building.lv skaitļos

Lietotāji online18
Aktīvie uzņēmumi20020
Nozares ziņas33035
Akceptē Brīvostai nepieciešamo dzelzceļa tīkla rekonstrukcijas projektu : building.lv - par būvniecību Latvijā

Akceptē Brīvostai nepieciešamo dzelzceļa tīkla rekonstrukcijas projektu

Akceptē Brīvostai nepieciešamo dzelzceļa tīkla rekonstrukcijas projektu
Foto: Akceptē Brīvostai nepieciešamo dzelzceļa tīkla rekonstrukcijas projektu

Rīgas dome šodien izskatīja un akceptēja lēmumprojektu par Rīgas Brīvostas apkalpošanai nepieciešamo dzelzceļa staciju un sliežu ceļu rekonstrukciju un šim projektam veikto ietekmes uz vidi novērtējumu.

Lai optimizētu un pilnveidotu Rīgas Brīvostu apkalpojošā dzelzceļa infrastruktūru, plānoti plaši rekonstrukcijas darbi gan Daugavas labajā, gan kreisajā krastā, piemēram, jauna pievadceļa izbūve no Lugažu ielas līdz Sarkandaugavas attekai, Bolderājas stacijas rekonstrukcija un jaunas stacijas Bolderāja-2 izbūve un citi apjomīgi darbi.

 

Saskaņā ar  pilsētas attīstības plānu  ir izmainītas Rīgas Brīvostas robežas, tās atvirzot no Rīgas centra, tādējādi daļa pašreiz aktīvi ostas darbībai izmantotas teritorijas Andrejsalā un Eksportostā tiek izslēgtas no Rīgas Brīvostas teritorijas.

 

Rīgas Brīvostas pārvalde 2006. gadā uzsāka projektu "Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra". Projekts paredz Rīgas ostas darbības pārcelšanu no pilsētas vēsturiskā centra un tā aizsardzības zonas uz Krievu salu, kur plānots izveidot kravu pārkraušanas operācijām nepieciešamo infrastruktūru. Tā kā plānots likvidēt staciju "Krasta", ir nepieciešams uzbūvēt pievedceļu no Lugažu ielas līdz Sarkandaugavas attekai, lai nodrošinātu kravu padevi uz Kundziņsalu.

 

Rīgas dzelzceļa mezgla posms Lāčupe – Bolderāja ir novecojis, tā tehniskie parametri neatbilst mūsdienu prasībām un ir nepieciešams veikt šī posma rekonstrukciju, tai skaitā signalizācijas un komunikācijas sistēmu modernizāciju.

 

Daugavas kreisajā krastā ostas darbības nodrošināšanai ir viena  preču stacija "Bolderāja 1", kuras maksimālā pārstrādes spēja ir 2,5 milj. tonnu pārkrauto kravu. Prognozējams, ka, attīstoties ražošanas teritorijām Daugavas kreisajā krastā, pārvadājamo kravu apjomi palielināsies un būs nepieciešami atbilstoši dzelzceļa infrastruktūras uzlabojumi. Jāatzīmē, ka stacija, tās aprīkojums un infrastruktūra ir fiziski un morāli novecojusi un tās optimālas darbības nodrošināšanai ir nepieciešams veikt stacijas rekonstrukciju, to modernizējot un paplašinot.

 

- Ostas attīstība ir vitāli nepieciešama visas pilsētas attīstībai un izaugsmei, - uzsver Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētājs Sergejs Zaļetajevs. – Šo projektu īstenojot, ir ļoti svarīgi sabalansēt gan Brīvostas, gan "Latvijas dzelzceļa", gan arī ostai tuvējo rajonu iedzīvotāju intereses. Tāpēc lēmumā ietverts punkts, ka dzelzceļa kravu plūsmu būtiska palielināšanās saistāma ar esošo dzelzceļa pārbrauktuvju darbības atbilstošu nodrošināšanu un Rīgas pilsētas ielu infrastruktūras attīstības savlaicīgiem risinājumiem, lai savlaicīgi tiktu plānoti nepieciešamie ielu un dzelzceļa divlīmeņu šķērsojumi, lai pārbrauktuves, kravu pārvadājumiem būtiski pieaugot, neizraisītu ievērojamus autotransporta plūsmas traucējumus.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.