Turpinās informatīvā kampaņa par elektroenerģijas tirgus atvēršanu mājsaimniecībām
Turpinās informatīvā kampaņa par elektroenerģijas tirgus atvēršanu Latvijas mājsaimniecībām. Informāciju iedzīvotājiem šobrīd aktīvi sniedz AS "Sadales tīkls", AS "Latvenergo" un Ekonomikas ministrija.
Ekonomikas ministrijas un AS "Sadales tīkls" informatīvās kampaņas pirmais posms iesākās jau 2013.gadā, organizējot dažādus pasākumus sabiedrības informēšanai par normatīvo aktu izstrādes un to pieņemšanas gaitu gan Ministru kabinetā, gan Saeimā par gaidāmo elektroenerģijas tirgus atvēršanu mājsaimniecībām.
Aktīvākā kampaņas daļa ir iesākusies līdz ar Saeimas 2013.gada novembrī pieņemto gala lēmumu par elektroenerģijas tirgus atvēršanu un turpināsies līdz šā gada aprīlim, kad tirgus tiks atvērts pilnībā.Šobrīd - pēc visu normatīvo aktu, t.i. grozījumu Elektroenerģijas tirgus likumā un Ministru kabineta noteikumu "Elektroenerģijas tirdzniecības un lietošanas noteikumi" pieņemšanas, kampaņā daudz aktīvāk iesaistīsies arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija un Labklājības ministrija.
No 2014.gada 1.aprīļa sāksies informatīvās kampaņas trešais posms, kura laikā līdz 2014.gada beigām tiks turpināti dažādi informatīvie pasākumi, aicinot mājsaimniecības izvērtēt visu tirgotāju piedāvājumus un izvēlēties savam elektroenerģijas patēriņam piemērotāko.
Visplašākā informācija par elektroenerģijas tirgus atvēršanu šobrīd ir apkopota AS "Sadales tīkls" mājaslapā internetā www.sadalestikls.lv, kur publicēta informācija par atvērta tirgus darbību, visiem tirgotājiem, kuri šobrīd apstiprinājuši savu dalību mājsaimniecību tirgū un mājsaimniecībām nepieciešamo rīcību.
AS "Sadales tīkls" no šā gada janvāra uzsākusi sadarbību ar plašsaziņas līdzekļiem, publicējot informatīvu materiālu medijos par tirgus atvēršanu mājsaimniecībām, par to, kā iedzīvotājiem veikt izvēli, u.c. aktuāliem jautājumiem. Vienlaicīgi, no 29.janvāra AS "Sadales tīkls" mājas lapā un līdz janvāra beigām - pašvaldībās un sadarbības partneru (Ekonomikas ministrija, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs) interneta vietnēs būs pieejams informatīvais buklets. Bukletā ir skaidrojums par iespēju izvēlēties savam elektroenerģijas patēriņam izdevīgāko elektroenerģijas piedāvājumu, par AS "Sadales tīkls" lomu elektroenerģijas tirgus atvēršanā un par klienta rīcību, gaidot vai saņemot tirgotāja piedāvājumu. AS "Sadales tīkls" aicina ikvienu lietotāju, izvēloties elektroenerģijas piedāvājumu savai mājsaimniecībai, pievērst uzmanību visiem līguma nosacījumiem.
Februāra vidū tiks uzsākta informatīvu reklāmu TV un radio pārraidīšana. Neskaidrību un jautājumu gadījumā iedzīvotājus aicinām zvanīt pa AS "Sadales tīkls" Klientu servisa tālruni 80200403.
Šobrīd gatavību iesaistīties atvērtajā elektroenerģijas tirgū un izteikt piedāvājumus mājsaimniecībām pauduši trīs komersanti – AS "Latvenergo", SIA "BCG Riga" un SIA "Baltcom TV". Divi no komersantiem jau uzsākuši savas informatīvās kampaņas - SIA "Baltcom TV" un AS "Latvenergo".
AS "Latvenergo", kas līdz šim ir bijis lielākais elektroenerģijas tirgotājs mājsaimniecībām, visām Latvijas mājsaimniecībām sācis izsūtīt tiešā pasta vēstījumus, informējot par tirgus atvēršanu un iespēju izvēlēties mājsaimniecības patēriņam piemērotāko piedāvājumu.
Kā informēts jau iepriekš, saskaņā pagājušā gada decembrī veikto sabiedriskās domas aptauju, lielākā daļa jeb 77% valsts iedzīvotāju ir informēti par elektroenerģijas tirgus atvēršanu mājsaimniecībām 2014. gada aprīlī, liecina AS "Sadales tīkls" aptaujas dati. Atbalstu konkurencei un elektroenerģijas tirgus atvēršanai mājsaimniecībām izteikuši 67% respondentu, turklāt 48% ir gatavi paši meklēt informāciju par tirgotājiem un to piedāvājumiem.
Aptaujas rezultāti arī rāda, ka pastāv sakarība starp respondentu vecumu un informētību par elektroenerģijas tirgus atvēršanu. Palielinoties vecumam, pieaug iedzīvotāju informētība, un otrādi – tā sarūk jaunākiem respondentiem.
Vairāk nekā puse (55%) respondentu apsver iespēju nomainīt savu pašreizējo elektroenerģijas tirgotāju, katrs trešais (30%) vēl nav izlēmis par savu gaidāmo rīcību un tikai 15% šādu iespēju neapsvērtu. Turklāt 48% iedzīvotāju ir gatavi paši meklēt informāciju par elektrības tirgotājiem laikā, kad būs iespēja brīvi izvēlēties elektroenerģijas piegādātāju. 29% gaidīs, kad viņus uzrunās tirgotāji, atsūtot informāciju, bet 23% nedarīs neko vai arī vēl nav izlēmuši par savu rīcību.