building.lv skaitļos

Lietotāji online67
Aktīvie uzņēmumi1673
Nozares raksti32872
Būvserviss.lv pārliecinoši iesoļo desmitajā darbības gadā : building.lv - par būvniecību Latvijā

Būvserviss.lv pārliecinoši iesoļo desmitajā darbības gadā

Būvmateriālu internetveikals Būvserviss.lv šajā novembrī atzīmē savu 9 gadu jubileju. Tas ir pietiekami nopietns cipars, zinot, ka šo gadu laikā piedzīvots gan straujš kāpums, gan pārvarēta krīze, mainījušies pircēju iepirkšanās paradumi un vēlmes un norisinājušies vēl daudz citu notikumu. Šodien Būvserviss.lv dibinātājs un direktors Aldis Linārs jūtas gandarīts par paveikto, un visu nākamo gadu, gaidot uzņēmuma 10. jubileju, sola virkni klientiem patīkamu pārsteigumu.

Kā radās ideja sākt būvmateriālu tirdzniecību internetā?

Uzsākot darboties celtniecībā, atklāju, ka lielu daļu laika aizņem būvmateriālu meklēšana un to piegādes organizēšana, lai iegādātā prece savlaicīgi nonāktu objektā. Tika kavēts laiks būvniekiem, darbs apstājās. Turklāt šī problēma bija aktuāla arī citiem būvniekiem un satrauca pasūtītājus.
Domājot par iespējamo risinājumu, nolēmu izveidot uzņēmumu, kas piedāvātu iegādāties būvmateriālus un nodrošinātu to piegādi, nekavējot celtnieku darbu un nepārtraucot darbus objektā. Tā tapa "Rīgas Būvserviss" kur sākotnēji būvmateriālus varēja pasūtīt pa tālruni un pēc tam īsā laikā saņemt objektā uz vietas.

Būvmateriāli tradicionāli tiek uztverti kā prece, ko iegādājas "parastā" veikalā. Ko šodien nozīmē – tirgot būvmateriālus internetā?

Būvmateriālu tirdzniecība internetā bez jebkādas saskares ar klientu nebūs iespējama, saskarsmei ar klientu klātienē ir jābūt. Tāpēc jau kopš darbības pirmsākumiem mums vienmēr ir bijusi preču noliktava, kur klienti pēc pasūtītās preces var atbraukt paši un, saprotams, veidojas komunikācija. Tad nāca periods, kad pasūtījumus pa tālruni pieņēma menedžeris, bet piegādāja šoferis. Saikne ar klientu vairs nebija tik cieša. Lai klientu apkalpošanu padarītu vēl kvalitatīvāku, šogad izveidojām Būvserviss.lv Klientu apkalpošanas centru. Izveidojot šo centru, mēs savus klientus atkal satiekam biežāk un varam izzināt viņu vēlmes, ieteikumus. Varam savlaicīgi sagatavoties klienta vajadzībām.

Kas ir Būvserviss.lv priekšrocība, salīdzinot ar internetveikaliem, kas piedāvā preces celtniekiem?

Jebkurš pircējs, kas Būvserviss.lv iepērkas pat pirmo reizi, saņem individuālu apkalpošanu. Proti, klientam tiek "piešķirts" menedžeris, kam varēs zvanīt vai rakstīt arī turpmāk un uzdot visus interesējošos jautājumus. Tas ir ērti, jo klientu apkalpo viens cilvēks un veidojas savstarpēja uzticība, menedžerim ir vieglāk noteikt klienta vēlmes, piedāvāt atbilstošākos produktus un risinājumus.

Kas ir biežākie Jūsu klienti – uzņēmumi vai privātpersonas?

Darbības sākumā aptuveni 80% bija uzņēmumi un pārējie – privātie. Tagad ir aptuveni puse uz pusi. Juridiskās personas parasti pērk lielus apjomus, privātie – mazāk, bet biežāk.

Vai būvmateriālu sortiments atšķiras no tā, ko var nopirkt specializētā būvmateriālu tirdzniecības centrā?

Ejošākās jeb "topa" preces allaž ir uz vietas gan būvmateriālu veikalos, gan arī mūsu noliktavā. Būvserviss.lv priekšrocība ir tā, ka internetā klientiem varam parādīt visu savu preču sortimentu. Ja arī kāda konkrētā prece mūsu noliktavā nav uz vietas, mēs to klientam varam piegādāt praktiski nākamās dienas laikā. Tas iespējams, jo mums ir laba sadarbība ar ražotājiem, vairumtirgotājiem, zīmolu pārstāvjiem. Savukārt "parastā" veikalā, ja vajadzīgā lieta nav, pasūtījuma izpilde ilgst pat vairākas nedēļas. 

