Arkveida tilta brauktuves laiduma betonēšana Daugavpilī
Pagājušā gada rudenī PERI uzņēmuma mājas lapā ievietojām informāciju par tilta nesošās arkas betonēšanas darbiem Daugavpilī.
Foto: Arkveida tilta brauktuves laiduma betonēšana Daugavpilī; autors: Arkveida tilta brauktuves laiduma betonēšana Daugavpilī
Pagājušā gada rudenī PERI uzņēmuma mājas lapā ievietojām informāciju par tilta nesošās arkas betonēšanas darbiem Daugavpilī. http://www.peri-latvija.lv/projekti.cfm/fuseaction/showreference/reference_ID/2103/referencecategory_ID/2.cfm Pašlaik objekta būvnieki – būvfirma M.A.Taka ir veiksmīgi pabeigusi šī tilta brauktuves monolītā laiduma izbūvi. Vēlamies sniegt ieskatu, kādas veidņu tehnoloģijas un risinājumi šeit tika izmantoti.
Foto: Arkveida tilta brauktuves laiduma betonēšana Daugavpilī; autors: Arkveida tilta brauktuves laiduma betonēšana Daugavpilī
Tilta laiduma plātne balstās uz nesošās arkas, slodžu pārnešanai ir izbūvēti nesošie starpbalsti. Laiduma konstrukcijas platums ir 13,5m, garums – 74,3m, maksimālais plātnes biezums sasniedz 0,705m. PERI VARIOKIT veidņu risinājums, kuru plaši pielieto tiltu un tuneļu būvniecībā visā pasaulē, ir radis efektīvu pielietojumu ari šajā projektā. Veidņu balstīšanai ir izmantoti ST 100 torņi un PERI ROSETT modulārās sastatnes. Ievērojot nosacījumu – nenoslogot nesošo arku, kamēr tās konstrukcija nav sasniegusi vajadzīgo betona cietību, tika izveidota pilnīgi neatkarīga konstrukcija veidņu balstīšanai.
Foto: Arkveida tilta brauktuves laiduma betonēšana Daugavpilī; autors: Arkveida tilta brauktuves laiduma betonēšana Daugavpilī
8m augsti ST 100 torņi ir izvietoti gar abām arkas sānu malām. Uz torņiem tiek montēti SRU metāla profili, uz tiem ir novietotas divas 45.profila metāla sijas. Uz šīm metāla sijām tiek montēta laiduma betonēšanai izveidota veidņu konstrukcija. 3,30 m – 6m garas paaugstinātas nestspējas GT24 režģotās sijas risinājumam izmanto gan kā primārās, gan kā sekundārās. Uz sijām tiek ieklāts dēļu klājs (līdzīgi kā betonējot arku), kas veido betona virsmas rakstu.
Laiduma ietvju daļas plātnes biezums ir mazāks (0,3m – 0,33m). Slodzes šeit nav tik lielas, veidņu balstīšanai efektīvāk ir izmantojami PERI ROSETT modulāro sastatņu torņi. Šāda modulāro sastatņu atbalsta konstrukcija tiek izmantota arī pamatbalstu betonēšanai tilta laiduma abos galos. Šeit netiek izmantota 45.profila metāla sija un slodzes atbilst PERI modulāro sastatņu nestspējai.
Foto: Arkveida tilta brauktuves laiduma betonēšana Daugavpilī; autors: Arkveida tilta brauktuves laiduma betonēšana Daugavpilī
Līdzīgi kā betonējot arku, arī laiduma veidņu konstrukcija ir izveidots transporta tunelis. Laiduma betonēšanu tika veikta vienā ciklā. Lai neietekmētu konstrukcijas līdzsvaru un atvieglotu aizsatgtenta atklāšanu betonēšanas darbiem, darbus sāka no tilta vidus, vienlaicīgi izmantojot divus betona sūkņus. Ar vienādu ātrumu sūkņi tika virzīti katrs uz savu tilta laiduma galu. Neskatoties uz to, ka darbus veica janvāra sākumā, laika apstākļi betonēšanas dienā bija pietiekami labvēlīgi darbu veikšanai (bez nokrišņiem, gaisa temperatūra nedaudz virs nulles).Foto: Arkveida tilta brauktuves laiduma betonēšana Daugavpilī; autors: Arkveida tilta brauktuves laiduma betonēšana Daugavpilī
Jānis Vikmanis
SIA MA Taka būvdarbu vadītājs:
PERI veidņu sistēmu priekšrocība ir veidņu montēšanas un demontēšanas iespējas, kā arī ērta turu augstumu regulēšana. Sadarbojoties ar PERI, visi materiāli ir pieejami vajadzīgajā laikā, ļaujot precīzi organizēt darbus.
Materiālu sagatavojusi SIA PERI – PERI GmbH filiāles Latvijā, mārketinga nodaļa. Plašāku informāciju par PERI risinājumu pielietojumu celtniecības objektos lasiet: www.peri-latvija.lv