Veiksmīgi noslēgusies Nord Stream ļoģistikas programma
"Nord Stream" ir paziņojis par veiksmīgu loģistikas programas pabeigšanu. Šis patreiz par videi draudzīgāko starptautiski atzītais loģistikas koncepts, nodrošināja 24 tonnas smago ar betonu pārklāto 200’000 cauruļu piegādi cauruļvadu ieguldīšanas kuģiem, kas Baltijas jūrā veica abu paralēlo "Nord Stream" cauruļvadu būvniecību.
Divpadsmit tonnas smagās tērauda caurules ir ražotas Vācijā (140’000 gab.), Krievijā (50’000 gab.) un Japānā (10’000 gab.), no kurienas tās tika vestas uz rūpnīcu Baltijas jūras krastā, kurā tām uzklāja betona pārklājumu. Betona pārklājumus caurulēm dubultoja to svaru, lai palielinātu cauruļvadu stabilitāti un drošību uz jūras gultnes.
Būtiskākie "Nord Stream" videi saudzīgā loģistikas koncepta veiksmes faktori bija 5 stratēģiski izvietotie loģistikas centri: divas betona pārklājuma ražotnes (Kotka, Somijā un Murkan, Vācijā) un trīs noliktavas (Hanko, Somijā un Slite un Kralskrona, Zviedrijā). Katrs no šiem centriem atradās ne vairāk kā 100 jūras jūdzes no cauruļvada maršruta. Stratēģiski izvēlētās loģistikas centru atrašanās vietas, ļāva cauruļu piegādes kuģiem ceļu turp un atpakaļ līdz trīs cauruļvadu ieguldīšanas kuģiem veikt vienā dienā.
Pagājušajā nedēļā no Zviedrijas ostas Slite notika pēdējās caurules piegāde uz cauruļvada ieguldīšanas kuģi "Castoro Sei". Atlikušās caurules aizveda uz Vācijas ostu Mukran, no kurienes tās savukārt pārvedīs uz Lubminu. Tur šīš caurules uzglabās, lai cauruļvada darbības laikā nakošajos 50 gados nepeciešamības gadījumā izmantotu cauruļvada uzturēšanai.
"Nodrošināt visa cauruļu apjoma ar kopējo svaru 4.6 miljons tonnas kvalitāti un transportēšanu noteiktajos termiņos bija būtisks izaicinājums. "Nord Stream" loģistikas un betona pārklājumu partneris EUPEC, ostu un kravas uzglabāšanas pakalpojumu sniedzēji Somijā, Zviedrijā un Vācijā, un kravu pārvadātāji, savus pienākumus veica patiešām augstā līmenī," teica Hennings Kote (Henning Kothe), "Nord Stream" Projektu direktors. "Šī kompleksā loģistikas koncepta veiksmīga īstenošana bija būtisks priekšnosacījums, lai garantētu caruļvadu ieguldīšanu saskaņā ar noteiktajiem termiņiem, kas tagad ir noslēgusies par trīs nedēļām agrāk," papildināja H.Kotes kungs.
Lēmums būvēt jaunas betona pārklājuma ražotnes tuvāk cauruļvada maršrutam nevis izmantot jau esošas ražotnes, kas atradās tālāk rezultējās ar ieguvumiem videi un budžetam: uz transportēšanu ietaupīja 200’000 tonas CO2 izmešu un 60 miljonus eiro. "Nord Stream" projekta laikā pēc iespējas izmantoja arī zemu izmešu transportlīdzekļus: 96 procenti no "Nord Stream" projektā veiktā transportēšanas apjoma nodrošināja izmantojot vilcienus un kuģus.
"Nord Stream" Tehniskais direktors Verners Rots (Werner Rott) papildināja: "Mūsu izstrādātā loģistikas programma ļāva būt diezgan elastīgiem un operatīvi reaģēt uz dažādajām situācijām, kad vienlaicīgi būvniecība bija noslogoti trīs cauruļvadu ieguldīšanas kuģi un pat nelabvēlīgos laika apstākļos ziemā. Visā projekta laikā bija tikai 24 stundas no kopējām apmēram 20’000 projekta stundām, kad nevarēja piegādāt cauruls. Tas notika ārkārtēji aukstajā 2010.- 2011.gada ziemā."
Izejmateriālu, loģistikas un betona pārklājuma ražotnē nodarbināto darbinieku izmaksas kopumā veidoja apmēram 650 miljons eiro, no kuriem 100 miljons eiro tika investēti betona pārklājuma ražotnes un loģistikas infrastruktūras izveidē. Šīs investīcijas gan tieši, gan pastarpināti radīja pozitīvu ietekmi uz biznesa attīstību un darba tirgu visās piecās loģistikas centru atrašanās vietās.