Ziepniekkalnā atsākusies sērijveida māju būvniecība
Līdz ar Ziepniekkalnā uzbūvēto pirmo pārveidotas 119.sērijas dzīvojamās ēkas atklāšanu var uzskatīt, ka atdzimusi sērijveida dzīvojamo māju būvniecība, šodien atklājot jauno ēku, sacīja Būvinženieru savienības valdes loceklis Valdis Trops.
Līdz ar Ziepniekkalnā uzbūvēto pirmo pārveidotas 119.sērijas dzīvojamās ēkas atklāšanu var uzskatīt, ka atdzimusi sērijveida dzīvojamo māju būvniecība, šodien atklājot jauno ēku, sacīja Būvinženieru savienības valdes loceklis Valdis Trops.
No sākotnēji izveidotajām sešām ēku projektu sērijām pašmāju būvniecībā izdzīvojusi tikai viena - 119.sērija, piebilda speciālists.
"Jau padomju laikos 119.sērijas daudzdzīvokļu lielpaneļu ēkas uzskatīja par modernākajām un praktiskākajām. Tomēr 119.sērijas ēku projektu vēl ir pilnveidojis uzņēmums "Pilsētprojekts" - plānojumam ir vairāki varianti, kas labi atbilst šodienas prasībām", sacīja projekta vadītāju AS "Baltic Sea Port" valdes priekšsēdētājs Ēriks Cešeiko.
Ēka uzbūvēta uz 80.gados izbūvētiem pamatiem. Celtniecība tika uzsākta 2003.gada jūnijā, un septiņu mēnešu laikā tapusi jauna industriāla tipa 119.sērijas māja, kurā izvietoti 40 dzīvokļi.
Ēka celta ļoti praktiski, un tās celtniecībā ieguldīti apmēram 800 000 lati. Kā paskaidroja Cešeiko, projekts veidots, orientējoties uz iedzīvotāju daļu, kuru varētu raksturot kā augstāko vidusslāni - dzīvokļu cena ir 365 lati par kvadrātmetru. "Ļoti pārtikuši cilvēki šeit dzīvokļus nepirks," viņš piebilda.
Taču, kā paskaidroja ēkas pasūtītāju "Rīgas īres nami" direktore Ingrīda Kušnere, jaunajā ēkā šobrīd visi dzīvokļi jau aizņemti.
"Rīgas īres namiem" Ziepniekkalnā pieder septiņi zemes gabali, un jau šogad blakus jau pabeigtajai ēkai paredzēts atklāt vēl vienu ēku, kurā būs vienistabas, divistabu un trīsistabu dzīvokļi, stāstīja Kušnere. Vislielākais pieprasījums esot pēc vienistabas dzīvokļiem un arī topošajā ēkā daļa dzīvokļu jau aizņemti, viņa piebilda.
"Rīgas īres nami" būs arī jauno ēku apsaimniekotāji.
Būvējot ēku, īpaši ticis domāts par tās siltumpretestību un siltumizolāciju. Izmantoti moderni šuvju hermētiķi un plastikāta logi ar stikla paketēm no selektīvā stikla. Mājai ir arī savs siltummezgls, kur iespējams regulēt siltumpiegādi.
Uzlabojot jau zināmo konstrukciju un novēršot būtiskākos trūkumus, jaunā parauga 119.sērijas mājas ir nodrošinātas pret tādiem citu daudzstāvu lielpaneļu ēku izplatītākajiem defektiem kā pārlieku mitruma caurlaidību un sienu nošķiebšanos.
Padomju laikos šo ēku ārējā apdarē izmantoja flīzes, tomēr jaunuzceltās mājas fasāde, lai padarīto to mūsdienīgāku, ir gludi nokrāsota. Gan jaunuzceltajai, gan arī lielākajai daļai no vēl plānotajām ēkām ir desmit stāvi.
