building.lv skaitļos

Lietotāji online31
Aktīvie uzņēmumi20036
Nozares ziņas33040
Turpinās Liepājas ostas auto pievadceļa būvniecība : building.lv - par būvniecību Latvijā

Turpinās Liepājas ostas auto pievadceļa būvniecība

Turpinās Liepājas ostas auto pievadceļa būvniecība

Jauno autoceļu būvē paralēli dzelzceļa līnijai un tas ievērojami uzlabos smagā transporta plūsmu uz un no Liepājas ostas. Liepājas ostas auto pievadceļš ir ES Kohēzijas fonda infrastruktūras projekta "Liepājas ostas pievadceļi" viena no trim, pēdējā daļa.

autors: Turpinās Liepājas ostas auto pievadceļa būvniecība
Foto: Turpinās Liepājas ostas auto pievadceļa būvniecība; autors: Turpinās Liepājas ostas auto pievadceļa būvniecība
SIA "Aizputes ceļinieks" turpina Liepājas ostas auto pievadceļa būvniecību un šobrīd ir uzsākta zemes uzbērumu izbūve un blīvēšana.

Jauno autoceļu būvē paralēli dzelzceļa līnijai un tas ievērojami uzlabos smagā transporta plūsmu uz un no Liepājas ostas. Liepājas ostas auto pievadceļš ir ES Kohēzijas fonda infrastruktūras projekta "Liepājas ostas pievadceļi" viena no trim, pēdējā daļa.

Būvdarbus SIA "Aizputes ceļinieks" uzsāka janvārī, kad nosprauda jaunā autoceļa vadlīniju un atbrīvoja teritoriju no kokiem, krūmiem un vecām būvēm. Diemžēl ieilgusī ziema un augstais gruntsūdeņu līmenis darbus ir nedaudz iekavējis, atzīsts SIA "Aizputes ceļinieks" būvdarbu vadītājs Janeks Lazarenoks, norādot, ka darbu izpildes termiņu tam nevajadzētu ietekmēt. Kā vienīgais riska faktors esot ilgstošs lietus periods, kas apgrūtinātu zemes darbu veikšanu.

Šobrīd darbi norit pēc plāna. SIA "Aizputes ceļinieks" ceļa būvnieki strādā pie pilsētas robežas, kur tiek noņemta zems virskārta, lai saskaņā ar projektu paplašinātu brauktuvi un posmā no 14. Novembra bulvāra līdz Pulvera ielas aplim, kur tiek veidots uzbērums.

Liepājas ostas auto pievadceļš savienos autoceļu A9 jeb Liepājas Rīgas autoceļu ar Pulvera ielas apli. Projekts paredz izbūvēt pilnīgu jaunu autoceļu 2,7 km garumā, no kuriem 2,1 km būs divu joslu ceļš, bet pievadu Pulvera ielas aplim veidos divas braukšanas joslas abos virzienos jeb tā sauktās "ieskriešanās joslas" aptuveni 600 m garumā. Tāpat tiks izbūvētas caurtekas, jo plānotajā teritorijā ir sarežģīta lietus ūdeņu un kanalizācijas sistēma, kā arī apgaismojuma sistēma, pārbrauktuves un autobusa pietura.

Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks Jānis Lapiņš uzsver projekta nozīmīgumu. Pirmkārt, tiks uzlabota satiksmes drošība. Otrkārt, atslogos Brīvības ielu, smago transportu novirzot uz jauno ievadceļu. Treškārt, tiks izbūvēts pilnīgi jauns, līdz šim nebijis, autoceļa posms. Jauno maģistrālo ceļa posmu projektēja Elmāra Daniševska birojs. Jānis Lapiņš arī norāda, ka bijis visai smags projektēšanas posms, jo tika uzklausīti dažādu institūciju nosacījumi un ieteikumi. Tehnisko projektu no satiksmes dalībnieku viedokļa rūpīgi izvērtēja CSDD Audita nodaļa.

SIA "Aizputes ceļinieks" ar lētāko piedāvājumu uzvarēja LR Satiksmes ministrija izsludinātajā konkursā par Liepājas ostas auto pievadceļa būvniecību. Līgumu ar konkursa uzvarētāju Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde noslēdza 2009. gada 3. decembrī un darbus saskaņā ar līgumu uzsāka mēneša laikā un tie jāpabeidz līdz šā gada rudenim.

Līga Ratniece-Kadeģe,
Liepājas SEZ sabiedrisko attiecību speciāliste
info@lsez.lv

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.