VID cer, ka šonedēļ tiks sākta Rīgas brīvostas muitas punkta izbūve
Valsts ieņēmumu dienests (VID) cer, ka šonedēļ pēc būvatļaujas saņemšanas tiks sākta Eiropas Savienības (ES) standartiem atbilstoša muitas un sanitārās robežinspekcijas kontroles punkta "Rīgas brīvosta" būvniecība.
Valsts ieņēmumu dienests (VID) cer, ka šonedēļ pēc būvatļaujas saņemšanas tiks sākta Eiropas Savienības (ES) standartiem atbilstoša muitas un sanitārās robežinspekcijas kontroles punkta "Rīgas brīvosta" būvniecība, aģentūru LETA informēja VID Galvenās muitas pārvaldes (GMP) sabiedrisko attiecību speciāliste Marika Līdaka.
LETA jau ziņoja, ka Eiropas Komisija (EK) iepriekš pauda satraukumu par kontrolpunktiem Latvijā un brīdināja, ka no šā gada 1.maija dzīvnieku izcelsmes kravām kustība caur ES prasībām neatbilstošiem kontrolpunktiem no trešajām valstīm var tikt aizliegta līdz brīdim, kamēr tiks uzceltas un ar ES institūcijām saskaņotas atbilstošas dzīvnieku izcelsmes pārtikas un nepārtikas kravu kontroles vietas.
Līdaka atzina, ka sarunās ar Rīgas ostas muitas punkta būvētājiem - SIA "FKSM" un būvdarbu uzraudzītāju SIA "MXM" - tiek uzsvērta nepieciešamība maksimāli daudz paveikt līdz 1.maijam. Par prioritātēm šo būvdarbu veikšanā atzītas kontroles ēku būvniecība un akreditācijai nepieciešamo iekārtu uzstādīšana. Tie darbi, kas nav obligāti, lai Sanitārās robežinspekcijas kontroles ēkas tiktu akreditētas pēc ES prasībām, tiks pakārtoti prioritātēm.
ES standartiem atbilstošiem muitas un sanitārās robežinspekcijas kontroles punktiem līdz augustam jābūt uzbūvētiem Rīgas un Ventspils ostās.
Pērnā gada novembrī pēc līgumu noslēgšanas ar muitas punktu būvētājiem AS "U.Pīlēna birojs" būvdarbi tika uzsākti Ventspilī. Savukārt Rīgas brīvostas pārvalde tikai pagājušajā nedēļā uz sarunām par muitas punkta "Rīgas brīvosta" būvniecību uzaicināja abus būvdarbu veikšanas pretendentus - "FKSM" un "MXM".
Līdaka informēja, ka par darbiem un to strukturēšanu Rīgas brīvostā atbild "MXM". Šī firma arī apstiprina plānus pirms to iesniegšanas apstiprināšanai pasūtītājam - VID. Sanitārās kontroles kompleksa ēku būvniecības uzsākšanai nepieciešamo infrastruktūru sagatavo Rīgas brīvosta par saviem līdzekļiem. Līdzīgus darbus par savu naudu veic arī Ventspils osta.
Pēc Līdakas teiktā, lai gan līgums par darbu veikšanu Rīgas brīvostā parakstīts novembrī, sagatavošanās darbi tiek veikti jau no līguma parakstīšanas brīža, līdz ar to VID nav radušies zaudējumi saistībā ar darbu kavēšanos, Rīgas brīvostai laikus neizpildot tās kompetencē esošos uzdevumus.
Muitas kontroles kompleksa būvēšana Rīgas brīvostā izmaksās 3 219 117 eiro (Ls 2 192 218), bet Ventspils brīvostā - 1 555 626 eiro (Ls 1 059 381). Šiem būvdarbiem līdzekļi piešķirti ES PHARE finansējuma ietvaros, turklāt katra osta pati apmaksā tās veicamo darbu daļu, informēja Līdaka.
Par Rīgas un Ventspils ostās veiktajiem muitas kontroles punktu būvēšanas darbiem regulāri interesējas EK delegācijas pārstāvji Latvijā, muita regulāri sniedz aktuālāko informāciju šai institūcijai, informēja Līdaka.
LETA jau ziņoja, ka vairākas Latvijas uzņēmēju asociācijas lūgušas atbildīgajām ministrijām aktīvāk iesaistīties ES prasībām atbilstošu muitas punktu izveidē. Iepriekš arī VID pauda bažas par tranzīta kravu kustības apdraudējumu caur Rīgas brīvostu, pārmetot brīvostai darbu uzsākšanas kavēšanu.
Līdaka atgādināja, ka trešajā lielākajā Latvijas ostā Liepājā pēc šā gada 1.maija nav paredzēta Sanitārās robežinspekcijas posteņa darbība, līdz ar to caur šo muitas kontroles punktu pāri Latvijas muitas robežai netiks pārvietotas veterinārajai, fitosanitārajai un higiēniskajai kontrolei pakļautās preces. Tāpēc arī jauna kontroles kompleksa būvniecība nav plānota.
