building.lv skaitļos

Lietotāji online53
Aktīvie uzņēmumi20036
Nozares ziņas33040
Ziemeļu transporta koridors (3.daļa) : building.lv - par būvniecību Latvijā

Ziemeļu transporta koridors (3.daļa)

Ziemeļu transporta koridors (3.daļa)

Speciālistu izstrādātais novērtējums dažādiem projekta realizācijas variantiem

autors: Ziemeļu transporta koridors (3.daļa)
Foto: Ziemeļu transporta koridors (3.daļa); autors: Ziemeļu transporta koridors (3.daļa)
Ziemeļu transporta koridora 2.posma variantu salīdzinājums

Speciālistu izstrādātais novērtējums dažādiem projekta realizācijas variantiem

1.variants – Garais tunelis – visa trases posmā starp Daugavgrīvas ielu un Gustava Zemgala gatvi ievietota tunelī


Plusi (+)

* neveidojas trokšņu radītais piesārņojums
* samazinās gaisa piesārņojums (red. komentārs – gaisa piesārņojums varbūt samazinās konkrēti virs tuneļa, tomēr auto kustība neizbēgami rada izmešus, neba tie paliks tunelī vai tiks aprakti, noteikti ir paredzētas ventilācijas šahtas, caur kurām izplūdes gāzes tiks izvadītas ārā)
* mazāka ietekme uz apkaimi būvniecības laikā
* pēc izbūves mazāka ietekme uz esošo satiksmes risinājumu
* minimālas vizuālās izmaiņas pilsētas panorāmā

Mīnusi (-)

* ugunsgrēka risks – tā novēršana tunelī radītu milzu problēmas
* būtiska ietekme uz gruntsūdeņu līmeni un artēziskajām ūdens plūsmām, pastāv izskalojumu un grunts sēšanās risks
* augsts būvniecības risks
* ilgs būvniecības laiks – ar divām tuneļa izveides mašīnām būtu nepieciešami 5 gadi un 6 mēneši, ar vienu – 7 gadi un 9 mēneši
* darbus nav iespējams dalīt etapos.


2. variants – Estakāde un augstais tilts – trase posmā no Gustava Zemgala gatves pa Upes ielu un Skanstes ielu līdz Ganību dambim iet a estakādi, kas pāriet augstajā tiltā pāri Dauagavai

Plus (+)

* krustojums ar Skanstes ielu – veiksmīgs risinājums kontekstā ar varbūtējo Hanza šķērsojumu
* mazāki būvniecības riski, vienkāršākas tehnoloģijas
* minimāla ietekme uz gruntsūdens līmeni un artēziskajām ūdens plūsmām
* pastāv iespēja darbus dalīt etapos
* būvniecības laiks – 3 gadi un 9 mēneši


Mīnusi (-)

* lielāks nojaucamo ēku skaits
* skaņas un gaisa piesārņojums
* mainās pilsētas vizuālais izskats
* rodas apgrūtinājums esošajai satiksmei
* būvniecības laikā ilgstoši pārtraukta 11.tramvaja satiksme, satiksme pār Brasas tiltu un Upes ielu
* pēc izbūves pieaugtu satiksmes noslogojums Skanstes ielas rajonā
* pēc izbūves būtu apgrūtināta piekļuve kapiem
* veicināta pilsētas sadrumstalotība
* inženierbūve aizņemtu lielu platību, platībai zem estakādes būtu grūti rast pielietojumu
* iedzīvotāju vismazāk atbalstītais variants

3.variants – Tunelis un augstais tilts – trase virzās pa tuneli zem Mežakapu dienvidu daļas, virszemē pa Bukultu ielu zemes līmenī, bet no Ganību dambja līdz Daugavgrīvas ielai – augstais tilts pāri Daugavai


Plusi (+)

* visefektīvāk atslogos satiksmi Rīgā
* liels iedzīvotāju atbalsts


Mīnusi (-)

* sensitīva iedzīvotāju attieksme pret tuneli zem kapiem


(red.komentārs – nav sniegts speciālistu vērtējums būvniecības ilgumam, riskiem, tehnoloģijām).

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.