Būvmateriālu tirdzniecība internetā lēnām, bet neatlaidīgi pieaug
Pateicoties šogad būvniecības apritē ienākošajiem Eiropas fondu līdzekļiem, būvmateriālu tirdzniecībā pēc pagājušā gada krituma tagad atkal vērojama apjoma palielināšanās. Tirgus diezgan strauji mostas visā būvniecības nozarē. Tāpat pakāpeniski palielinās to internetveikalos iegādāto preču skaits, ko vēl nesen pircēji labprātāk iegādājās veikalos uz vietas, tostarp arī būvmateriāli. Kā liecina vairāku ar būvmateriālu tirdzniecību saistīto uzņēmumu pārstāvji, pašreizējās tendences ļauj prognozēt, ka būvmateriālu interneta tirgus turpinās paplašināties, un internetā pārdoto būvmateriālu daudzums no kopējā apjoma procentuāli kļūs aizvien lielāks.
Pagaidām vēl dominē ierastie veikali, bet situācija pamazām mainās
Lai arī informācijas tehnoloģijas attīstās milzu soļiem un atveras aizvien vairāk interneta veikalu, tostarp būvniecības nozarē, tomēr būvmateriālu iegādei piemīt sava specifika. Tā slēpjas tajā, ka daudzas ar būvniecību saistītas preces pēc savas dabas prasa klienta tiešu klātbūtni, lai varētu veikt optimālu izvēli un būt pilnīgi pārliecināts par to. Vismaz pirmajā tikšanās reizē. Jāņem vērā, ka arī cilvēku domāšanai piemīt zināma inerce, tādēļ daudziem ir nepieciešams zināms laiks, lai jaunās iespējas apgūtu, pie tām pierastu, kā arī iegūtu uzticību jaunajam tirgošanās veidam un tā pārstāvjiem.
Foto: Būvmateriālu tirdzniecība internetā lēnām, bet neatlaidīgi pieaug; autors: Būvmateriālu tirdzniecība internetā lēnām, bet neatlaidīgi pieaugKā stāsta SIA "Rīgas Būvserviss" direktors Aldis Linārs, klienti bieži vien pirmo pirkumu veic uzņēmuma klientu apkalpošanas centrā, bet nākamie pirkumi jau tiek iegādāti ar interneta vai telefona starpniecību. "Savā ziņā tas ir kā savstarpējs uzticības apliecinājums. Klients atnāk klātienē, pārliecinās gan par piedāvātā sortimenta kvalitāti, gan apkalpošanas servisu un turpmāk nepieciešamo iegādājas attālināti. Turklāt, iepērkoties uz vietas pirmo reizi, klients pie mums tiek iepazīstināts ar konsultantu, kas turpmāk palīdzēs izvēlēties nepieciešamos produktus, arī neesot uz vietas. Atliek noformēt pasūtījumu mūsu veikala mājaslapā, piezvanīt vai aizsūtīt e-pastu savam konsultantam un bieži vien pasūtījums jau tajā pašā dienā tiek arī piegādāts," komentē A. Linārs. Un šāda pieeja ir ļoti perspektīva, kas var nest augļus jau tuvākajā laikā, jo palīdz veidot uzticību starp internetveikalu un klientu.
Svarīgi izveidot vienkāršu un reizē efektīvu mājas lapu
Liela nozīme, kā norāda A.Linārs, ir internetveikala mājas lapas izkārtojumam un saturam. Tai jābūt pārskatāmai, informatīvai, viegli uztveramai un papildinātai ar specializētām pakalpojumu iespējām, piemēram, nepieciešamā daudzuma aprēķina kalkulatoru, komplektēšanas iespēju atsevišķiem darbu veidiem (piemēram, siltināšana) u.tml. "Šaubu gadījumā vienmēr var sazināties ar savu konsultantu un noskaidrot visus jautājumus," piebilst A. Linārs. Viņš gan nenoliedz, ka vienmēr paliks kāds pircēju loks, kas turpinās iepirkties tradicionāli pierastā veidā – veikalā.
Runājot par tirdzniecības tendencēm, SIA "Rīgas Būvserviss" direktors lēš, ka kopējais pasūtījumu apjoms aug, jo pieaug arī uzņēmuma apgrozījums, taču procentuāli interneta pasūtījumu īpatsvars pagaidām saglabājas nemainīgs. Tiesa, ņemot vērā pasūtījumu pieaugumu, uzņēmums paplašinājis savu noliktavas teritoriju, lai uz vietas varētu turēt plašāku produktu klāstu un veikt piegādes vēl īsākā laikā.
Izvēlas pazīstamas preces
Būvmateriālu internetveikalos galvenokārt tiek iegādātas vispārzināmas preces, kam nav nepieciešama apskate uz vietas un individuāla pieeja. Pietiek zināt vajadzīgos izmērus, tehniskos parametrus, daudzumu un materiāla veidu, piemēram, fasādes siltināšanai nepieciešamajiem materiāliem, plātnēm, sausajiem maisījumiem, dažādām caurulēm, kabeļiem, u.tml. Preces, ko izvēlas pēc individuāliem raksturlielumiem (krāsa, virsmas faktūra, dizains u.c.), tiek apskatītas un iegādātas uz vietas.
"Pircēji ir ļoti zinoši, jo pirms došanās uz veikalu cenšas iegūt iespējami daudz informācijas par vajadzīgo produktu. Tādējādi klienti pie mums ierodas, skaidri zinot, kas viņiem nepieciešams, un tas ievērojami palīdz klientu apkalpošanā," atzinīgi saka A. Linārs. Pēc viņa domām, lai arī internetā veikto pasūtījumu skaits aizvien pieaugs, būvmateriālu tirdzniecības klientu apkalpošanas centri saglabāsies, jo tie ļauj veidot gan personiskāku kontaktu ar klientu, kas daudziem ir svarīgi, gan allaž būs preču grupas, ko grūti izvēlēties attālināti.
Lasīt tēmas turpinājumu Pēc krituma seko kāpums – šogad būvdarbu apjoms pieaug