building.lv skaitļos

Lietotāji online22
Aktīvie uzņēmumi19830
Nozares ziņas33032
Ziemeļu koridora projektēšana un būvniecība : building.lv - par būvniecību Latvijā

Ziemeļu koridora projektēšana un būvniecība

Ziemeļu koridora projektēšana un būvniecība
Foto: Ziemeļu koridora projektēšana un būvniecība

Sakarā ar sabiedrības padziļināto interesi par Rīgas Ziemeļu transporta koridora projektu, RD Satiksmes departaments sīki informē par vērienīgā projekta izmaksām un iecerēto darbu gaitu.

Rīgas pašvaldība veic Rīgas Ziemeļu transporta koridora projekta (turpmāk – Ziemeļu koridors) sagatavošanas un priekšizpētes darbus, kuru finansēšanai ir piesaistīti līdzekļi no Eiropas Savienības komunikāciju tīkla budžeta vairāk kā 9 miljonu EUR apmērā. Eiropas Savienība iegulda savu finansējumu praktiski visos projekta sagatavošanas darbos, tai skaitā:

* skiču projektu un ietekmes uz vidi novērtējuma sagatavošana visiem četriem Ziemeļu koridora posmiem (katram posmam atsevišķi);
* ģeotehniskās izpētes un hidroģeoloģiskā modelēšana Daugavas šķērsojuma alternatīvā varianta – tuneļa izpētes ietvaros;
* satiksmes plūsmu un intensitātes pētījumi Rīgas pilsētā un to ietvaros – jauna Rīgas pilsētas satiksmes modeļa izstrāde;
* tehnisko, finanšu un juridisko ekspertu pakalpojumi ar mērķi sagatavot pasaules kvalitātes standartiem atbilstošu PPP projektu un nodrošināt PPP konkursa dokumentu izstrādi, kā arī veicināt projekta atpazīstamību starptautiskajā tirgū.



Iepirkuma procedūra par skiču projekta un ietekmes uz vidi novērtējuma sagatavošanu Ziemeļu koridora 3. un 4.posmam tika organizēta, pamatojoties uz 2007 TEN-T programmas ietvaros paredzētajiem darbiem pie Ziemeļu koridora projekta sagatavošanas. Konkursa rezultātā no 7 saņemtajiem pretendentu piedāvājumiem par uzvarētāju ir atzīts A/S "Ceļuprojekts" sagatavotais piedāvājums, kura piedāvātā cena ir Ls 498 000 bez PVN. Šiem darbiem paredzēts ES finansējums 50% apmērā.

Sākotnēji šis iepirkums tika izsludināts jau 2008.gada 3.septembrī, kad arī tika saņemti 7 dažādi piedāvājumi, to vidējā cena bija gandrīz uz pusi lielāka nekā tikko notikušajā iepirkumā. Iepirkumu nācās atcelt mainītās Eiropas Kopienu tiesu prakses dēļ, kuras dēļ bija jāmaina konkursa vērtēšanas kritēriji. Šajā gadījumā varam tikai priecāties, ka pirmo iepirkumu nācās atcelt, jo rezultātā esam ietaupījuši aptuveni Ls 500 000. Jāatzīmē, ka sagatavojot projekta pieteikumu, Eiropas Savienības eksperti prognozēja, ka darbu izmaksas var sasniegt 2,3 miljonus latu.

Minētā līguma (par skiču projekta un ietekmes uz vidi novērtējuma sagatavošanu) ietvaros paredzēts izstrādāt skiču projektu un ietekmes uz vidi novērtējumu Rīgas Ziemeļu transporta koridora 3. un 4. posmam – jaunbūvējamam ātrsatiksmes ceļam posmā starp Daugavgrīvas ielu un autoceļa A10 (Rīga – Ventspils) mezglu pie Priedaines aptuveni 13 – 15 kilometru garumā. Darba ietvaros tiks izstrādāts arī pārskats par visa Rīgas Ziemeļu transporta koridora (ceļa kopējais garums līdz 30 km) ietekmes uz vidi novērtējumu, izveidojot kopsavilkumu par atsevišķo posmu ietekmes uz vidi novērtējumu.

