VAK protestēs pret "Man-Tess" naftas termināļa būvniecību
Vides aizsardzības klubs (VAK) un sabiedriskā organizācija "Kundziņsala", protestējot pret šodien paredzēto Rīgas domes balsojumu par "Man-Tess" naftas termināļa būvniecības projektu Kundziņsalā, no plkst.13.30 līdz 14.15 rīkos piketu, aģentūru LETA informēja VAK viceprezidente Elita Kalniņa.
Vides aizsardzības klubs (VAK) un sabiedriskā organizācija "Kundziņsala", protestējot pret šodien paredzēto Rīgas domes balsojumu par "Man-Tess" naftas termināļa būvniecības projektu Kundziņsalā, no plkst.13.30 līdz 14.15 rīkos piketu, aģentūru LETA informēja VAK viceprezidente Elita Kalniņa.
Aicinot pieņemt rūpīgi izsvērtu lēmumu par termināļa būvi, VAK domes deputātiem sēdes laikā dāvinās filmu "Zaļā pilsēta".
VAK "Man-Tess" naftas termināļa būvniecību plāno apstrīdēt tiesā, jo uzskata, ka projekts neatbilst ostas attīstības plānam.
Klubs aicinās deputātus noskatīties filmu pirms tiek pieņemts lēmums "par dabas iznīcināšanu par labu naftas biznesam".
Pēc Kalniņas teiktā, Jura Podnieka studijā uzņemtā filma stāsta par unikālu dabas nostūri Rīgā, Buļļu jeb Daugavgrīvas salā, kas kļuvusi par Eiropas nozīmes dabas parku. Šī dabas lieguma tiešā tuvumā plānots būvēt bēdīgi slaveno "Baltic Oil Terminal" ķīmisko kravu pārkraušanas termināli. Negatīvu ietekmi uz dabas liegumu, pēc dabas pētnieku domām, atstās ikviens jauns ķīmisko kravu terminālis, kas palielina avāriju risku, kā arī transporta intensitāti.
VAK norāda, ka Daugavgrīvā atklātas 38 augu sugas, kas ierakstītas Latvijas Sarkanajā grāmatā un atpūtas vieta ap 180 gājputnu sugu. VAK uzskata, ka risks ir zaudēt visā Eiropā unikālu dabas parku 30 minūšu braucienā no Rīgas centra, bet solītos "naftas dolārus" Rīga varot arī nekad neieraudzīt.
Klubs atgādina, ka patlaban Rīgā būvēt jaunus termināļus un paplašināt esošos vēlas četras kompānijas. Atļauju no pašvaldības gaida "B.L.B. Baltijas termināls", "Naftas serviss" un "Baltic Oil Terminal". Atļauja naftas termināļa būvei jau dota kompānijai "Naftimpeks".
"Visu šo projektu realizācija varētu atstāt katastrofāli negatīvu ietekmi uz piejūras dabas parku un visu Rīgas jūras līci, kas no perspektīvas zonas ekotūrismam un aktīvai atpūtai pārvērstos par pilnībā nolemtu teritoriju industriālai darbībai," uzskata VAK.
Turklāt neesot arī skaidrs, kā tiks izpildīti solījumi par ekonomisko labumu pilsētai, jo naftas produktu pārkraušanas apjomi Rīgā samazinās. Kā ziņots, šā gada pirmajos četros mēnešos, salīdzinot ar analogu posmu pagājušajā gadā, naftas produktu apgrozījums Rīgā sarucis par 10,8%, sasniedzot 1,5 miljonus tonnu.
Kā jau ziņots, Rīgas domes sēdē šodien tiks skatīta "Man-Tess" iecere būvēt naftas produktu noliktavu Kundziņsalā. Noliktavas tilpums paredzēts līdz 150 000 kubikmetru. Būvniecību iecerēts īstenot divās kārtās, pirmajā kārtā izbūvējot rezervuārus ar kopējo tilpumu, 50 000 kubikmetru, bet otrajā kārtā - 100 000 kubikmetru.
Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts biroja atzinumā, kas ir sagatavots 2003.gada novembrī, norādīts, ka "Man-Tess" plāno celt noliktavu gaišo naftas produktu uzglabāšanai un pārkraušanai ar kopējo plānoto kravu apgrozījumu līdz 2,7 miljoniem tonnu naftas produktu gadā.
Aicinot pieņemt rūpīgi izsvērtu lēmumu par termināļa būvi, VAK domes deputātiem sēdes laikā dāvinās filmu "Zaļā pilsēta".
VAK "Man-Tess" naftas termināļa būvniecību plāno apstrīdēt tiesā, jo uzskata, ka projekts neatbilst ostas attīstības plānam.
Klubs aicinās deputātus noskatīties filmu pirms tiek pieņemts lēmums "par dabas iznīcināšanu par labu naftas biznesam".
Pēc Kalniņas teiktā, Jura Podnieka studijā uzņemtā filma stāsta par unikālu dabas nostūri Rīgā, Buļļu jeb Daugavgrīvas salā, kas kļuvusi par Eiropas nozīmes dabas parku. Šī dabas lieguma tiešā tuvumā plānots būvēt bēdīgi slaveno "Baltic Oil Terminal" ķīmisko kravu pārkraušanas termināli. Negatīvu ietekmi uz dabas liegumu, pēc dabas pētnieku domām, atstās ikviens jauns ķīmisko kravu terminālis, kas palielina avāriju risku, kā arī transporta intensitāti.
VAK norāda, ka Daugavgrīvā atklātas 38 augu sugas, kas ierakstītas Latvijas Sarkanajā grāmatā un atpūtas vieta ap 180 gājputnu sugu. VAK uzskata, ka risks ir zaudēt visā Eiropā unikālu dabas parku 30 minūšu braucienā no Rīgas centra, bet solītos "naftas dolārus" Rīga varot arī nekad neieraudzīt.
Klubs atgādina, ka patlaban Rīgā būvēt jaunus termināļus un paplašināt esošos vēlas četras kompānijas. Atļauju no pašvaldības gaida "B.L.B. Baltijas termināls", "Naftas serviss" un "Baltic Oil Terminal". Atļauja naftas termināļa būvei jau dota kompānijai "Naftimpeks".
"Visu šo projektu realizācija varētu atstāt katastrofāli negatīvu ietekmi uz piejūras dabas parku un visu Rīgas jūras līci, kas no perspektīvas zonas ekotūrismam un aktīvai atpūtai pārvērstos par pilnībā nolemtu teritoriju industriālai darbībai," uzskata VAK.
Turklāt neesot arī skaidrs, kā tiks izpildīti solījumi par ekonomisko labumu pilsētai, jo naftas produktu pārkraušanas apjomi Rīgā samazinās. Kā ziņots, šā gada pirmajos četros mēnešos, salīdzinot ar analogu posmu pagājušajā gadā, naftas produktu apgrozījums Rīgā sarucis par 10,8%, sasniedzot 1,5 miljonus tonnu.
Kā jau ziņots, Rīgas domes sēdē šodien tiks skatīta "Man-Tess" iecere būvēt naftas produktu noliktavu Kundziņsalā. Noliktavas tilpums paredzēts līdz 150 000 kubikmetru. Būvniecību iecerēts īstenot divās kārtās, pirmajā kārtā izbūvējot rezervuārus ar kopējo tilpumu, 50 000 kubikmetru, bet otrajā kārtā - 100 000 kubikmetru.
Ietekmes uz vidi novērtējuma valsts biroja atzinumā, kas ir sagatavots 2003.gada novembrī, norādīts, ka "Man-Tess" plāno celt noliktavu gaišo naftas produktu uzglabāšanai un pārkraušanai ar kopējo plānoto kravu apgrozījumu līdz 2,7 miljoniem tonnu naftas produktu gadā.