building.lv skaitļos

Lietotāji online250
Aktīvie uzņēmumi19994
Nozares ziņas33035
Ceļu pārvada projekta ietvaros Daugavpilī tiek būvēts arkveida tilts. : building.lv - par būvniecību Latvijā

Ceļu pārvada projekta ietvaros Daugavpilī tiek būvēts arkveida tilts.

Ceļu pārvada projekta ietvaros Daugavpilī tiek būvēts arkveida tilts.

56,5 metrus garās un 5 metrus platās tilta nesošās arkas betonēšana ir tilta būvniecības pirmais etaps. Tilta brauktuves laiduma platums, kopā ar gājēju ietvēm, sasniegs 13.5 m, garums - 74.3 m. Nesošās arkas konstrukcija balstās uz pamatbalstiem, šāda tipa pamatbalsti ir arī tilta laiduma sākumā un beigās. Izbūvējamā satiksmes pārvada ietvaros caur tilta arku  plānots organizēt otra līmeņa brauktuvi ar divām kustības joslām katrā virzienā.  

56,5 metrus garās un 5 metrus platās tilta nesošās arkas betonēšana ir tilta būvniecības pirmais etaps. Tilta brauktuves laiduma platums, kopā ar gājēju ietvēm, sasniegs 13.5 m, garums - 74.3 m. Nesošās arkas konstrukcija balstās uz pamatbalstiem, šāda tipa pamatbalsti ir arī tilta laiduma sākumā un beigās. Izbūvējamā satiksmes pārvada ietvaros caur tilta arku  plānots organizēt otra līmeņa brauktuvi ar divām kustības joslām katrā virzienā.

autors: Ceļu pārvada projekta ietvaros Daugavpilī tiek būvēts arkveida tilts.
Foto: Ceļu pārvada projekta ietvaros Daugavpilī tiek būvēts arkveida tilts.; autors: Ceļu pārvada projekta ietvaros Daugavpilī tiek būvēts arkveida tilts.

PERI inženieru izstrādātais veidņu projekts monolīto konstrukciju betonēšanai tika saskaņots ar tilta projektētāju A/s Ceļu Projekts. Risinājums paredz izmantot PERI Latvijas noliktavā pieejamo nomas materiālu, tas pilnībā atbilst visiem projekta nosacījumiem un ir efektīvi pielietojams objektā. Arkas  zemākās daļas plātnes biezums sasniedz 0.75 m, šeit veidņi tiek balstīti uz MULTIPROP paaugstinātas nestspējas stutēm, tās izvietojot torņos. 7,5 m augstā arkas vidusdaļa, kur betona plātnes biezums ir 0.6 m, balstās uz 1,5 x 2 metrīgiem PERI UP ROSETT modulāro sastatņu atbalsta torņiem. Gan MULTIPROP gan ROSETT atbalsta risinājumus neveido atsevišķi torņi, tie ir savienoti savstarpēji ar MRK rāmju, vai sastatņu UH horizontālo diagonāļu palīdzību,  tādā veidā palielinot konstrukcijas nestspēju.

Veidņu montāžas un betonēšanas laikā arkas vidusdaļā ir izveidots transporta tunelis. Ievērtējot visas slodzes, uz MULTIPROP torņiem novietoti metāla siju profili, uz šiem profiliem izvietota arkas vidusdaļu balstošā modulāro sastatņu atbalsta sistēma.

autors: Ceļu pārvada projekta ietvaros Daugavpilī tiek būvēts arkveida tilts.
Foto: Ceļu pārvada projekta ietvaros Daugavpilī tiek būvēts arkveida tilts.; autors: Ceļu pārvada projekta ietvaros Daugavpilī tiek būvēts arkveida tilts.

autors: Ceļu pārvada projekta ietvaros Daugavpilī tiek būvēts arkveida tilts.
Foto: Ceļu pārvada projekta ietvaros Daugavpilī tiek būvēts arkveida tilts.; autors: Ceļu pārvada projekta ietvaros Daugavpilī tiek būvēts arkveida tilts.

Arkas veidņu risinājumu veido garenvirzienā izvietoti SRU tērauda profili, virs kuriem ar HBU stiprinājumiem nofiksētas 3,30 – 3,90 m garas GT 24 režģotās sijas. Siju izlaidumi arkas sānos veido darba platformas. Attiecīgi uz GT sijām garenvirzienā ir izvietots dēļu klājs, kurš veido rakstu arkas betona virsmā. Arkas betonēšana tiek veikta vienā ciklā, vienlaicīgi izmantojot divus betona sūkņus, katru no sava arkas gala.

autors: Ceļu pārvada projekta ietvaros Daugavpilī tiek būvēts arkveida tilts.
Foto: Ceļu pārvada projekta ietvaros Daugavpilī tiek būvēts arkveida tilts.; autors: Ceļu pārvada projekta ietvaros Daugavpilī tiek būvēts arkveida tilts.

autors: Ceļu pārvada projekta ietvaros Daugavpilī tiek būvēts arkveida tilts.
Foto: Ceļu pārvada projekta ietvaros Daugavpilī tiek būvēts arkveida tilts.; autors: Ceļu pārvada projekta ietvaros Daugavpilī tiek būvēts arkveida tilts.

Uz arkas konstrukcijas ir izvietotas desmit balstu sieniņas – piecos dažādos augstumos. To betonēšanai tiek izmantoti TRIO sienu veidņu paneļi, arī izšūti ar dēļiem betona raksta iegūšanai. Lai optimizētu materiālu daudzumu objektā, PERI inženieri izveidoja TRIO veidņu komplektu divu augstāko sieniņu betonēšanai, ar mērķi šos pašus objektā esošos veidņu elementus izmantot nākamo sieniņu betonēšanas darbiem.

PERI novēl objekta būvniekiem veiksmīgi realizēt projekta nākamo etapu – brauktuves monolītā laiduma izbūvi. Mēs informēsim par šajā projektā izmantotajām PERI veidņu tehnoloģijām.

autors: Ceļu pārvada projekta ietvaros Daugavpilī tiek būvēts arkveida tilts.
Foto: Ceļu pārvada projekta ietvaros Daugavpilī tiek būvēts arkveida tilts.; autors: Ceļu pārvada projekta ietvaros Daugavpilī tiek būvēts arkveida tilts.
Egons Tamanis
SIA M.A.TAKA Tehniskais direktors

Vēlos īpaši atzīmēt šajā objektā izmantoto MULTIPROP atbalsta sistēmu. Stušu augstumu regulējošie uzgriežņi ļauj ērti veikt atveidņošanu, un tas ir īpaši svarīgi šādos objektos.

Materiālu sagatavojusi PERI GmbH filiāles Latvijā – SIA PERI Mārketinga nodaļa.

 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.