building.lv skaitļos

Lietotāji online24
Aktīvie uzņēmumi1889
Nozares raksti32912
Veiksmes pamatā - pieredze un radošas idejas : building.lv - par būvniecību Latvijā

Veiksmes pamatā - pieredze un radošas idejas

Veiksmes pamatā - pieredze un radošas idejas

Intervija ar SIA "Projektu studija" direktoru Aivaru Mortukānu.

autors: Veiksmes pamatā - pieredze un radošas idejas
Foto: Veiksmes pamatā - pieredze un radošas idejas; autors: Veiksmes pamatā - pieredze un radošas idejas
Intervija ar SIA "Projektu studija" direktoru Aivaru Mortukānu

Gan Latvijas būvniekiem un arhitektiem, gan arī daudziem cilvēkiem, kas savā ikdienā saskārušies ar būvniecību, labiekārtošanu un remontu, ir labi pazīstami SIA "Projektu studija" izdevumi - būvniecības žurnāls "Objekts", kas iznāk jau kopš 2001. gada maija, un krievu valodā iznākošais žurnāls "Peм & Ctpoŭ", kas savu ceļu pie lasītājiem sāka 2002. gada sākumā. Vērīgākie žurnālu lasītāji būs ievērojuši, ka, ņemot vērā latviešu un krievu valodā lasošo auditoriju aktualitāšu un arī mentalitātes atšķirības, šajos izdevumos atspoguļota nebūt ne identiska tematika un ka atšķiras arī abu žurnālu dizains. Tomēr abiem "Projektu studija" žurnāliem ir arī kas kopīgs - pirmkārt, tie ir profesionāli izdevumi, kas saviem lasītājiem sniedz iespēju būt informētiem par būtiskajiem jautājumiem un uzmanības vērtajiem jaunumiem būvniecības jomā, otrkārt, uzņēmumiem tie nodrošina iespēju augstvērtīgā poligrāfiskajā kvalitātē reklamēt savu vārdu un piedāvājumu..

Tomēr žurnālu "Objekts" un "Peм & Ctpoŭ" izdošana nav vienīgie SIA "Projektu studija" darbības virzieni. Jaunais gads nāk ar jauniem projektiem.


Kāda ir uzņēmuma "Projektu studija" tapšanas vēsture?
Domāju, ka lielākajai daļai būvniecības jomā strādājošo uzņēmuma vēsture jau ir zināma. Uzņēmuma dibināšanā ar mani kopā bija tagadējais izpilddirektors Juris Mihailovs, un, kopā strādājot, mēs kārtējo reizi pārliecinājāmies, ka divas galvas ir gudrākas nekā viena. Mani priecē tas, ka liela daļa no uzņēmumā strādājošajiem ir kopā jau no 2001. gada pavasara - pašiem darbības sākumiem: uzņēmuma komercdirektore Santa Ennīte, žurnāla "Objekts" redaktore Magda Riekstiņa, žurnāla "Objekts" māksliniece - maketētāja Gunta Ermansone. Vēlāk mums pievienojās arī "Peм & Ctpoŭ" redaktores Agrita Lūse un Tatjana Aļehina, mākslinieks- maketētājs Roberts Dukuls un citi kolēģi.
Man ir liels gandarījums, ka daudzi būvnieki mūsu darbu ir atzinuši un novērtējuši pozitīvi.

Kādas šobrīd ir SIA "Projektu studija" darbības prioritātes ?
Vispirms - žurnālu "Objekts" un "Peм & Ctpoŭ" izdošana. Trešais mūsu sagatavotais izdevums ir Latvijas Ceļinieku asociācijas ikgadējais katalogs, kas top pēc šīs asociācijas pasūtījuma.
Jau nākamā gada sākumā plānojam izdot vēl vienu žurnālu, kas pašlaik ir tapšanas stadijā. Tā nosaukums būs "Telpa", un tas būs mēbeļu, interjera un stila žurnāls. Gan izdevuma publikācijas, gan bagātīgais vizuālais materiāls atspoguļos situāciju Latvijas mēbeļu modes tirgū un dos ieskatu pasaulē šobrīd valdošajās telpas iekārtošanas dizaina tendencēs. Jāpiebilst, ka žurnāls "Telpa" būs kaut kas pilnīgi jauns, Latvijā vēl nebijis.

