building.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi20020
Nozares ziņas33035
Uz Rīgas tiltiem samazināts maksimālais braukšanas ātrums; atbildīgās struktūras meklēs alternatīvus pretslīdes materiālus : building.lv - par būvniecību Latvijā

Uz Rīgas tiltiem samazināts maksimālais braukšanas ātrums; atbildīgās struktūras meklēs alternatīvus pretslīdes materiālus

Uz Rīgas tiltiem samazināts maksimālais braukšanas ātrums; atbildīgās struktūras meklēs alternatīvus pretslīdes materiālus
Foto: Uz Rīgas tiltiem samazināts maksimālais braukšanas ātrums; atbildīgās struktūras meklēs alternatīvus pretslīdes materiālus

Sakarā ar ilgstošu gaisa temperatūras pazemināšanos ielu pretslīdes kaisīšanas materiāli kļūst mazāk efektīvi, tāpēc no 6. februāra ir ierobežots braukšanas ātrums uz Dienvidu, Salu un Vanšu tilta. Uz visiem tiltiem maksimālais atļautais braukšanas ātrums ir 50 km/h.

Savukārt uz vairākām Dienvidu tilta nobrauktuvēm un Salu tilta nobrauktuvē uz Krasta ielu atļautais braukšanas ātrums samazināts līdz 30 kilometriem stundā. Šādas izmaiņas veiktas pēc Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētāja Vadima Baraņņika norādījuma. Ierobežojumi tiks atcelti, kad stabili paaugstināsies vidējā gaisa temperatūra.

Šodien V. Baraņņiks uzklausīja Satiksmes departamenta skaidrojumu, kādēļ pagājušajā sestdienā un šorīt uz vienas no Dienvidu tilta estakādēm notikušas daudzas autoavārijas. Analizējot tiltu un pārvadu uzturētāja SIA "Rīgas tilti" darbību, konstatēts, ka sestdien atbildīgais dežurants veicis nepilnīgu objekta apsekošanu. Par minēto nolaidību pašvaldība piemēros maksimālo līgumsodu 500 latu apjomā. Savukārt šorīt kaisīšanas darbi veikti saskaņā ar izstrādāto grafiku, tomēr minētājā vietā atkal notika vairākas avārijas, tādēļ arī par šo darbu nepilnīgu izpildi uzņēmumam tiks piemērots sods tādā pašā apjomā. "Mani neapmierina "Rīgas tiltu" sniegtie paskaidrojumi, uzņēmums nav nodrošinājis pienācīgu tiltu uzturēšanu atbilstoši esošajiem laika apstākļiem," norāda V. Baraņņiks.

Satiksmes departamenta Transporta būvju uzturēšanas pārvaldes priekšnieks Andris Binde atzīst, ka kritiskā situācija uz Dienvidu tilta Lubānas ielas nobrauktuves rodas tās augstuma dēļ, tā ir 3. līmeņa estakāde un uz tās vairāk nekā citviet pūš vējš, kas vēl vairāk samazina kaisīto pretslīdes materiālu iedarbību.

Rīgā ielu kaisīšanai ziemas apstākļos tiek izmantots nātrija hlorīda un smilts maisījums, kurš pie ļoti zemām gaisa temperatūrām, kā izrādījās,  zaudē savu efektivitāti. Komitejas vadītājs uzdeva departamentam izvērtēt citu, efektīvāku pretsīdes materiālu lietošanu, kaut arī tie varētu būt dārgāki. Tos varētu izmantot limitētā daudzumā bīstamākajās vietās, piemēram, uz minētā pārvada. "Šajā gadījumā autovadītāju drošība ir prioritāte, uz to šeit taupīt nedrīkst," norāda V.Baraņņiks.

Satiksmes departamentam arī uzdots jau tuvākajā laikā sniegt priekšlikumus par iespējām uz tiltiem izvietot informatīvus plakātus, kas laicīgi brīdinātu autovadītājus par reālo situāciju uz brauktuvēm. Savukārt Satiksmes informācijas centra darbiniekiem uzdos nekavējoties nodrošināt operatīvu informācijas sniegšanu par braukšanas apstākļiem, radītiem šķēršļiem un uzturēšanas dienestu darbu.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.