building.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi18981
Nozares raksti32973
Vēl nesen stacijas ēka Rīgā pilsētai godu nedarīja, taču tagad celtne ir ieguvusi it kā otro elpu : building.lv - par būvniecību Latvijā

Vēl nesen stacijas ēka Rīgā pilsētai godu nedarīja, taču tagad celtne ir ieguvusi it kā otro elpu

Vēl nesen stacijas ēka Rīgā pilsētai godu nedarīja, taču tagad celtne ir ieguvusi it kā otro elpu
autors: Vēl nesen stacijas ēka Rīgā pilsētai godu nedarīja, taču tagad celtne ir ieguvusi it kā otro elpu
Foto: Vēl nesen stacijas ēka Rīgā pilsētai godu nedarīja, taču tagad celtne ir ieguvusi it kā otro elpu; autors: Vēl nesen stacijas ēka Rīgā pilsētai godu nedarīja, taču tagad celtne ir ieguvusi it kā otro elpu
Jebkurā pilsētā viena no celtnēm, kuru svešinieki pamana pirmo, ir stacija. Vēl nesen stacijas ēka Rīgā pilsētai godu nedarīja, taču tagad celtne ir ieguvusi it kā otro elpu. Stacijas rekonstrukcijā tika ieguldīts daudz laika un līdzekļu, tāpēc arī šis uzskatāms par vienu no pēdējā laika lielākajiem objektiem. Par darbiem, kas tika veikti stacijā stāsta "RBS SKALS" mārketinga direktors Jānis Milzarājs.

Rīgas Dzelzceļas Stacijas rekonstrukcija ir liela apjoma projekts, kas prasīja nopietnus ieguldījumus, kvalificētus speciālistus un saspringtu darbu. Stacijas rekonstrukcija notika divās kārtās: I kārtas ietvaros laikā no šā gada februāra līdz jūnijam būvfirma RBS SKALS atjaunoja bijušo Piepilsētas zāli. Mezonīna stāvs un virsgaisma ir būtiskākie šeit veiktie rekonstrukcijas arhitektoniskie jauninājumi. Līdz šim tumšā un kastveida dziļā telpa sadalījuma rezultātā ir ieguvusi jaunu dimensiju, nodrošinot telpai arī mājīgumu un papildus publisko telpu. Ērtu nokļūšanu 2. stāvā nodrošina jaunuzstādītais eskalators.
Rekonstrukcijas II kārta bijušajā starptautiskajā zālē tika veikta rekordīsā laikā - darbi sākās jūnijā, un Rīgas 800 gadu jubilejas kulmināciju Stacija sagaidīja kā gaiša, ērta un moderna ēka.

Liels darbs un līdzekļi ieguldīti jaunu inženierkomunikāciju izbūvē, kuru rezultātā ir uzlabota ūdensapgāde, kanalizācija, apkure, kā arī nodrošināta moderna ventilācija un gaisa kondicionēšana, apsardzes signalizācija, telekomunikācijas un informācijas pārraides sistēma.

Stacijas esošo ēku rekonstrukcijā Linstow Varner kopumā investēja 5,5 miljonus dolāru. Būvfirma RBS SKALS piedalījās un uzvarēja Linstow Varner slēgtajā konkursā.

Skiču projektu izstrādājis arhitektu birojs SIA Sarma & Norde, bet tehnisko projektu SIA NAMS.

Stacijas projekts ir labākais RBS SKALS piedāvātā pakalpojuma "design & build" piemērs - pēc skiču projekta apstiprināšanas būvfirma kā ģenerāluzņēmējs uzņemas atbildību par projekta tālāko izstrādi un objekta būvniecību. Šāds modelis dod iespēju īsā laikā realizēt liela apjomus projektus, vienlakus pierādot konkurētspēju starptaustiskajā tirgū.

Pēc Jāņa Milzarāja domām, pēdējā laika lielākās būves Latvijā ir stacijas un lidostas "Rīga" rekonstrukcijas. Nozīmības ziņā jāmin paliekošas vērtības - Latvijas piļu un vēsturisko celtņu atjaunošana.
autors: Vēl nesen stacijas ēka Rīgā pilsētai godu nedarīja, taču tagad celtne ir ieguvusi it kā otro elpu
Foto: Vēl nesen stacijas ēka Rīgā pilsētai godu nedarīja, taču tagad celtne ir ieguvusi it kā otro elpu; autors: Vēl nesen stacijas ēka Rīgā pilsētai godu nedarīja, taču tagad celtne ir ieguvusi it kā otro elpu

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.