Vēlreiz par Dienvidu tilta pārbaudi ar slodzi un rezultātiem
Dienvidu tilta pārbaudes ar slodzi gala rezultāti apstiprina provizoriski izteiktos - pārbaudes un analītisko aprēķinu rezultāti parāda, ka jaunuzbūvēto Dienvidu tiltu pār Daugavu Rīgā drīkst ekspluatēt ar ikdienas satiksmes slodzēm, kas noteiktas MK 2004.gada 29.jūnija noteikumu Nr.571 "Ceļu satiksmes noteikumi" 3.pielikumā, kā arī tas var uzņemt piepūles, kuras rada LVS EN 1991-3 "Satiksmes slodzes tiltiem" paredzētās normatīvās slodzes.
Dienvidu tilta pārbaudes ar slodzi gala rezultāti apstiprina provizoriski izteiktos - pārbaudes un analītisko aprēķinu rezultāti parāda, ka jaunuzbūvēto Dienvidu tiltu pār Daugavu Rīgā drīkst ekspluatēt ar ikdienas satiksmes slodzēm, kas noteiktas MK 2004.gada 29.jūnija noteikumu Nr.571 "Ceļu satiksmes noteikumi" 3.pielikumā, kā arī tas var uzņemt piepūles, kuras rada LVS EN 1991-3 "Satiksmes slodzes tiltiem" paredzētās normatīvās slodzes. Slogošanas rezultātu pārbaudi ir veicis Rīgas tehniskās universitātes Būvniecības fakultātes Transportbūvju institūts.
Slēdziena teikts, ka tilta pārbaudes laikā konstatētās izlieces un spriegumi nepārsniedz konstrukcijās pielietotā materiāla stiprības rādītājus. Tilta dinamiskā pārbaude rāda, ka tiltam ir nedaudz paaugstināts dinamisko raksturojumu līmenis, tomēr tas neietekmē tilta stiprības rādītājus. Dinamisko raksturojumu līmenis nepārsniedz projektā noteikto.
Tilta slogošana notika 2008.gada 23.oktobrī. Tika veikta statiskā un dinamiskā pārbaude. Tilta statiskai pārbaudei izmantoja 32 automašīnas. Mašīnu masas bija no 39,12t – 40,18t. Vidējā masa ir 40,016t. Kopējā automašīnu masa bija 1280,51t. Tilta pārbaudi ar slodzi veica pēc astoņām iepriekš noteiktām shēmām, aprēķinot automašīnu izvietošanas kombinācijas, kuras sniedz maksimālo noslodzi.
Veicot dinamisko pārbaudi pāri tiltam ar ātrumu 40 km/h, pārbrauca 1 automašīna. Uz brauktuves izvietoja 4-5cm biezas latas un atkārtoja pārbraucienus ar 40 un 60 km/h. Pašsvārstību frekvences noteikšanai viena automašīna strauji nobrauca no 20cm augsta tramplīna. Katra brauciena laikā mērīja statiskās ielieces, svārstību amplitūdas un frekvences.
Jāatzīmē, ka tilta konstrukciju risinājumi paredz, ka divu laidumu sākotnējās ielieces laiduma vidū ir 10 cm un 13.4 cm. Pārbaudes laikā izmērītas tika lielākās ielieces 6.laidumā - 201mm, kuras varēja novērot arī vizuāli. Paliekošās ielieces slogotajos laidumos ir no 3mm līdz 18mm, vai apmēram 5% - 9,5% no pārbaudes slodzes ierosinātās ielieces – kas pilnībā atbilst sagaidāmiem rezultātiem un paredzētiem normatīviem.
Ar cieņu,
Marija Ābeltiņa
Rīgas domes
Pilsētas attīstības departamenta
Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja
t.: +371 6 7012916
m.t.: +371 2 9231856
Slēdziena teikts, ka tilta pārbaudes laikā konstatētās izlieces un spriegumi nepārsniedz konstrukcijās pielietotā materiāla stiprības rādītājus. Tilta dinamiskā pārbaude rāda, ka tiltam ir nedaudz paaugstināts dinamisko raksturojumu līmenis, tomēr tas neietekmē tilta stiprības rādītājus. Dinamisko raksturojumu līmenis nepārsniedz projektā noteikto.
Tilta slogošana notika 2008.gada 23.oktobrī. Tika veikta statiskā un dinamiskā pārbaude. Tilta statiskai pārbaudei izmantoja 32 automašīnas. Mašīnu masas bija no 39,12t – 40,18t. Vidējā masa ir 40,016t. Kopējā automašīnu masa bija 1280,51t. Tilta pārbaudi ar slodzi veica pēc astoņām iepriekš noteiktām shēmām, aprēķinot automašīnu izvietošanas kombinācijas, kuras sniedz maksimālo noslodzi.
Veicot dinamisko pārbaudi pāri tiltam ar ātrumu 40 km/h, pārbrauca 1 automašīna. Uz brauktuves izvietoja 4-5cm biezas latas un atkārtoja pārbraucienus ar 40 un 60 km/h. Pašsvārstību frekvences noteikšanai viena automašīna strauji nobrauca no 20cm augsta tramplīna. Katra brauciena laikā mērīja statiskās ielieces, svārstību amplitūdas un frekvences.
Jāatzīmē, ka tilta konstrukciju risinājumi paredz, ka divu laidumu sākotnējās ielieces laiduma vidū ir 10 cm un 13.4 cm. Pārbaudes laikā izmērītas tika lielākās ielieces 6.laidumā - 201mm, kuras varēja novērot arī vizuāli. Paliekošās ielieces slogotajos laidumos ir no 3mm līdz 18mm, vai apmēram 5% - 9,5% no pārbaudes slodzes ierosinātās ielieces – kas pilnībā atbilst sagaidāmiem rezultātiem un paredzētiem normatīviem.
Ar cieņu,
Marija Ābeltiņa
Rīgas domes
Pilsētas attīstības departamenta
Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja
t.: +371 6 7012916
m.t.: +371 2 9231856