Ziemeļu transporta koridors (2.daļa)
"Ziemeļu šķērsojums sākotnēji ietvēra Daugavas šķērsojuma izstrādi, kura robežas vienā upes pusē Daugavgrīvas iela, otrā – Ganību Dambis. Tas neko daudz nerisinātu, turklāt arī iecerētais būvniecības paņēmiens – iegremdētais tunelis
Foto: Ziemeļu transporta koridors (2.daļa); autors: Ziemeļu transporta koridors (2.daļa)Būvniecības risinājumu analīze Ziemeļu transporta koridora 1. un 2. posmam
Eduards Raubiško, RD Projektu vadības un attīstības direkcijas tehniskais eksperts pie Ziemeļu transporta koridora projekta izstrādes ir klāt kopš sākuma etapa 1999. gadā:
"Ziemeļu šķērsojums sākotnēji ietvēra Daugavas šķērsojuma izstrādi, kura robežas vienā upes pusē Daugavgrīvas iela, otrā – Ganību Dambis. Tas neko daudz nerisinātu, turklāt arī iecerētais būvniecības paņēmiens – iegremdētais tunelis – radītu bezgala daudz sarežģījumu. Netālu no Bukultu ielas būtu jāizveido milzīgs doks 6 tuneļa elementu izgatavošanai. Katrs no tiem būtu 120 m garš, 8 m augsts, 30 m plats. Izgatavot tos varētu būvbedrē, kuras tilpums būtu 1500 m3. Jautājums – kur likt tādu kvantumu izraktās grunts? Arī gatavo tuneļa elementu transportēšana piederētu unikālo būvniecības darbu kategorijai, bet izmaksas uz iegūtā rezultāta fona būtu neadekvāti augstas. Konkursā par šo sarežģīto darbu veikšanu piedalījās 2 ārzemju būvkompānijas, viena no tām piedāvājums izrādījās 2 reizes lētāks un sākās ilglaicīgs tiesvedības process. Līdz ar to visi jautājumi, kas saistījās ar iegremdētā tuneļa izveidi vairs nepastāvēja, bet ideja par Ziemeļu šķērsojuma izveidi palika. Tātad Ziemeļu šķērsojums ir viens no aktuāliem problēmpunktiem Ziemeļu transporta koridora shēmā.
Otrs kritiskais posms ir Brīvības ielas dubliera pieslēgums Ziemeļu transporta koridora otrajam posmam. Ir divas iespējas – tunelis vai estakāde. Tuneli izbūvēt traucē lielais apakšzemes komunikāciju blīvums, to pārvietošana ir dārga un neracionāla. Pret estakādi iebilst pilsētas estētisko un kultūras vērtību aizstāvji – tās augstums degradēs Rīgas vēsturiskā centra panorāmu.
Vairāki varianti ir izstrādāti ceļu maršrutam starp Gustava Zemgala gatvi un Daugavgrīvas ielu. Viens no variantiem paredz izbūvēt tuneli, kā jau minēju tas ir dārgi, bet toties efektīvi no transporta virzīšanas plūsmas, otrs variants paredz būvēt augsto tiltu, nodrošinot kruīza kuģiem iespēju pietauvoties ostā Rīgas centrā un tuneli, kas virzās pa Bukultu ielas asi zem Traumatoloģijas slimnīcas un zem Miķeļa kapiem, zem Gustava Zemgala gatves. Trešais variants paredz kapus "apiet" pa estakādi, kas virzītos pa Brasas iela, pa Upes ielu, pa Skanstes ielu, aizvedot līdz Ganību dambim un pieslēgumam pie Ziemeļu šķērsojuma. Visi varianti ir izstrādāti un tiks nodoti sabiedriskajai apspriešanai."