Ziemeļu transporta koridors (3.daļa)
Speciālistu izstrādātais novērtējums dažādiem projekta realizācijas variantiem
Foto: Ziemeļu transporta koridors (3.daļa); autors: Ziemeļu transporta koridors (3.daļa)Ziemeļu transporta koridora 2.posma variantu salīdzinājums
Speciālistu izstrādātais novērtējums dažādiem projekta realizācijas variantiem
1.variants – Garais tunelis – visa trases posmā starp Daugavgrīvas ielu un Gustava Zemgala gatvi ievietota tunelī
Plusi (+)
* neveidojas trokšņu radītais piesārņojums
* samazinās gaisa piesārņojums (red. komentārs – gaisa piesārņojums varbūt samazinās konkrēti virs tuneļa, tomēr auto kustība neizbēgami rada izmešus, neba tie paliks tunelī vai tiks aprakti, noteikti ir paredzētas ventilācijas šahtas, caur kurām izplūdes gāzes tiks izvadītas ārā)
* mazāka ietekme uz apkaimi būvniecības laikā
* pēc izbūves mazāka ietekme uz esošo satiksmes risinājumu
* minimālas vizuālās izmaiņas pilsētas panorāmā
Mīnusi (-)
* ugunsgrēka risks – tā novēršana tunelī radītu milzu problēmas
* būtiska ietekme uz gruntsūdeņu līmeni un artēziskajām ūdens plūsmām, pastāv izskalojumu un grunts sēšanās risks
* augsts būvniecības risks
* ilgs būvniecības laiks – ar divām tuneļa izveides mašīnām būtu nepieciešami 5 gadi un 6 mēneši, ar vienu – 7 gadi un 9 mēneši
* darbus nav iespējams dalīt etapos.
2. variants – Estakāde un augstais tilts – trase posmā no Gustava Zemgala gatves pa Upes ielu un Skanstes ielu līdz Ganību dambim iet a estakādi, kas pāriet augstajā tiltā pāri Dauagavai
Plus (+)
* krustojums ar Skanstes ielu – veiksmīgs risinājums kontekstā ar varbūtējo Hanza šķērsojumu
* mazāki būvniecības riski, vienkāršākas tehnoloģijas
* minimāla ietekme uz gruntsūdens līmeni un artēziskajām ūdens plūsmām
* pastāv iespēja darbus dalīt etapos
* būvniecības laiks – 3 gadi un 9 mēneši
Mīnusi (-)
* lielāks nojaucamo ēku skaits
* skaņas un gaisa piesārņojums
* mainās pilsētas vizuālais izskats
* rodas apgrūtinājums esošajai satiksmei
* būvniecības laikā ilgstoši pārtraukta 11.tramvaja satiksme, satiksme pār Brasas tiltu un Upes ielu
* pēc izbūves pieaugtu satiksmes noslogojums Skanstes ielas rajonā
* pēc izbūves būtu apgrūtināta piekļuve kapiem
* veicināta pilsētas sadrumstalotība
* inženierbūve aizņemtu lielu platību, platībai zem estakādes būtu grūti rast pielietojumu
* iedzīvotāju vismazāk atbalstītais variants
3.variants – Tunelis un augstais tilts – trase virzās pa tuneli zem Mežakapu dienvidu daļas, virszemē pa Bukultu ielu zemes līmenī, bet no Ganību dambja līdz Daugavgrīvas ielai – augstais tilts pāri Daugavai
Plusi (+)
* visefektīvāk atslogos satiksmi Rīgā
* liels iedzīvotāju atbalsts
Mīnusi (-)
* sensitīva iedzīvotāju attieksme pret tuneli zem kapiem
(red.komentārs – nav sniegts speciālistu vērtējums būvniecības ilgumam, riskiem, tehnoloģijām).