Dzīvokļus plānots pārdot ar daļēju apdari, tas ir, ar ievilktām komunikācijām, īpašnieka ziņā atstājot sienu un griestu krāsojumu, arī grīdas klājumu, skaidroja "Baltic Sea Port" pārstāvji.
Šobrīd bez vēl vienas divsekciju ēkas Ziepniekkalnā tiek saskaņots četru četrstāvu māju Čiekurkalnā projekts un vienas viensekciju ēkas projekts Salaspilī.
Atsākti arī būvdarbi Dreiliņu mikrorajonā, vairākās atsevišķās padomju gados nepabeigtās ēkās, līdz 2005. gadam paredzēta Deglava ielas izbūve un rekonstrukcija, Saharova - Praulienas un Tīnūžu ielas dzīvojamo kvartālu izbūve, deviņu nepabeigtu ēku projektēšana Ziepniekkalnā, stāstīja "Baltic Sea Port" mārketinga vadītāja Ieva Starzdiņa.
Kā jau ziņots, kompānija AS "Baltic Sea Port" šodien Ziepniekkalnā, Ozolciema ielā 10/2, atklāja jaunu lielpaneļu daudzdzīvokļu ēku.
Kā apgalvo uzņēmuma pārstāvji, pēc desmit gadu pārtraukuma Latvijā uzcelta pirmā lielpaneļu daudzdzīvokļu māja, izmantojot vienīgi Latvijā ražotas būvdetaļas. Tās izgatavotas no Brocēnos ražota cementa, Garkalnes skalotās grants un Pļaviņu šķembām.
Ēkas pasūtītājs ir SIA "Rīgas īres nami", celtniecības ģenerāluzņēmējs ir SIA "Ēku celtniecības kombināts", savukārt "Baltic Sea Port" pārziņā ir dzelzsbetona būvdetaļu ražošana un komplektācija. Ēkas būvniecību finansējusi "Nord/LB Latvija".
AS "Baltic Sea Port" no 2002.gada ir atsācis dzelzsbetona būvdetaļu ražošanu lielpaneļu ēkām. Uzņēmums izveidots uz bijušā 1.valsts ēku celtniecības kombināta bāzes, saglabājot dzelzsbetona ēku būvkonstrukciju ražošanas iekārtas. Uzņēmums ražo gan ārsienu, gan iekšējo sienu paneļus, pārsegumus, kāpņu telpas, ventilācijas šahtas un citas nepieciešamās dzelzsbetona būvdetaļas.
No sākotnēji izveidotajām sešām ēku projektu sērijām pašmāju būvniecībā izdzīvojusi tikai viena - 119.sērija, piebilda speciālists.
"Jau padomju laikos 119.sērijas daudzdzīvokļu lielpaneļu ēkas uzskatīja par modernākajām un praktiskākajām. Tomēr 119.sērijas ēku projektu vēl ir pilnveidojis uzņēmums "Pilsētprojekts" - plānojumam ir vairāki varianti, kas labi atbilst šodienas prasībām", sacīja projekta vadītāju AS "Baltic Sea Port" valdes priekšsēdētājs Ēriks Cešeiko.
Ēka uzbūvēta uz 80.gados izbūvētiem pamatiem. Celtniecība tika uzsākta 2003.gada jūnijā, un septiņu mēnešu laikā tapusi jauna industriāla tipa 119.sērijas māja, kurā izvietoti 40 dzīvokļi.
Ēka celta ļoti praktiski, un tās celtniecībā ieguldīti apmēram 800 000 lati. Kā paskaidroja Cešeiko, projekts veidots, orientējoties uz iedzīvotāju daļu, kuru varētu raksturot kā augstāko vidusslāni - dzīvokļu cena ir 365 lati par kvadrātmetru. "Ļoti pārtikuši cilvēki šeit dzīvokļus nepirks," viņš piebilda.
Taču, kā paskaidroja ēkas pasūtītāju "Rīgas īres nami" direktore Ingrīda Kušnere, jaunajā ēkā šobrīd visi dzīvokļi jau aizņemti.