Cik nosaukumu preces patlaban ir Būvserviss.lv klāstā?

Grūti pateikt, ļoti daudz – ap 20 000. Noliktavā vien uz vietas tiek glabātas ap 8000 dažādu nosaukumu preces.

Kā šajos gados ir papildinājies preču sortiments? Sākāt jau ar mazumiņu.

Jā, darbības sākumā Būvserviss.lv piedāvāja tikai pāris preču grupas, kas tobrīd bija pieprasītākās. Atceros, tie bija siltumizolācijas materiāli kopā ar celtniecības plēvēm. Gaidu gaitā līdz ar klientu skaita un vēlmju palielināšanos, audzis arī piedāvāto preču grupu skaits. Pēdējos gadus sortimentu esam papildinājuši ar santehnikas produktiem, šogad pievienojušās preces mājai un dārzam, drīzumā plānojām uzsākt ekonomisko, konkrēti LED, spuldžu tirdzniecību. Pirms ieviest sortimentā jaunu preci, svarīgi noskaidrot klientu vajadzības, vai šādai lietai būs pieprasījums.

Kāds šobrīd ir Būvserviss.lv pircējs?

Noteikti gudrs, jo izvēlas iepirkties internetā pie mums (smaida). Pircēji ļoti salīdzina cenas un mūsu cenas lielākoties ir daudz zemākas nekā parastajos veikalos. Arī kopā ar piegādi uz jebkuru vietu Latvijā, gala cena vienalga būs krietni pievilcīgāka.

Pagājis pusgads kopš izveidots Būvserviss.lv Klientu apkalpošanas centrs. Vai šī centra izveide ir sevi attaisnojusi?

Noteikti. Klienti pie mums iegriežas arvien biežāk un esam saņēmuši patiesi pozitīvas atsauksmes. Īpaši atzinīgi novērtēta fasādes apdares materiālu paraugu ekspozīcija, kas ļauj dabiskā lielumā klātienē apskatīt un novērtēt dažādus materiālus. Ir celtnieki, kas pat ved savus klientus aplūkot šo sienu. Centra izveide ir ērtāka arī pašiem darbiniekiem – visi menedžeri tagad ir vienkopus un var ātri palīdzēt klientiem izvēlēties vajadzīgās preces.

Cik darbinieku patlaban ir Būvserviss.lv komandā?

Mēs kopā esam 22 darbinieki.

Ko pircēji sagaidīs Būvserviss.lv desmitajā darbības gadā?

Turpināsim pilnveidot klientu apkalpošanas servisu. Jau tagad tiek veikts nopietns darbs pie mājas lapas uzlabošanas – tā kļūs informatīvi un vizuāli bagātāka, daudzveidīgāka. Uz pavasara pusi tiks ieviests jauna veida, vēl ērtāks un parocīgāks siltināmo materiālu komplektētājs. Būs vieglāk aprēķināt fasādes siltināšanas izmaksas, norādot tikai siltināmo platību kvadrātmetros. Komplektēšanas rīks tiks ieviests arī citām preču grupām. Turpināsim attīstīt šogad izveidoto bloga sadaļu, kur varēs lasīt arī produktu aprakstus, praktiskus padomus.
Sekojam līdzi tendencēm pasaules internetveikalos un pētām, kas ir tās lietas, ko ar laiku varētu ieviest pie mums.

Atskatoties uz šiem deviņiem gadiem, kas ir galvenās atziņas, kas gūtas?

Mācos un turpinu mācīties no savām kļūdām. Esmu no tiem, kas bieži uzticas cilvēkiem, un viss šis bizness ir balstīts uz maniem personīgajiem kontaktiem ar klientiem. Bizness attīstās no tā, kā veidojas attiecības ar otru sadarbības partneri, piegādātāju vai pircēju. Zinot savas iepriekšējās kļūda, es šo un to būtu darījis savādāk. Bet arī tagad nav iemesla sūdzēties. Mums ir daudz lojālu klientu, kas ir apmierināti tieši ar to servisu, kādu piedāvājam.

Kas Jūsuprāt ir nozīmīgākais līdzšinējais sasniegums šajā biznesā?

Labas un uzticamas attiecības ar sadarbības partneriem, neraugoties uz to, cik arī grūti gājis. Prieku sagādā, ka izdevies nokomplektēt profesionālu un lojālu darbinieku komandu. Tam ir liela nozīme jebkurā biznesā.

Paldies par sarunu!

 

 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.