Augulis: Kazahstānas transporta megaprojekts ir arī Latvijas iespēja
Izbūvējot jaunu transporta maģistrāli no Ķīnas uz Rietumeiropu, kas virzīsies caur Kazahstānu un Baltiju, Latvijai pavērsies plašas iespējas nostiprināties kā tranzīta koridoram.
"Jūsu plāni ir mūsu iespēja un esam apņēmības pilni to izmantot, gan, attīstot Latvijas ostas kā distribūcijas centrus ar 24 stundu konceptu, gan arī, sekmējot kravu apgrozījumu tajās," trešdien, 16. martā, tiekoties ar Kazahstānas vēstnieku Latvijā Galimžanu Koišibajevu, gandarījumu pauda satiksmes ministrs Uldis Augulis.
Jaunās maģistrāles izbūve šobrīd ir galvenais Kazahstānas transporta projekts, turklāt, virzoties caur Krieviju, tā nodrošinās kravu plūsmu Baltijas virzienā. Maģistrāles celtniecība tika sākta pērn, šim mērķim no Kazahstānas valsts budžeta piešķirot 5.5 miljardus ASV dolāru, tikšanās laikā ar Auguli pastāstīja Koišibajevs.
Kazahstānas vēstnieks arī izrādīja lielu interesi par aviosatiksmes atjaunošanu starp abām valstīm, uzsverot, ka Rīga ir ne tikai labs galamērķis, bet arī ir stratēģisks centrs tālākiem lidojumiem, turklāt zīmols "airBaltic" Kazahstānā esot labi pazīstams.
Koišibajevs atzinīgi novērtēja Latvijas un Kazahstānas sadarbību dzelzceļa jomā un interesējās par Latvijas pieredzi elektroniskā paraksta ieviešanā.
Abu valstu sadarbību transporta un sakaru nozarē regulē Nolīgums par automobiļu starptautisko satiksmi, Nolīgums par sadarbību dzelzceļa transporta jomā, Nolīgums par Latvijas Republikas ostu izmantošanu Kazahstānas Republikas kravu apstrādei un transportēšanai un Līgums par sadarbību sakaru jomā.
Šā gada otrajā pusē Kazahstānā plānota Latvijas un Kazahstānas starpvaldību komisija, kuras laikā plānots detalizētāk pārrunāt abu valstu sadarbību.
Šobrīd viens no veiksmīgākajiem Latvijas un Kazahstānas sadarbības piemēriem transporta jomā ir konteinervilciens Baltica Transit. Tas attīstās ļoti veiksmīgi – 2010. gadā pārvadāto kravu apjoms ar šo vilcienu ir pieaudzis gandrīz par 38 %, salīdzinot ar iepriekšējo gadu.