building.lv skaitļos

Lietotāji online11
Aktīvie uzņēmumi20020
Nozares ziņas33035
V.Baraņņiks: "Austrumu maģistrāle atvieglos rīdzinieku ikdienu" : building.lv - par būvniecību Latvijā

V.Baraņņiks: "Austrumu maģistrāle atvieglos rīdzinieku ikdienu"

V.Baraņņiks:

Sākta trases sagatavošana Viestura prospekta un Meža prospekta divu līmeņu šķērsojuma būvniecībai. Tas ir Austrumu maģistrāles posms, kas savienos Gustava Zemgala gatvi ar Viestura prospektu. Šķērsojuma būvniecību līdzfinansēs Eiropas Savienības TEN-T fonds.

autors: V.Baraņņiks: "Austrumu maģistrāle atvieglos rīdzinieku ikdienu"
Foto: V.Baraņņiks: "Austrumu maģistrāle atvieglos rīdzinieku ikdienu"; autors: V.Baraņņiks: "Austrumu maģistrāle atvieglos rīdzinieku ikdienu"
Sākta trases sagatavošana Viestura prospekta un Meža prospekta divu līmeņu šķērsojuma būvniecībai. Tas ir Austrumu maģistrāles posms, kas savienos Gustava Zemgala gatvi ar Viestura prospektu. Šķērsojuma būvniecību līdzfinansēs Eiropas Savienības TEN-T fonds.

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Vadims Baraņņiks uzskata, ka šogad Rīgā tā ir viena no svarīgākajām būvēm. "Ļoti pozitīvi vērtējams tas, ka Austrumu maģistrāles izbūve turpinās par spīti finansiālajām grūtībām. Šis objekts nodrošinās darbu un ienākumus daudziem būvniekiem. Turklāt lielu daļu izdevumu sedz Eiropas Savienība. Austrumu maģistrāle ļaus būtiski uzlabot satiksmes organizāciju pilsētā, atslogos pilsētas centru un atvieglos praktiski ikviena rīdzinieka ikdienu," norāda V.Baraņņiks.
Šķērsojuma būvniecībai būs nepieciešams izveidot ģeodēzisko atbalsta tīklu, atbrīvot būvlaukumu no kokiem un krūmiem, noņemt virsējo augsnes kārtu, sagatavot būvlaukumu pāļu dzīšanas iekārtas izvietošanai un veikt citus darbus. Satiksmes pārvada balstu būvi plānots sākt 20. maijā.
Viestura prospekta un Meža prospekta divlīmeņu šķērsojuma trase būs 1300 metrus gara. Satiksmes pārvadu pār Meža prospektu veidos divas atdalītas brauktuves ar kopējo garumu 1240 metru, un to platums būs 11,5 metri. Pārvadam būs divas braukšanas joslas katrā virzienā.
Šķērsojuma būvniecība ietver arī jaunas ielas izbūvi, kas savienos pārvadu ar Viestura prospektu. Jaunās ielas garums būs 730 metri, un brauktuves platība – 15 750 kvadrātmetri. Tāpat šķērsojuma būvniecības laikā zem izbūvējamā pārvada tiks veikta Meža ielas seguma rekonstrukcija 7300 kvadrātmetru platībā. Gar trasi tiks izbūvēts arī gājēju un velosipēdu ceļš, veikta divu esošo luksoforu objektu rekonstrukcija, uzstādītas jaunas ceļa zīmes, satiksmes drošības barjeras, kā arī tiks izbūvēts apgaismojums. Gar ēkām un būvēm tiks izbūvētas trokšņu absorbējošās sienas 370 metru apjomā.
Rīgas domes Mājokļu un vides departamenta Vides pārvaldes priekšnieks Askolds Kļaviņš norāda, ka šim divlīmeņu šķērsojuma projektam ir rasts ļoti labs kompromiss starp vides aizsardzību un infrastruktūras attīstību: "Izskatot šo projektu Vides departamentā, mūsu mērķis bija maksimāli saglabāt mežu – minimalizēt trases laukumu un veidot augstākas konstrukcijas, lai pēc iespējas saglabātu kokus. Projektētāju izstrādātajā šķērsojuma risinājumā trase veidota tā, lai pēc iespējas vērtīgākie koki paliktu ārpus tās. Būvniecības laikā pārsvarā tiks izcirsti lapu koki, lai pēc iespējas mazāk skartu priedes".
Saskaņā ar divlīmeņu šķērsojuma projektu tā būvniecībai būs nepieciešams atbrīvot no kokiem 3,22 hektārus meža platības, par ko SIA "Rīgas meži" tiks samaksāta kompensācija – 16 826 lati – meža atjaunošanai, kā arī būs nepieciešams nocirst 125 atsevišķi stāvošus kokus, kuru vietā pie jaunā šķērsojuma un citviet pilsētā tiks iestādīti 300 dižstādi.
2004.gadā notika Austrumu maģistrāles posmā no Viestura prospekta līdz Slāvu aplim būvniecības ieceres publiskā apspriešana.
Viestura prospekta un Meža prospekta divlīmeņu šķērsojuma projekta realizāciju no vides viedokļa ir akceptējis Rīgas domes Vides departaments, kā arī Lielrīgas reģionālā vides pārvalde.
Pirms tehniskā projekta izstrādes ir veikta izpēte par ietekmi uz vidi, kā arī veikti ekonomiskās efektivitātes aprēķini visas Austrumu maģistrāles trasējumam.
Saskaņā ar Rīgas attīstības plānu 2006. - 2018. gadam Austrumu maģistrāle ir paredzēta kā viena no maģistrālo ielu tīkla sastāvdaļām. Tā savienos Dienvidu šķērsojumu ar Viestura prospektu, veidojot Rīgas centra apbraucamo ceļu, tādējādi atslogojot Rīgas vēsturiskā centra ielas no autotransporta, tajā skaitā no kravu transportlīdzekļu satiksmes.
Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods: "Pēc visas Austrumu maģistrāles būvniecības pabeigšanas kravu transporta satiksmi ir paredzēts novirzīt no Akmens tilta un 11.Novembra krastmalas uz jauno maģistrāli un uz Akmens tilta un 11.Novembra krastmalā kravas transporta satiksmi slēgt."
prospekta un Meža prospekta divu līmeņu šķērsojuma būvniecība tiks veikta pēc Rīgas domes Satiksmes departamenta pasūtījuma. Atklāta konkursa rezultātā būvdarbus veiks a/s "A.C.B.". Konkursa rezultātā būvdarbu izmaksas ir 10,87 miljoni latu (bez PVN). Šķērsojuma būvniecību līdzfinansēs Eiropas Savienības TEN-T fonds.
Saskaņā ar līgumu šķērsojuma būvniecību paredzēts pabeigt līdz 2011. gada oktobrim.
Plašāka informācija par Austrumu maģistrāli pieejama Rīgas domes Satiksmes departamenta mājas lapā www.rdsd.lv.

Informāciju sagatavoja: Ieva Prauliņa 67012754, Ieva.Praulina@riga.lv
un Dz.Zaļūksnis 67026049

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.