"Rīgas īres namiem" Ziepniekkalnā pieder septiņi zemes gabali, un jau šogad blakus jau pabeigtajai ēkai paredzēts atklāt vēl vienu ēku, kurā būs vienistabas, divistabu un trīsistabu dzīvokļi, stāstīja Kušnere. Vislielākais pieprasījums esot pēc vienistabas dzīvokļiem un arī topošajā ēkā daļa dzīvokļu jau aizņemti, viņa piebilda.
"Rīgas īres nami" būs arī jauno ēku apsaimniekotāji.
Būvējot ēku, īpaši ticis domāts par tās siltumpretestību un siltumizolāciju. Izmantoti moderni šuvju hermētiķi un plastikāta logi ar stikla paketēm no selektīvā stikla. Mājai ir arī savs siltummezgls, kur iespējams regulēt siltumpiegādi.
Uzlabojot jau zināmo konstrukciju un novēršot būtiskākos trūkumus, jaunā parauga 119.sērijas mājas ir nodrošinātas pret tādiem citu daudzstāvu lielpaneļu ēku izplatītākajiem defektiem kā pārlieku mitruma caurlaidību un sienu nošķiebšanos.
Padomju laikos šo ēku ārējā apdarē izmantoja flīzes, tomēr jaunuzceltās mājas fasāde, lai padarīto to mūsdienīgāku, ir gludi nokrāsota. Gan jaunuzceltajai, gan arī lielākajai daļai no vēl plānotajām ēkām ir desmit stāvi.
Dzīvokļus plānots pārdot ar daļēju apdari, tas ir, ar ievilktām komunikācijām, īpašnieka ziņā atstājot sienu un griestu krāsojumu, arī grīdas klājumu, skaidroja "Baltic Sea Port" pārstāvji.
Šobrīd bez vēl vienas divsekciju ēkas Ziepniekkalnā tiek saskaņots četru četrstāvu māju Čiekurkalnā projekts un vienas viensekciju ēkas projekts Salaspilī.
Atsākti arī būvdarbi Dreiliņu mikrorajonā, vairākās atsevišķās padomju gados nepabeigtās ēkās, līdz 2005. gadam paredzēta Deglava ielas izbūve un rekonstrukcija, Saharova - Praulienas un Tīnūžu ielas dzīvojamo kvartālu izbūve, deviņu nepabeigtu ēku projektēšana Ziepniekkalnā, stāstīja "Baltic Sea Port" mārketinga vadītāja Ieva Starzdiņa.
Kā jau ziņots, kompānija AS "Baltic Sea Port" šodien Ziepniekkalnā, Ozolciema ielā 10/2, atklāja jaunu lielpaneļu daudzdzīvokļu ēku.
Kā apgalvo uzņēmuma pārstāvji, pēc desmit gadu pārtraukuma Latvijā uzcelta pirmā lielpaneļu daudzdzīvokļu māja, izmantojot vienīgi Latvijā ražotas būvdetaļas. Tās izgatavotas no Brocēnos ražota cementa, Garkalnes skalotās grants un Pļaviņu šķembām.
Ēkas pasūtītājs ir SIA "Rīgas īres nami", celtniecības ģenerāluzņēmējs ir SIA "Ēku celtniecības kombināts", savukārt "Baltic Sea Port" pārziņā ir dzelzsbetona būvdetaļu ražošana un komplektācija. Ēkas būvniecību finansējusi "Nord/LB Latvija".
AS "Baltic Sea Port" no 2002.gada ir atsācis dzelzsbetona būvdetaļu ražošanu lielpaneļu ēkām. Uzņēmums izveidots uz bijušā 1.valsts ēku celtniecības kombināta bāzes, saglabājot dzelzsbetona ēku būvkonstrukciju ražošanas iekārtas. Uzņēmums ražo gan ārsienu, gan iekšējo sienu paneļus, pārsegumus, kāpņu telpas, ventilācijas šahtas un citas nepieciešamās dzelzsbetona būvdetaļas.