Jaunbūvējamais ātrsatiksmes autoceļš būs ar atdalītām pretējā virziena brauktuvēm, ar divām – trim joslām katrā virzienā, aprēķināto ātrumu – 110 km/h. Atļauto ātrumu projektētajai trasei vēlāk noteiks ceļu satiksmes drošības audita ietvaros. Ceļa posmā būs 5 – 6 daudzlīmeņu krustojumi.

Darba ietvaros notiks šādas aktivitātes:

1. Skiču projekta priekšizpēte. Tiek salīdzināti visi sākotnējie autoceļa novietojuma un tehnisko risinājumu varianti. Darba ietvaros notiek arī šādas aktivitātes (nepilns uzskaitījums):
1. Visu to iestāžu, organizāciju un personu prasību apzināšana, kuras skars projekts.
2. Esošās satiksmes skaitīšana, precizējot potenciālo satiksmes intensitāti uz jaunbūvējamā ceļa un tā krustojumiem.
3. Ceļa dažādo variantu garenprofila projektēšana.
4. Ceļa šķērsgriezuma projektēšana.
5. Ģeotehniskā izpēte.
6. Vietējo ceļu pieslēguma shēmas izstrāde.
7. Mākslīgo būvju (tilti, pārvadi, tuneļi) risinājumu izstrāde.
8. Risinājumu izstrāde gājēju, velosipēdu celiņiem un sabiedriskajam transportam.
9. Virsmas ūdeņu savākšanas risinājumu izstrāde.
10. Ceļu drošības audits jaunbūvējamai trasei.
11. Būvniecībai nepieciešamo materiālu apjoma un ieguves vietu apzināšana.
12. Būvniecības darbu apjomu aprēķināšana.
13. Atsavināmā nekustamā īpašuma daudzuma un izmaksu aprēķināšana.
14. Ainavas shēmas izstrāde jaunbūvējamam ceļam.
15. Tehniski ekonomiskā pamatojuma izstrāde, izmaksu-ieguvumu analīze un ekonomiski attaisnojama būvniecības uzsākšanas laika aprēķins.
16. Pārskata karšu un citu uzskates līdzekļu sagatavošana sabiedriskajai apspriešanai.
2. Ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) darba ziņojuma izstrāde. Šī darba ietvaros projektētājs visiem trases variantiem veiks sekojošus darbus (nepilns uzskaitījums):
17. Esošā vides stāvokļa novērtējums – virszemes ūdeņu un gruntsūdeņu novērtējums, hidroģeoloģisko apstākļu novērtējums, ģeoloģiskais un inženierģeoloģiskais raksturojums, gaisa piesārņojuma novērtējums, trokšņa un vibrācijas līmeņa novērtējums, bioloģiskās daudzveidības, sugu migrācijas koridoru, kultūrvēsturiskās un ainavas vērtības novērtējums.
18. Gaisa kvalitātes izmaiņu modelēšana ap jaunbūvējamo trasi, nosakot gaisa kvalitātes izmaiņu robežas un apjomus pie dažādiem laikapstākļiem un satiksmes intensitātēm.
19. Pasākumi gaisa piesārņojuma ietekmes mazināšanai.
20. Trokšņa līmeņa izmaiņu modelēšana ap jaunbūvējamo trasi, nosakot trokšņa līmeņu izmaiņu robežas un apjomus pie dažādām satiksmes intensitātēm.
21. Vibrācijas izmaiņu novērtējums.
22. Augsnes kvalitātes izmaiņu novērtējums.
23. Ietekmes uz hidroloģiskajiem un hidroģeoloģiskajiem apstākļiem novērtējums.
24. Ģeoloģisko procesu izmaiņu pgornozes.
25. Norokamās grunts un būvniecības atkritumu deponēšanas iespēju novērtējums.
26. Jaunbūvējamās trases iespējamās ietekmes uz bioloģisko daudzveidību, sugu migrāciju un dabas aizsargājamām teritorijām novērtējums.
27. Jaunbūvējamās trases iespējamās ietekmes uz kultūrvēsturisko mantojumu un ainavu novērtējums.
28. Pasākumi ietekmes mazināšanai uz bioloģisko daudzveidību, kultūrvēsturisko mantojumu un ainavu.
29. Ietekmes novērtējums uz uzņēmējdarbību un sabiedriskas nozīmes objektiem, projekta radīto iespējamo ierobežojumu novērtēšana un pasākumi šādu negatīvu seko novēršanai.
30. Iedzīvotāju aptauju veikšana par paredzēto darbību.
31. Kritēriju izstrāde trases variantu savstarpējai salīdzināšanai un faktiska variantu salīdzināšana, balstoties uz šiem kritērijiem.
32. Vides kvalitātes monitoringa nepieciešamības, metožu, parametru izvērtēšana.
33. Populāra, saīsināta ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojuma sagatavošana.
3. IVN darba ziņojuma un skiču projekta priekšizpētes ziņojuma sabiedriskā apspriešana Rīgā, Babītes novadā un Jūrmalā. Projekta prezentēšana sabiedriskajās apspriešanās visās trīs pašvaldībās, iedzīvotāju, iestāžu, uzņēmumu ierosinājumu un iebildumu apkopošana, lai tos tālāk iesniegtu Vides pārraudzības valsts birojam un iespēju robežās iekļautu projekta tehniskajos risinājumos.
4. Ģenerālvarianta izvēle un akceptēšana visās trīs pašvaldībās.
5. IVN noslēguma ziņojuma izstrāde izvēlētajam ģenerālvariantam.
6. Skiču projekta izstrāde izvēlētajam ģenerālvariantam. Lai izstrādātu skiču projektu, tiek veiktas sekojošas aktivitātes (nepilns uzskaitījums):
1. Topogrāfiskā un inženierkomunikāciju uzmērīšana;
2. Alternatīvu risinājumu izstrāde katram trases mezglam un inženierbūvei.
3. Izstrādāt ietekmes uz vidi mazināšanas tehniskos pasākumus (prettrokšņu sienas, videi draudzīgas ceļa apsaimniekošanas pasākumi, dzīvnieku pārejas utml.).
4. Precīza jaunbūvējamā ceļa sarkano līniju projekta izstrāde un atsavināmā nekustamā īpašuma novērtēšana.
5. Inženierkomunikāciju pārbūves projekta izstrāde;
6. Satiksmes pagaidu organizācijas shēmas izstrāde būvniecības laikā,
7. Pārskata izstrāde par visa Rīgas Ziemeļu transporta koridora ietekmes uz vidi novērtējumu, novērtējot visa projekta summāro ietekmi uz vidi. Šī darba ietvaros tiks veikts ietekmes uz vidi novērtējums pie scenārijiem ja tiek izbūvēta visa Rīgas Ziemeļu transporta koridora trase un ja tiek izbūvēta daļa no trases. Detālāks gaisa kvalitātes, trokšņa līmeņa izmaiņu novērtējums. Projekta tiešās, netiešās un sekundārās ietekmes novērtējums, īstermiņa, vidēja termiņa un ilgtermiņa ietekme.



