building.lv skaitļos

Lietotāji online56
Aktīvie uzņēmumi20039
Nozares ziņas33040
Vēlreiz par Dienvidu tilta pārbaudi ar slodzi un rezultātiem : building.lv - par būvniecību Latvijā

Vēlreiz par Dienvidu tilta pārbaudi ar slodzi un rezultātiem

Dienvidu tilta pārbaudes ar slodzi gala rezultāti apstiprina provizoriski izteiktos - pārbaudes un analītisko aprēķinu rezultāti parāda, ka jaunuzbūvēto Dienvidu tiltu pār Daugavu Rīgā drīkst ekspluatēt ar ikdienas satiksmes slodzēm, kas noteiktas MK 2004.gada 29.jūnija noteikumu Nr.571 "Ceļu satiksmes noteikumi" 3.pielikumā, kā arī tas var uzņemt piepūles, kuras rada LVS EN 1991-3 "Satiksmes slodzes tiltiem" paredzētās normatīvās slodzes.

Dienvidu tilta pārbaudes ar slodzi gala rezultāti apstiprina provizoriski izteiktos - pārbaudes un analītisko aprēķinu rezultāti parāda, ka jaunuzbūvēto Dienvidu tiltu pār Daugavu Rīgā drīkst ekspluatēt ar ikdienas satiksmes slodzēm, kas noteiktas MK 2004.gada 29.jūnija noteikumu Nr.571 "Ceļu satiksmes noteikumi" 3.pielikumā, kā arī tas var uzņemt piepūles, kuras rada LVS EN 1991-3 "Satiksmes slodzes tiltiem" paredzētās normatīvās slodzes. Slogošanas rezultātu pārbaudi ir veicis Rīgas tehniskās universitātes Būvniecības fakultātes Transportbūvju institūts.

Slēdziena teikts, ka tilta pārbaudes laikā konstatētās izlieces un spriegumi nepārsniedz konstrukcijās pielietotā materiāla stiprības rādītājus. Tilta dinamiskā pārbaude rāda, ka tiltam ir nedaudz paaugstināts dinamisko raksturojumu līmenis, tomēr tas neietekmē tilta stiprības rādītājus. Dinamisko raksturojumu līmenis nepārsniedz projektā noteikto.

Tilta slogošana notika 2008.gada 23.oktobrī. Tika veikta statiskā un dinamiskā pārbaude. Tilta statiskai pārbaudei izmantoja 32 automašīnas. Mašīnu masas bija no 39,12t – 40,18t. Vidējā masa ir 40,016t. Kopējā automašīnu masa bija 1280,51t. Tilta pārbaudi ar slodzi veica pēc astoņām iepriekš noteiktām shēmām, aprēķinot automašīnu izvietošanas kombinācijas, kuras sniedz maksimālo noslodzi.

Veicot dinamisko pārbaudi pāri tiltam ar ātrumu 40 km/h, pārbrauca 1 automašīna. Uz brauktuves izvietoja 4-5cm biezas latas un atkārtoja pārbraucienus ar 40 un 60 km/h. Pašsvārstību frekvences noteikšanai viena automašīna strauji nobrauca no 20cm augsta tramplīna. Katra brauciena laikā mērīja statiskās ielieces, svārstību amplitūdas un frekvences.

Jāatzīmē, ka tilta konstrukciju risinājumi paredz, ka divu laidumu sākotnējās ielieces laiduma vidū ir 10 cm un 13.4 cm. Pārbaudes laikā izmērītas tika lielākās ielieces 6.laidumā - 201mm, kuras varēja novērot arī vizuāli. Paliekošās ielieces slogotajos laidumos ir no 3mm līdz 18mm, vai apmēram 5% - 9,5% no pārbaudes slodzes ierosinātās ielieces – kas pilnībā atbilst sagaidāmiem rezultātiem un paredzētiem normatīviem.

Ar cieņu,



Marija Ābeltiņa

Rīgas domes

Pilsētas attīstības departamenta

Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja

t.: +371 6 7012916

m.t.: +371 2 9231856

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.