Aptauja: Joprojām daļa sabiedrības uzskata, ka apdrošinātāji nesedz dabas katastrofu radītos postījumus
Katrs sestais (16%) Latvijas iedzīvotājs uzskata, ka apdrošinātāji klientiem nesedz dabas katastrofu, piemēram, plūdu, krusas vai vētras radītos postījumus. 60% ir pārliecināti, ka zaudējumus kompensē tikai daļēji, savukārt ceturtā daļa (25%) aptaujāto domā, ka apdrošināšana kompensē dabas radīto postījumu sekas, liecina apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmuma “Balcia” veiktā iedzīvotāju aptauja*.
“Lai gan šī gada dabas kataklizmu rezultātā ir plaši izskanējusi informācija par apdrošinātāju segto izdevumu apmēru saviem klientiem, joprojām liela daļa uzskata, ka šāds risks apdrošināšanas līgumos netiek iekļauts. Iespējams, tas saistīts ar vēsturisku pieredzi vai nostāstiem pirms daudziem gadiem, taču šobrīd situācija ir mainījusies. Katram iesaku pirms līguma slēgšanas rūpīgi izpētīt apdrošināšanas segumu un pārliecināties, vai visi interesējošie apdrošināšanas riski ir iekļauti, jo diemžēl klimata pārmaiņu rezultātā dažādu dabas katastrofu postījumi tikai pieaugs,” mudina “Balcia” viceprezidents Reinis Bērzkalns.
Dabas katastrofas pagaidām nemudina apdrošināties
Lai gan šogad Latviju skāra vairākas dabas katastrofas - gan plūdi, gan spēcīgas vētras un krusa, tās nav mudinājušas iedzīvotājus aktīvāk apdrošināt savus īpašumus. Tikai 3% no aptaujātajiem atzīst, ka pēc dabas paveiktajiem postījumiem, ir iegādājušies apdrošināšanu, savukārt 16% par to ir aizdomājušies. Puse aptaujāto (49%) norāda, ka tas nav pamudinājis apdrošināt savus īpašumus, savukārt trešdaļai apdrošināšana ir bijusi jau iepriekš. No tiem, kuri pēc dabas postījumiem ir iegādājušies apdrošināšanu, visbiežāk izvēlējušies apdrošināt mājokli un automašīnu.
Pieredze saskarsmē ar apdrošinātājiem – pozitīva
Neskatoties uz nedaudz skeptisko nostāju par zaudējumu segšanu dabas katastrofu gadījumos, 77% aptaujāto apdrošinātājiem uzticas, savukārt 23% - neuzticas. R. Bērzkalns ir patīkami pārsteigts par pozitīvo attieksmi pret apdrošinātājiem, jo tic, ka katra apdrošināšanas kompānija vēlas palīdzēt klientiem. “Balcia” savus pakalpojumus sniedz maksimāli pietuvinātus cilvēka dzīves stilam, tāpat arī maksimāli ātri veic apdrošināšanas pieteikumu izskatīšanu, kas daudziem ir ļoti svarīga. No tiem aptaujātajiem, kuriem ir bijusi nepieciešamība vērsties pie apdrošinātājiem, 70% norāda, ka pieredze ir bijusi ļoti pozitīva vai drīzāk pozitīva. Tikai 8% iedzīvotāju saskarsme ir bijusi drīzāk negatīva, savukārt 22% - nav bijusi nepieciešamība sazināties ar apdrošinātāju.
*Aptauja veikta sadarbībā ar pētījumu aģentūru "Norstat", aptaujājot 1002 Latvijas, iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 50 gadiem.