Zemgalē tiks asfaltēti ceļi
Valsts nozīmes ceļu uzturēšanai vasaras periodā plānots izlietot 222 138 latus - par šo summu tiks veikta gan ikdienas uzturēšana, gan daži nopietnāki remontdarbi, informē Kristīne Langenfelde www.zz.lv
Valsts nozīmes ceļu uzturēšanai vasaras periodā plānots izlietot 222 138 latus - par šo summu tiks veikta gan ikdienas uzturēšana, gan daži nopietnāki remontdarbi, informē Kristīne Langenfelde www.zz.lv
Latvijas Autoceļu direkcijas Ceļu uzturēšanas pārvaldes Jelgavas nodaļas vadītāja Izolda Liepa skaidro, ka nozīmīgākie darbi, kas šogad paredzēti, būs asfalta seguma uzklāšana uz grants ceļiem vai arī nolietotā asfalta segumu atjaunošana.
Drīz tiks izsludināts konkurss par ceļa Jelgava - Tērvete - Lietuvas robeža asfaltēšanu posmā no 25. līdz 28. kilometram. Tātad jau šovasar var cerēt, ka nelielais grantētais ceļa posms tiks likvidēts un turpmāk abus rajonus vienos asfaltēts segums. Vēl paredzēts asfaltu uzliet ceļa posmā Rīga - Skulte - Liepāja no 22,9. līdz 24,4. kilometram, kā arī atjaunot asfalta segumu uz ceļa Jelgava - Iecava bīstamajā meža līkumā no 18,1. līdz 19,1. kilometram. Tiks arī atjaunots asfalts uz ceļa Blukas - Emburga posmā no 17,6. līdz 21. kilometram.
Trīs reizes sezonā no 1. aprīļa līdz 30. septembrim paredzēts greiderēt grants ceļus - kopā 1000 kilometru. Grants seguma atjaunošanai tiks papildus uzvesti 2000 kubikmetri materiāla. 17 000 kvadrātmetru platībā tiks salabotas bedrītes asfalta segumā, divu kilometru garumā iztīrīti sāngrāvji, hektāra platībā nocirsti krūmi, kas apgrūtina satiksmi. Līdzekļi tiks izmantoti arī 52 tiltu un satiksmes pārvadu, 512 caurteku uzturēšanai. Plānots nomainīt ap 500 bojātu ceļa zīmju, atjaunot piecus autopaviljonus, kurus iedzīvotāji ļaunprātīgi ir bojājuši un dažviet pat nozaguši jumta šīferi.
I.Liepa atzīst, ka diezgan daudz līdzekļu katru gadu jāizlieto, lai likvidētu cilvēku ļaunprātīgi atstātās pēdas: «Dalbē un pie Vircavas kūlas dedzinātāji mums radījuši kaitējumu, nodedzinot atstarojošos stabiņus, regulāri tiek bojātas ceļa zīmes - noplēsti atstarojošie elementi, norādes apzīmētas un citādi sabojātas. Piemēram, pērn atklātajam Iecavas tiltam nu vajadzēs atjaunot 54 atstarojošos elementus, kas pusgada laikā no tilta pazuduši. Arī ceļmalu piemēslošana mums gadā izmaksā ap četrus tūkstošus latu, jo ir jāalgo cilvēki, kas izmestos papīrus un pudeles savāc. Ceļa posmā Rīga - Jelgava - Lietuvas robeža nesen nozagti 135 atstarojošie stabiņi, kas bija jāatjauno. Šos līdzekļus mēs būtu varējuši izlietot citiem mērķiem.»
Ceļu uzturēšanas darbus veic Valsts akciju sabiedrība «Centrālā reģiona ceļi» Jelgavas ceļu rajons, kur ir pieredzējuši meistari, un ilggadēji darbinieki.
Patlaban Autoceļa fonda līdzekļi mūsu rajonā nonāk plānotajā apmērā, tomēr to nav pietiekami, jo ziemas sezonā smago laika apstākļu dēļ vajadzēja vairāk naudas sniega šķūrēšanai no ceļiem - 159 377 lati šim nolūkam krietni vien pārsniedz citos gados izlietoto.
Latvijas Autoceļu direkcijas Ceļu uzturēšanas pārvaldes Jelgavas nodaļas vadītāja Izolda Liepa skaidro, ka nozīmīgākie darbi, kas šogad paredzēti, būs asfalta seguma uzklāšana uz grants ceļiem vai arī nolietotā asfalta segumu atjaunošana.
Drīz tiks izsludināts konkurss par ceļa Jelgava - Tērvete - Lietuvas robeža asfaltēšanu posmā no 25. līdz 28. kilometram. Tātad jau šovasar var cerēt, ka nelielais grantētais ceļa posms tiks likvidēts un turpmāk abus rajonus vienos asfaltēts segums. Vēl paredzēts asfaltu uzliet ceļa posmā Rīga - Skulte - Liepāja no 22,9. līdz 24,4. kilometram, kā arī atjaunot asfalta segumu uz ceļa Jelgava - Iecava bīstamajā meža līkumā no 18,1. līdz 19,1. kilometram. Tiks arī atjaunots asfalts uz ceļa Blukas - Emburga posmā no 17,6. līdz 21. kilometram.
Trīs reizes sezonā no 1. aprīļa līdz 30. septembrim paredzēts greiderēt grants ceļus - kopā 1000 kilometru. Grants seguma atjaunošanai tiks papildus uzvesti 2000 kubikmetri materiāla. 17 000 kvadrātmetru platībā tiks salabotas bedrītes asfalta segumā, divu kilometru garumā iztīrīti sāngrāvji, hektāra platībā nocirsti krūmi, kas apgrūtina satiksmi. Līdzekļi tiks izmantoti arī 52 tiltu un satiksmes pārvadu, 512 caurteku uzturēšanai. Plānots nomainīt ap 500 bojātu ceļa zīmju, atjaunot piecus autopaviljonus, kurus iedzīvotāji ļaunprātīgi ir bojājuši un dažviet pat nozaguši jumta šīferi.
I.Liepa atzīst, ka diezgan daudz līdzekļu katru gadu jāizlieto, lai likvidētu cilvēku ļaunprātīgi atstātās pēdas: «Dalbē un pie Vircavas kūlas dedzinātāji mums radījuši kaitējumu, nodedzinot atstarojošos stabiņus, regulāri tiek bojātas ceļa zīmes - noplēsti atstarojošie elementi, norādes apzīmētas un citādi sabojātas. Piemēram, pērn atklātajam Iecavas tiltam nu vajadzēs atjaunot 54 atstarojošos elementus, kas pusgada laikā no tilta pazuduši. Arī ceļmalu piemēslošana mums gadā izmaksā ap četrus tūkstošus latu, jo ir jāalgo cilvēki, kas izmestos papīrus un pudeles savāc. Ceļa posmā Rīga - Jelgava - Lietuvas robeža nesen nozagti 135 atstarojošie stabiņi, kas bija jāatjauno. Šos līdzekļus mēs būtu varējuši izlietot citiem mērķiem.»
Ceļu uzturēšanas darbus veic Valsts akciju sabiedrība «Centrālā reģiona ceļi» Jelgavas ceļu rajons, kur ir pieredzējuši meistari, un ilggadēji darbinieki.
Patlaban Autoceļa fonda līdzekļi mūsu rajonā nonāk plānotajā apmērā, tomēr to nav pietiekami, jo ziemas sezonā smago laika apstākļu dēļ vajadzēja vairāk naudas sniega šķūrēšanai no ceļiem - 159 377 lati šim nolūkam krietni vien pārsniedz citos gados izlietoto.