building.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi1677
Nozares raksti32874
Aptauja: 58% aptaujāto plāno šogad ieguldīt naudu dārza, balkona un terases iekārtošanas darbos : building.lv - par būvniecību Latvijā

Aptauja: 58% aptaujāto plāno šogad ieguldīt naudu dārza, balkona un terases iekārtošanas darbos

Aptauja: 58% aptaujāto plāno šogad ieguldīt naudu dārza, balkona un terases iekārtošanas darbos
Foto: Freepik.com/ freepik

Tirdzniecības centra internetā 220.lv un pētījumu kompānijas “Norstat Latvija” veiktā iedzīvotāju aptauja* liecina, ka 58% aptaujāto plāno šogad ieguldīt finanšu līdzekļus dārza, balkona vai terases iekārtošanas darbos, tiem galvenokārt atvēlot līdz 50 vai līdz 150 eiro.

Aptaujā arī noskaidrots, ka vairāk nekā 200 eiro pavasarim raksturīgajos dārza, balkona, terases iekārtošanas darbos un dārza piederumu iegādē plāno investēt 11% respondentu. Jāatzīst, ka kopumā šādas investīcijas vairāk ir aktuālas respondentiem vecumā no 40 līdz 74 gadiem.

Galvenais iemesls, kāpēc respondenti ir nolēmuši veidot dārzu, balkonu vai terasi ar ziediem, dārzeņiem un garšaugiem ir, lai veidotu skaistāku apkārtējo vidi, ko norādījusi lielākā daļa jeb 35% respondentu. Interesanti, ka šo aspektu ir minējuši biežāk vīrieši nekā sievietes, proti, 40% vīriešu un 31% sieviešu. 

Aptaujā arī secināts, ka 17% respondentu veido dārzu, balkonu, terasi ar ziediem, dārzeņiem un garšaugiem, lai varētu uzturēt veselīgāku dzīvesveidu, kamēr 13% aptaujāto ir atzinuši, ka tas ir viņu hobijs. Vēl 11% aptaujāto tādā veidā mazina stresu.

Kārlis Ozols, 220.lv Marketplace pārdošanas vadītājs, analizējot pieprasījumu pēc dažādām dārza iekārtošanas un labiekārtošanas precēm, norāda, ka jau janvārī un februārī bijis jūtams pieprasījums pēc tām. Turpina K. Ozols: “Salīdzinot ar pērnā gada februāri, šī gada sākumā dārzam raksturīgo preču pieprasījuma apjoms bija pieaudzis par 86%. Februārī populārākās dārza preces bija smalcinātāji, lapu pūtēji un slaucīšanas mašīnas, pārdošanas apjomiem pieaugot par aptuveni 40%, salīdzinot ar pagājušo gadu. Vienlaikus novērojām arī dārza traktoru pārdošanas pieaugumu. Ja raugāmies kopumā uz šo kategoriju, pīķa laiks pārdošanā ir gaidāms tuvākajos mēnešos, kad tradicionāli tiek iegādātas, piemēram, siltumnīcas, kultivatori, dzīvžogu un atzarošanas produkti. Aprīļa otrajā pusē un maijā pieaug pieprasījums pēc zāliena kopšanas līdzekļiem, piemēram, zāliena robotiem, laistīšanas sistēmām, trimmeriem un zāles pļāvējiem,” norāda K.Ozols.

Aptaujā arī atklāts, ka 6% respondentu veido dārzu, balkonu, terasi ar ziediem, dārzeņiem un garšaugiem, jo ir ilgtspējīga un "zaļa" dzīvesveida praktizētāji.

Arī K. Ozols apstiprina, ka šī dzīvesveida ietekme ir ļoti jūtama, jo, tuvojoties sezonas sākumam, siltumnīcas ne vien ir ļoti pieprasīts pirkums, bet arī tirgū ienāk dažādi inovatīvi un jauni siltumnīcu risinājumi. Viņš piebilst, ka šobrīd 220.lv sortimentu veido aptuveni 50 000 dažādu dārzkopjiem aktuālu preču.

*Aptauju veica 220.lv, sadarbojoties ar pētījumu aģentūru “Norstat Latvija”. Tā veikta 2023. gada martā, piedaloties vairāk nekā 1000 ekonomiski aktīviem iedzīvotājiem no visas Latvijas vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.