, kas būs neatkarīga, profesionāla institūcija, un tās lēmumiem būs rekomendējošs raksturs.
Padomes darbības mērķis ir atspoguļot daudzpusīgu, kompleksu, kompetentu un neatkarīgu sabiedrības viedokli dažādos ar Rīgas satiksmes attīstību saistītos jautājumos un aktivizēt dialogu starp pašvaldību, valsti, sabiedriskajām organizācijām un iedzīvotājiem, kā arī veicināt viedokļu apmaiņu par pilsētai aktuālajiem transporta jautājumiem.