Uzstādot mūsdienīgu apgaismojumu, LDz piecas reizes samazina elektroenerģijas patēriņu Rīgas Centrālajā stacijā
Rīgas Centrālās stacijas labiekārtošanas projekta ietvaros Latvijas dzelzceļš (LDz) veicis peronu apgaismes ķermeņu nomaiņu, uzstādot vairāk nekā 80 diožu (LED) spuldzes, kas ļaus ievērojami ietaupīt patērēto elektroenerģiju, kā arī paaugstināt drošības standartus uz stacijas peroniem. Divu gadu laikā LDz plāno uzstādīt diožu apgaismes ķermeņus vairākās dzelzceļa stacijās.
Iepriekš peronu apgaismošanai izmantotas dzīvsudraba lampas, kuru patērētā elektroenerģijas jauda sasniedza 250 vatus (W), savukārt diožu patērētā enerģija atkarībā no to jaudas svārstās no 45-75W. Tādējādi jaunās spuldzes patērē gandrīz 5 reizes mazāk elektroenerģijas. Tāpat LED tehnoloģijas ļauj nodrošināt uz perona vienmērīgāku apgaismojumu un spuldžu kalpošanas laiks ir vismaz 10 reizes ilgāks, kā arī lampas ilgāk nezaudēs spilgtumu. Viens no svarīgākajiem ieguvumiem, uzstādot LED apgaismes ķermeņus, ir iespēja tos daudz labāk regulēt, lai spuldžu raidītie stari neapžilbinātu vilcienu mašīnistus, iebraucot stacijā.
Edvīns Bērziņš, LDz valdes loceklis: "Stacijā, kas uzskatāma, par intensīvā apgaismojuma zonu, elektrības patēriņš apgaismošanai ir ļoti ievērojams. Neapšaubāmi, tas prasa lielus izdevumus no LDz budžeta, tālab jauno lampu uzstādīšana ļaus mums ietaupīt elektroenerģiju un līdzekļus. Taču mūsu galvenā prioritāte ir drošība, tāpēc tik intensīvas dzelzceļa satiksmes vietā, kur apgrozās ļoti liels cilvēku skaits, apgaismojumam jāatbilst visiem drošības standartiem. Rīgas Centrālās stacijas labiekārtošanas projekta ietvaros mēs veicām arī pasažieru apziņošanas sistēmas modernizāciju, kas ļauj informēt pasažierus par izmaiņām vilcienu kustībā ievērojami ātrāk. Arī vides jautājumi mums allaž bijuši būtiski, tāpēc šis projekts uzskatāmi parāda mūsu prioritātes – sabiedrībai un videi droša, efektīva saimniekošana. LDz arī turpmāk īstenos arvien jaunus projektus ar mērķi modernizēt un paaugstināt staciju drošības standartus."
LDz jau 2008.gadā saņēma Eiropas Komisijas atzinību projekta Zaļā gaisma (Green light) ietvaros, kas tika piešķirta par efektīvas un ekonomiskas apgaismojuma sistēmas ieviešanu dzelzceļa vagonu šķirošanas parkos.