Aukstā reciklēšana ar putu bitumenu: novatoriska formula
Resurstaupīgās tehnoloģijas tiek pieprasītas vairāk nekā jebkad agrāk. Jau daudzus gadus "Wirtgen" aukstās reciklēšanas process ir pierādījis savu potenciālu – un jau tagad atbilst nākotnes prasībām.
Ceļiem, kas ir pakļauti nepārtrauktai un smagai satiksmei, bieži redzamas bojājumu pazīmes, kas sniedzas līdz ceļa pamatnei. Lai novērstu šo bojājumu, visam ceļam ir nepieciešama strukturāla atjaunošana. Nofrēzētā materiāla pilna atkalizmantošana, kā arī tā rentabla apstrāde padara auksto reciklēšanu ar putu bitumenu – procesu, ko "Wirtgen" ieviesa un pēdējos 30 gadus apņēmīgi pilnveidoja – par videi draudzīgu un ekonomiski izdevīgu.
Asfalta ceļa atjaunošana, veicot pārvietojamus ceļa būvdarbus
Aukstā reciklēšana, kā saistvielu izmantojot putu bitumenu, ir pasaulē atzīts process asfalta ceļa atjaunošanai, kas piesaista pieaugošu ceļubūves iestāžu un būvkompāniju interesi. Tā ļauj veikt elastīgu un izturīgu pamatnes slāņu ieklāšanu. Kā daļa no seguma struktūras, tās veido nevainojamu pamatni virsējai, plānākai asfalta seguma kārtai. Putu bitumena ražošanai no parastā bitumena (sakarsējot līdz aptuveni 175 °C) tiek izmantota vismodernākā tehnoloģija. Atbilstoši in-situ metodei aukstās reciklēšanas mašīnā "WIRTGEN 2200 CR" vai "3800 CR", vai "WR"-sērijas augsnes stabilizatorā esošajai minerālu pildvielai tiek pievienots precīzi dozēts saistvielas apjoms, izmantojot ar mikroprocesoru vadītu iesmidzināšanas sistēmu. Tādējādi projektu var organizēt kā pārvietojamu ceļu remontdarbu vietu.
Aukstās reciklēšanas veiksmes stāsts
Visā pasaulē aukstās reciklēšanas process ir apliecinājis savu vērtību. Praktiski tiek pielietotas divas dažādas metodes: in-situ pieeja, izmantojot kāpurķēžu vai riteņu "Wirtgen" aukstās reciklēšanas mašīnu, un in-plant pieeja, izmantojot pārvietojamo aukstās reciklēšanas maisītājiekārtu "Wirtgen KMA 200i". Šīs metodes ļauj reciklēt lielu skaitu materiālu, piemēram, nofrēzētu asfaltu, sasmalcinātu asfaltu vai jaunu materiālu. Putu bitumena pielietojuma spektrs ir daudzveidīgs, turklāt tas spēj izturēt ļoti lielas satiksmes slodzes, kā liecina piemēri Brazīlijā un Grieķijā.
Brazīlija: Otrreizēji izmantotais materiāls pārsniedz cerības
Katru dienu Airtona Sennas šoseju Sanpaulu izmanto vairāk nekā 250 000 transportlīdzekļu, no kuriem 15 % ir kravas automobiļi. Atjaunošanas projekta laikā 2011. gadā nofrēzētais materiāls no asfalta seguma tika reciklēts ar putu bitumenu "Wirtgen" aukstās reciklēšanas sajaukšanas iekārtā un ar asfalta klājēju atkārtoti ieklāts divos slāņos (20 plus 10 cm). Pēc tam tika uzklāta 5 cm biezs asfalta virskārta.
Grieķija: Lielas slodzes nestspēju vairāk kā 10 gadiem
Aukstās reciklēšanas projekti ar putu bitumenu, kas 2003. un 2004. gadā tika realizēti automaģistrālēs starp Grieķijas pilsētām Iliki, Korintu un Atēnām, jau vairāk nekā desmit gadu pierāda šīs tehnoloģijas priekšrocības, spējot izturēt augstu satiksmes intensitāti, ko raksturo 40 000 transportlīdzekļu dienā, tostarp smagie transportlīdzekļi veido 25 %.
Aukstā reciklēšana ar "WIRTGEN": darba pieredzē gūta kompetence
Lai sasniegtu šādus rezultātus, visai seguma struktūrai ir jāveic plašas sagatavošanās pārbaudes, savukārt ar putu bitumenu ražotajam maisījumam ir jāiztur stingrs maisījuma sastāva tests. "Wirtgen" piedāvājumā ir ne vien darbam labākais aprīkojums, bet arī iespēja jebkurā laikā klientiem pieteikties vispusīgam konsultāciju pakalpojumu spektram visā pasaulē. Piemēram, "Wirtgen" eksperti un ceļu būvniecības inženieri nodrošina atbalstu būvobjektā un sniedz konsultācijas klientu projektiem. "Wirtgen" apmācību programma satur arī padziļinātu pielietojumu tehnoloģisko kompetenci par aukstās reciklēšanas tēmu.
"Wirtgen" papildu aukstās reciklēšanas iekārtas
Jauns laboratorijas blīvētājs "WLV 1"
Testa paraugu ražošanai "Wirtgen" izstrādāja jauno laboratorijas blīvētāju "WLV 1". Blīvēšanas process, kas izstrādāts īpaši aukstās reciklēšanas pielietojumiem, ļauj veikt lielu analizējamo paraugu ražošanu trīsasu testu izpildei, kā arī maziem testa paraugiem netiešās stiepes izturības testēšanai.
Laboratorijas mēroga maisītājs "WLM 30"
Laboratorijas mēroga maisītājs "WLM 30" ļoti īsā laikā nosaka labāko maisījuma sastāvu un uzticami sagatavo dažādas maisījumu formulas. "WLM 30" ietilpība ir aptuveni 30kg materiāla; maisītāja ātrums un maisīšanas laiks ir maināms.
Laboratorijas putu bitumena iekārta "WLB 10 S"
Sākotnējos testos pat pirms būvdarbu sākuma pārvietojamajā putu bitumena iekārtā "WLB 10 S" iespējams precīzi nodefinēt putu bitumena kvalitāti. Pateicoties tās vienkāršajai darbībai, ir iespēja variēt tādus parametrus kā, piemēram, ūdens tilpums, spiediens un temperatūra.
Kas ir putu bitumens, un kā tas tiek veidots?
Putu bitumens tiek ražots, nelielu ūdens un gaisa daudzumu zem augsta spiediena iesmidzinot karstā bitumenā. Ūdenim iztvaikojot, tilpums uzputo 15 līdz 20 reizes, veidojot bitumena putas. Pēc tam putas pa iesmidzināšanas sprauslām tiek iesmidzinātas maisītājā un optimāli samaisītas, veidojot aukstus un mitrus būvmateriālus. Putu bitumena kvalitāti galvenokārt raksturo tādi parametri kā "izplešanās koeficients" un "aprites cikla pusperiods". Jo lielāks izplešanās koeficients un aprites cikla pusperiods, jo vieglāk putu bitumenu ir pārstrādāt.
Aukstās reciklēšanas priekšrocības īsumā
- Ārkārtīgi liela slāņu izturība
- Augsta izmaksu efektivitāte
- Resursu saglabāšana, realizējot 100% reciklēšanu
- Samazinātas CO2 emisijas
- Samazināts būvniecības laiks
Uzzināt vairāk: www.wirtgen-group.com