"Ventspils tirdzniecības osta" saņēmusi akmeņogļu termināla būvniecības atļauju
Ventspils pilsētas dome izsniegusi AS "Ventspils tirdzniecības osta" būvniecības atļauju akmeņogļu termināla celtniecībai, aģentūru LETA informēja "Ventspils tirdzniecības osta" preses dienests.
Ventspils pilsētas dome izsniegusi AS "Ventspils tirdzniecības osta" būvniecības atļauju akmeņogļu termināla celtniecībai, aģentūru LETA informēja "Ventspils tirdzniecības osta" preses dienests.
Jau tuvākajā laikā kompānija iecerējusi sākt darbu pie termināla projektēšanas. Projekta autori uzsver, ka jaunā termināla arhitektoniskais risinājums būs īpaši interesants, jo akmeņogļu termināls atradīsies 26.c piestātnē, kur līdz šim atradusies zivju pārstrādes rūpnīcas ēka, un viens no būvniecības atļaujas nosacījumiem ir saglabāt 20.gadsimta sākumā celtās saldētavas fasādes elementus.
Termināla būvniecība paredzēta divās kārtās - pirmā termināla kārta ar pārkraušanas jaudu 3,5 miljoni tonnu gadā varētu tikt nodota ekspluatācijā pusotra gada laikā. Kopējais būvdarbu ilgums paredzēts 2,5 gadi, bet termināla kopējā jauda būs 5 miljoni tonnu gadā. Vides drošības licenci, kas atļauj palielināt akmeņogļu pārkraušanas apjomus "Ventspils tirdzniecības osta" saņēma jau pērn.
Kā apgalvo "Ventspils tirdzniecības osta" vadība, jaunais termināls ievērojami uzlabos vides kvalitāti, jo samazināsies ogļu putekļu nonākšana gaisā, kas jau šobrīd atbilst noteiktajām sanitārajām normām, bet pēc termināla atklāšanas samazināsies vēl deviņas reizes. Patlaban akmeņogles tiek pārkrautas 10. piestātnē, kas atrodas tuvu dzīvojamiem rajoniem.
"Ventspils tirdzniecības ostas" vadība arī uzsver, ka termināla atklāšana veicinās jaunu darba vietu rašanos un Ventspils ostas kravu apgrozījuma pieaugumu.
"Ventspils tirdzniecības osta" akmeņogles aktīvi pārkrauj jau divus gadus un pērn kopā tika pārkrautas 1, 440 miljoni tonnu akmeņogļu. Ostas vadība ir pārliecināta, ka akmeņogļu plūsmas nākotnes perspektīvas pierāda tas, ka arī konkurējošās Austrumbaltijas ostas gatavojas būvēt analoģiskus terminālus.
Kristaps Ceplis LETA
Copyright © LETA
Jau tuvākajā laikā kompānija iecerējusi sākt darbu pie termināla projektēšanas. Projekta autori uzsver, ka jaunā termināla arhitektoniskais risinājums būs īpaši interesants, jo akmeņogļu termināls atradīsies 26.c piestātnē, kur līdz šim atradusies zivju pārstrādes rūpnīcas ēka, un viens no būvniecības atļaujas nosacījumiem ir saglabāt 20.gadsimta sākumā celtās saldētavas fasādes elementus.
Termināla būvniecība paredzēta divās kārtās - pirmā termināla kārta ar pārkraušanas jaudu 3,5 miljoni tonnu gadā varētu tikt nodota ekspluatācijā pusotra gada laikā. Kopējais būvdarbu ilgums paredzēts 2,5 gadi, bet termināla kopējā jauda būs 5 miljoni tonnu gadā. Vides drošības licenci, kas atļauj palielināt akmeņogļu pārkraušanas apjomus "Ventspils tirdzniecības osta" saņēma jau pērn.
Kā apgalvo "Ventspils tirdzniecības osta" vadība, jaunais termināls ievērojami uzlabos vides kvalitāti, jo samazināsies ogļu putekļu nonākšana gaisā, kas jau šobrīd atbilst noteiktajām sanitārajām normām, bet pēc termināla atklāšanas samazināsies vēl deviņas reizes. Patlaban akmeņogles tiek pārkrautas 10. piestātnē, kas atrodas tuvu dzīvojamiem rajoniem.
"Ventspils tirdzniecības ostas" vadība arī uzsver, ka termināla atklāšana veicinās jaunu darba vietu rašanos un Ventspils ostas kravu apgrozījuma pieaugumu.
"Ventspils tirdzniecības osta" akmeņogles aktīvi pārkrauj jau divus gadus un pērn kopā tika pārkrautas 1, 440 miljoni tonnu akmeņogļu. Ostas vadība ir pārliecināta, ka akmeņogļu plūsmas nākotnes perspektīvas pierāda tas, ka arī konkurējošās Austrumbaltijas ostas gatavojas būvēt analoģiskus terminālus.
Kristaps Ceplis LETA
Copyright © LETA