Valdošās koalīcijas partija apņemas atjaunot Autoceļu fondu
Jau otrā vienošanās par Autoceļu fonda atjaunošanu tika parakstīta šodien, 21. jūlijā plkst. 13:00. Vienošanās tika noslēgta starp četrām sabiedriskajām organizācijām un valdošās koalīcijas partiju - Zaļo un Zemnieku savienību (ZZS).
Vienošanos, pamatojoties uz Zaļo un Zemnieku savienības valdes lēmumu, parakstīja Uldis Augulis un biedrības "Latvijas Ceļu būvētājs", Latvijas Pašvaldību savienības, Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas, un Latvijas Motoklubu asociācijas pārstāvji."Šīs vienošanās parakstīšana ir ļoti nozīmīga gan mums, gan Latvijas autobraucējiem, jo ZZS ir ietekmīga partija, kas darbojas valdošajā koalīcijā un kam ir labas izredzes saglabāt savas pozīcijas arī jaunajā Saeimā. Arī vairāki citi politiskie spēki jau ir apstiprinājuši savu vēlēšanos parakstīt līdzīgu vienošanos, apliecinot savu vēlmi izbeigt autobraucēju nodokļos samaksātās naudas izlietošanu dažādām vajadzībām, kas nav saistītas ar ceļu būvi un remontiem," saka biedrības "Latvijas Ceļu būvētājs" valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš.
Vienošanās iniciatīvu izvirzīja sabiedriskās organizācijas, lai novērstu ceļu lietotāju samaksāto nodokļu necaurskatāmu izlietošanu ar autoceļiem nesaistītiem mērķiem. Aicinājums parakstīt šādu vienošanos ir nosūtīts visām nozīmīgākajām Latvijas politiskajām partijām, līdz šim to jau ir parakstījusi partija "Latvijas Attīstībai".
Vienošanās paredz, ka pēc 12. Saeimas vēlēšanām, pieņemot 2015.gada valsts budžetu, tiks atjaunots Autoceļu fonds vai Saeimas apstiprināta, Finanšu ministrijai saistoša vidēja termiņa investīciju programma ceļu uzturēšanai, grozot likuma "Par Autoceļiem" 12. panta ceturto daļu un izslēdzot no tās vārdus "ja gadskārtējā valsts budžeta likumā nav noteikts citādi".
Likuma "Par autoceļiem" 12.panta ceturtajā daļā paredzēts noteikt, ka ikgadējai mērķdotācijai pašvaldību autoceļiem un ielām piešķirtais finansējums nedrīkst būt mazāks par 30 procentiem no valsts budžeta finansējuma.
Plānots arī harmonizēt normatīvos aktus, kuri skar autoceļu lietotājus, par nodokļiem un nodevām, ko autobraucēji un motociklisti ik gadus ir spiesti samaksāt valsts budžetā, paredzot no to kopējā apjoma katru gadu fiksētu maksājuma procentu ceļu būvei un uzturēšanai un pamazām to palielinot līdz ne mazāk kā 80 procentiem.
Izmaiņas tiks izdarītas likumos "Par Autoceļiem", "Par vieglo automobiļu un motociklu nodokli," "Par akcīzes nodokli," "Par ostām," kā arī Autoceļu lietošanas nodevas likumā un Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā.
Ņemot vērā saspringto starptautisko stāvokli, vienošanās parakstītāji pēc diskusijām ir gatavi vienoties par ikgadējo fiksēto maksājumu procentuālo apjomu ceļu būvei un uzturēšanai un tā pieauguma tempu.
Autoceļu fonds tika likvidēts 2003. gadā, un patlaban tikai apmēram 23% līdzekļu, kas iekasēti, maksājot 6 nodokļus, tiek novirzīti ceļu būvei un remontiem. Arī Valsts kontrole ir atzinusi, ka nodokļu izlietojums ir necaurskatāms.
Papildinformācija:
Andris Bērziņš
"Latvijas ceļu būvētājs"
tālr. 29230008,
e-pasts: lcb@lcbb.lv;
www.lcbb.lv
"Latvijas Pašvaldību savienības" priekšsēdētājs
Andris Jaunsleinis
"Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas" prezidents
Pēteris Salkazanovs
"Latvijas Motoklubu asociācijas" prezidents
Aivars Freimanis