Patlaban Liepājas ostā ir izveidota infrastruktūra muitas kontroles veikšanai - 2003.gada jūlijā tika nodoti ekspluatācijā autotransporta platformas svari, VID šajā ostā ir arī angārs, kurā tiek veikta kravu padziļinātā kontrole.
LETA jau ziņoja, ka Eiropas Komisija (EK) iepriekš pauda satraukumu par kontrolpunktiem Latvijā un brīdināja, ka no šā gada 1.maija dzīvnieku izcelsmes kravām kustība caur ES prasībām neatbilstošiem kontrolpunktiem no trešajām valstīm var tikt aizliegta līdz brīdim, kamēr tiks uzceltas un ar ES institūcijām saskaņotas atbilstošas dzīvnieku izcelsmes pārtikas un nepārtikas kravu kontroles vietas.
Līdaka atzina, ka sarunās ar Rīgas ostas muitas punkta būvētājiem - SIA "FKSM" un būvdarbu uzraudzītāju SIA "MXM" - tiek uzsvērta nepieciešamība maksimāli daudz paveikt līdz 1.maijam. Par prioritātēm šo būvdarbu veikšanā atzītas kontroles ēku būvniecība un akreditācijai nepieciešamo iekārtu uzstādīšana. Tie darbi, kas nav obligāti, lai Sanitārās robežinspekcijas kontroles ēkas tiktu akreditētas pēc ES prasībām, tiks pakārtoti prioritātēm.
ES standartiem atbilstošiem muitas un sanitārās robežinspekcijas kontroles punktiem līdz augustam jābūt uzbūvētiem Rīgas un Ventspils ostās.
Pērnā gada novembrī pēc līgumu noslēgšanas ar muitas punktu būvētājiem AS "U.Pīlēna birojs" būvdarbi tika uzsākti Ventspilī. Savukārt Rīgas brīvostas pārvalde tikai pagājušajā nedēļā uz sarunām par muitas punkta "Rīgas brīvosta" būvniecību uzaicināja abus būvdarbu veikšanas pretendentus - "FKSM" un "MXM".
Līdaka informēja, ka par darbiem un to strukturēšanu Rīgas brīvostā atbild "MXM". Šī firma arī apstiprina plānus pirms to iesniegšanas apstiprināšanai pasūtītājam - VID. Sanitārās kontroles kompleksa ēku būvniecības uzsākšanai nepieciešamo infrastruktūru sagatavo Rīgas brīvosta par saviem līdzekļiem. Līdzīgus darbus par savu naudu veic arī Ventspils osta.
Pēc Līdakas teiktā, lai gan līgums par darbu veikšanu Rīgas brīvostā parakstīts novembrī, sagatavošanās darbi tiek veikti jau no līguma parakstīšanas brīža, līdz ar to VID nav radušies zaudējumi saistībā ar darbu kavēšanos, Rīgas brīvostai laikus neizpildot tās kompetencē esošos uzdevumus.
Muitas kontroles kompleksa būvēšana Rīgas brīvostā izmaksās 3 219 117 eiro (Ls 2 192 218), bet Ventspils brīvostā - 1 555 626 eiro (Ls 1 059 381). Šiem būvdarbiem līdzekļi piešķirti ES PHARE finansējuma ietvaros, turklāt katra osta pati apmaksā tās veicamo darbu daļu, informēja Līdaka.
Par Rīgas un Ventspils ostās veiktajiem muitas kontroles punktu būvēšanas darbiem regulāri interesējas EK delegācijas pārstāvji Latvijā, muita regulāri sniedz aktuālāko informāciju šai institūcijai, informēja Līdaka.
LETA jau ziņoja, ka vairākas Latvijas uzņēmēju asociācijas lūgušas atbildīgajām ministrijām aktīvāk iesaistīties ES prasībām atbilstošu muitas punktu izveidē. Iepriekš arī VID pauda bažas par tranzīta kravu kustības apdraudējumu caur Rīgas brīvostu, pārmetot brīvostai darbu uzsākšanas kavēšanu.
Līdaka atgādināja, ka trešajā lielākajā Latvijas ostā Liepājā pēc šā gada 1.maija nav paredzēta Sanitārās robežinspekcijas posteņa darbība, līdz ar to caur šo muitas kontroles punktu pāri Latvijas muitas robežai netiks pārvietotas veterinārajai, fitosanitārajai un higiēniskajai kontrolei pakļautās preces. Tāpēc arī jauna kontroles kompleksa būvniecība nav plānota.
Patlaban Liepājas ostā ir izveidota infrastruktūra muitas kontroles veikšanai - 2003.gada jūlijā tika nodoti ekspluatācijā autotransporta platformas svari, VID šajā ostā ir arī angārs, kurā tiek veikta kravu padziļinātā kontrole.