Uzlabota dzīvojamo māju pārvaldnieku reģistra darbība
Š.g. 21.oktobrī Ministru kabinets apstiprināja grozījumus dzīvojamo māju pārvaldnieku reģistra vešanas un aktualizēšanas noteikumos.
Lai padarītu vienkāršākus un kvalitatīvākus pakalpojumus komercdarbībā, tajā skaitā veicinātu vairāk izmantot e‑vides pakalpojumus, noteikumos paredzēta iespēja personai sniegt pārvaldnieku reģistram nepieciešamo informāciju elektroniski, autorizējoties Būvniecības informācijas sistēmā un parakstot iesniegumus ar drošu elektronisko parakstu, tādejādi samazinot administratīvo slogu dzīvojamo māju pārvaldniekiem.
Pārvaldniekam Būvniecības informācijas sistēmas autorizēta lietotāja profilā būs iespēja skatīt viņa iesniegtos iesniegumus reģistram un saņemtos paziņojumus par reģistra iestādes veiktajām darbībām reģistrā. Iesniedzot ziņu aktualizācijas iesniegumu, pārvaldniekam būs pieejams viņa pārvaldāmo dzīvojamo māju saraksts, kā arī lietotāja profilā pārvaldniekam būs iespēja mainīt savu kontaktinformāciju.
Noteikumi paredz, ka par reģistrāciju vai reģistrā iesniegto ziņu aktualizāciju Ekonomikas ministrija rakstiski paziņo pārvaldniekam 15 darbdienu laikā pēc reģistrācijas iesnieguma saņemšanas papīra formā vai 10 darbdienu laikā, ja saņemts iesniegums, kas parakstīts ar drošu elektronisko parakstu, iepriekš noteiktā mēneša laikā.
Dzīvojamo māju pārvaldnieku reģistrā tiek iekļauta informācija par pārvaldnieka piedāvātajiem ar dzīvojamo māju pārvaldīšanu saistītajiem pakalpojumu veidiem, lai dzīvojamās mājas īpašnieks varētu izvēlēties atbilstošāko pārvaldnieku. Pašlaik pārvaldnieku norādītā informācija par piedāvātajiem pakalpojumiem bieži vien ir pārlieku sadrumstalota un nav salīdzināma. Tādēļ grozījumi noteikumos paredz, ka, reģistrējoties vai aktualizējot informāciju reģistrā, pārvaldnieks norāda ne vairāk kā piecus piedāvātos pakalpojumu veidus atbilstoši saimniecisko darbību statistiskajai klasifikācijai NACE 2.red. Minētā statistiskā klasifikācija būs pieejama gan Ekonomikas ministrija mājas lapā, gan arī Būvniecības informācijas sistēmā.
Ņemot vērā, ka Dzīvojamo māju pārvaldīšanas likums paredz, ka pārvaldīšanas līgumā un pārvaldnieku reģistrā ir norādāma ar dzīvojamās mājas īpašnieka lēmumu noteikta kontaktpersona, kas nodrošina ar dzīvojamās mājas pārvaldīšanu saistītās informācijas apriti, noteikumi paredz pārvaldniekam pienākumu sniegt ziņas reģistram par šo kontaktpersonu. Ekonomikas ministrija būs tiesīga veikt ziņu izmaiņas pārvaldnieku reģistrā, pamatojoties uz kontaktpersonas sniegto informāciju pārvaldnieka maiņas gadījumos.
Šobrīd Dzīvojamo māju pārvaldnieku reģistrā ir reģistrēti 597 pārvaldnieki. Detalizētāka informācija par Dzīvojamo māju pārvaldnieku reģistru pieejama Būvniecības informācijas sistēmas tīmekļa vietnē: https://bis.gov.lv/bisp/lv/house_managers.
Detalizētāk ar grozījumiem Ministru kabineta 2011.gada 3.maija noteikumos Nr.343 "Dzīvojamo māju pārvaldnieku reģistra vešanas un aktualizēšanas noteikumi" var iepazīties Ministru kabineta tīmekļa vietnē:
http://tap.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40330199&mode=mk&date=2014-10-21 .
Elita Rubesa-Voravko
Ekonomikas ministrijas
Sabiedrisko attiecību nodaļa
Tālr: 67013193;
E-pasts: elita.rubesa@em.gov.lv; prese@em.gov.lv
Web: www.em.gov.lv;
Seko mums Twitter: @EM_gov_lv, @siltinam
Youtube: http://www.youtube.com/ekonomikasministrija