Projekta izstrāde notiek saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajos aktos paredzēto kārtību. Jāuzsver vairāki akcenti, kas šo projektu padara īpašu:

* Rīgas Ziemeļu transporta koridors ir viens no pirmajiem jaunbūvējamiem ātrsatiksmes ceļiem Latvijas Republikā pēdējo 20 gadu laikā. Izņemot dažus projektus (Saulkrastu apvedceļš, jaunais Rīgas – Kokneses ceļš) pārējie projekti līdz šim ir bijuši vai nu zemākas kategorijas ceļu jaunbūves vai jau esošo ceļu paplašināšana.
* Jaunā ātrsatiksmes maģistrāle tiek būvēta salīdzinoši blīvi apdzīvotā vietā – tieši šīs blīvās apdzīvotības dēļ tā ir ļoti nepieciešama, bet no otras puses – tas uzliek ļoti augstas prasības projekta attīstītājiem, vienoties ar ļoti lielu skaitu iedzīvotāju, uzņēmumu un iestāžu par labāko ceļa novietojuma variantu.
* Daļa no trases 3. un 4. posma atrodas Rīgas pilsētā, daļa – ārpus tās. Visdrīzāk trase ārpus Rīgas nākotnē būs valsts ceļš, bet trase Rīgas pilsētas teritorijā – pilsētai piederoša. Tāpēc projekta attīstītājiem ir jānodrošina laba trases atbilstība kā valsts ceļu standartiem, tā arī Rīgas pilsētas, Babītes novada un Jūrmalas pilsētas attīstības plāniem.


Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.