Tūrisma un Būvniecības likumos noteiks EM atbildību par tūrisma un būvniecības politiku
Saeima šodien nodeva komisijām grozījumus Tūrisma likumā un Būvniecības likumā, kas paredz kompetenci tūrisma attīstības nodrošināšanā un būvniecība jomā uzticēt Ekonomikas, nevis Vides ministrijai.
Saeima šodien nodeva komisijām grozījumus Tūrisma likumā un Būvniecības likumā, kas paredz kompetenci tūrisma attīstības nodrošināšanā un būvniecība jomā uzticēt Ekonomikas, nevis Vides ministrijai.
Kā jau ziņots, valdība iepriekš nolēma nodot tūrisma un būvniecības nozaru attīstības jautājumus, politikas izstrādi un īstenošanu Ekonomikas ministrijas (EM) kompetencē.
EM vadība uzskata, ka būvniecības politika ir realizējama kopējā tautsaimniecības attīstības kontekstā, tādēļ atbilstīgi Eiropas Savienības dalībvalstu un kandidātvalstu praksei arī Latvijā būvniecības politikas funkcijas nododamas EM.
Iepriekš šīs nozares bija agrākās Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) pārziņā. Tagad VARAM reorganizēta, sadalot to Vides ministrijā un Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijā.
Kā uzsver EM, tūrisma politiku īstenojot šīs ministrijas paspārnē, būs iespējams sniegt konsekventāku atbalstu tūrisma mārketinga jomā, jo ministrija koordinē ārējās tirdzniecības politiku. Ir arī konkrēti atbalsta mehānismi Ekonomikas ministrijas padotībā esošās institūcijas - Latvijas Attīstības aģentūras - rīcībā. Pārņemot tūrisma politiku EM, par kompleksiem tūrisma pakalpojumiem turpmāk būs atbildīga tikai viena ministrija, kas veicinās vienotu pieeju un efektīvāku sadarbību.
EM kompetencē pašlaik ir rūpniecības un enerģētikas, politikas izstrādes un īstenošanas funkcija, turklāt ministrijā tiek izstrādātas un īstenotas arī tādas jomas kā mazo un vidējo uzņēmumu politika, ārējā tirdzniecības politika, kvalitātes veicināšanas politika.
Būvniecības politikas veicamo pasākumu skaitā EM paredzējusi iekļaut būvmateriālu atbilstības novērtēšanas un kvalitātes normatīvu papildināšanu. Ministrija to pamatojusi ar to, ka kopš 2001.gada 30.aprīļa, kad pieņemti Ministru kabineta noteikumi par būvmateriālu atbilstības novērtēšanu, tie joprojām nedarbojas, jo nav noteikta neviena pilnvarota atbilstības novērtēšanas institūcija, kas varētu novērtēt būvmateriālus.
Būvmateriālu tirgus uzraudzība jau tagad ir EM kompetencē, tādēļ, nododot Valsts būvinspekciju EM, palielināsies būvniecības nozares uzraudzības efektivitāte. Latvijas Attīstības aģentūra koordinē pasākuma plāna izstrādi un īstenošanu uzņēmējdarbības vides uzlabošanai, tai skaitā risinot ar būvniecības nozares administratīvo šķēršļu samazināšanu saistītos jautājumus.
Kā jau ziņots, vakar Zaļo un zemnieku savienība tomēr atkāpās no saviem iepriekš izteiktajiem iebildumiem par šo nozaru pārraudzības nodošanu EM un atsauca savus priekšlikumus budžetā, kas paredzēja atņemt EM šo nozaru pārraudzībai nepieciešamo finansējumu.
Ansis Pūpols LETA
Copyright © LETA
Kā jau ziņots, valdība iepriekš nolēma nodot tūrisma un būvniecības nozaru attīstības jautājumus, politikas izstrādi un īstenošanu Ekonomikas ministrijas (EM) kompetencē.
EM vadība uzskata, ka būvniecības politika ir realizējama kopējā tautsaimniecības attīstības kontekstā, tādēļ atbilstīgi Eiropas Savienības dalībvalstu un kandidātvalstu praksei arī Latvijā būvniecības politikas funkcijas nododamas EM.
Iepriekš šīs nozares bija agrākās Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) pārziņā. Tagad VARAM reorganizēta, sadalot to Vides ministrijā un Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijā.
Kā uzsver EM, tūrisma politiku īstenojot šīs ministrijas paspārnē, būs iespējams sniegt konsekventāku atbalstu tūrisma mārketinga jomā, jo ministrija koordinē ārējās tirdzniecības politiku. Ir arī konkrēti atbalsta mehānismi Ekonomikas ministrijas padotībā esošās institūcijas - Latvijas Attīstības aģentūras - rīcībā. Pārņemot tūrisma politiku EM, par kompleksiem tūrisma pakalpojumiem turpmāk būs atbildīga tikai viena ministrija, kas veicinās vienotu pieeju un efektīvāku sadarbību.
EM kompetencē pašlaik ir rūpniecības un enerģētikas, politikas izstrādes un īstenošanas funkcija, turklāt ministrijā tiek izstrādātas un īstenotas arī tādas jomas kā mazo un vidējo uzņēmumu politika, ārējā tirdzniecības politika, kvalitātes veicināšanas politika.
Būvniecības politikas veicamo pasākumu skaitā EM paredzējusi iekļaut būvmateriālu atbilstības novērtēšanas un kvalitātes normatīvu papildināšanu. Ministrija to pamatojusi ar to, ka kopš 2001.gada 30.aprīļa, kad pieņemti Ministru kabineta noteikumi par būvmateriālu atbilstības novērtēšanu, tie joprojām nedarbojas, jo nav noteikta neviena pilnvarota atbilstības novērtēšanas institūcija, kas varētu novērtēt būvmateriālus.
Būvmateriālu tirgus uzraudzība jau tagad ir EM kompetencē, tādēļ, nododot Valsts būvinspekciju EM, palielināsies būvniecības nozares uzraudzības efektivitāte. Latvijas Attīstības aģentūra koordinē pasākuma plāna izstrādi un īstenošanu uzņēmējdarbības vides uzlabošanai, tai skaitā risinot ar būvniecības nozares administratīvo šķēršļu samazināšanu saistītos jautājumus.
Kā jau ziņots, vakar Zaļo un zemnieku savienība tomēr atkāpās no saviem iepriekš izteiktajiem iebildumiem par šo nozaru pārraudzības nodošanu EM un atsauca savus priekšlikumus budžetā, kas paredzēja atņemt EM šo nozaru pārraudzībai nepieciešamo finansējumu.
Ansis Pūpols LETA
Copyright © LETA