Kāda būs jaunā žurnāla "Telpa" vieta samērā piesātinātajā būvniecības izdevumu tirgū Latvijā?
Es gribētu uzsvērt, ka "Telpa" nebūs būvniecības jomai veltīts izdevums, bet gan mēbeļu modes, interjera un stila žurnāls. Tajā nebūs rakstu par būvniecības procesu vai remontdarbiem. Nedomāju, ka tas būs konkurents citiem mūsu valstī jau iznākošajiem izdevumiem, jo, kā jau sacīju, Latvijas preses tirgū šobrīd nav neviena telpas interjeram un it īpaši mēbeļu dizainam veltīta izdevuma.

Kad iznāks pirmais žurnāla "Telpa" numurs?
Iecerēts, ka tas varētu būt 2003. gada aprīlī. Precīzāk pašlaik grūti pateikt. Patlaban rit žurnāla sagatavošanas darbs, esam jau atraduši vairākus sadarbības partnerus, kuri ir gatavi iesaistīties jaunā izdevuma veidošanā, bet labprāt sadarbosimies ar visiem Latvijas mēbeļu, kā arī ar telpas labiekārtošanas materiālu un dizaina elementu ražotājiem, tirgotājiem un speciālistiem.

Žurnālu "Objekts" un "Peм & Ctpoŭ" izdošanas periodiskums ir reizi divos mēnešos. Cik bieži klajā nāks "Telpa" ?
Sākotnēji žurnāls "Telpa" iznāks divas reizes gadā - pavasarī un rudenī, bet būs biezāks nekā "Objekts" un "Peм & Ctpoŭ", tā lappušu skaits būs ne mazāks kā 200.

Kādā kvalitātē, jūsuprāt, strādā būvniecības jomu atspoguļojošie mediji Latvijā?
Situācija tirgū prasa kvalitāti, konkurence ir asa, bet lasītāji un reklāmdevēji no tā tikai iegūst. Tā ir likumsakarība - jo vairāk dalībnieku tirgū, jo augstāka kvalitāte. Es uzskatu, ka šobrīd nepieciešamo kvalitāti spēj nodrošināt tikai daži mediji, jo tā ir sasniedzama tikai ar rūpīgu darbu. Es uzskatu, ka kopumā Latvijā nemaz nav nesamērīgi daudz būvniecības nozares izdevumu. Katram no tiem ir sava vieta tirgū un savs lasītāju loks.

Kāda, jūsuprāt, ir žurnālu "Objekts" un "Peм & Ctpoŭ" vieta Latvijā iznākošo būvniecības izdevumu vidū?
Protams, mums ir patīkami apzināties, ka pēc reitingiem "Objekts" šobrīd ir viens no pieprasītākajiem būvniecības žurnāliem, taču nedrīkstam ieslīgt pašapmierinātībā - ir daudz jāstrādā, lai saglabātu savas pozīcijas tirgū, savu lasītāju un sadarbības partneru loku, kā arī piesaistītu aizvien jaunus interesentus. Tāpēc 2003. gadā plānojam reklāmas akcijas dažādos medijos, kā arī esam jau izveidojuši un vēl pilnveidosim savu mājas lapu internetā (tās adrese ir www.objekts.lv).

Vai pirmais SIA "Projektu studija" izdevums - žurnāls "Objekts" - šobrīd ir tāds, kādu to bijāt iecerējuši sākumā?
Jā, precīzi. Gan mākslinieciskās un poligrāfiskās kvalitātes, gan publikāciju satura ziņā.

Vai esat pētījuši, kas tieši ir jūsu žurnālu lasītāji?
Pārsvarā mūsu lasītāji ir būvniecības nozares profesionāļi - būvnieki un arhitekti, bet žurnālus lasa arī cilvēki, kuru darba dzīve nav saistīta ar būvniecību, bet kuri par būvniecības procesu ieinteresējas tīri privāti, vēloties uzbūvēt jaunu māju, labiekārtot esošo, veikt remontu vai vienkārši gūt aktuālāko informāciju par būvniecības jomā un arhitektūrā notiekošo Latvijā un pasaulē. Tā kā žurnāli ir profesionāli izdevumi, to publikācijas ir adresētas būvniecības nozarē vairāk vai mazāk kompetentam lasītāju lokam.
Tuvojoties gadu mijai, visiem mūsu reklāmdevējiem, sadarbības partneriem un lasītājiem gribu novēlēt priecīgus Ziemassvētkus un veiksmīgu, jauniem sasniegumiem bagātu 2003. gadu.


Linda Tunte,
www.building.lv






Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.