Eiroparlaments pieņem tehniskos noteikumus Eiropas dzelzceļa telpas izveidei
Eiropas Parlaments (EP) ceturtdien pieņēmis noteikumus, kuru mērķis ir novērst šķēršļus Eiropas Savienības (ES) vienotās dzelzceļa telpas izveidei, aģentūru BNS informēja Eiroparlamentā.
Pašlaik dalībvalstīm ir atšķirīgas tehniskās prasības un sadrumstalotas administratīvās procedūras, taču "ceturtās dzelzceļa paketes" pirmais "tehniskais pīlārs" cita starpā ļaus ietaupīt laiku un līdzekļus, ko prasa drošības sertifikātu saņemšana pakalpojumu sniegšanai un tirgus atļauju saņemšana jaunām lokomotīvēm un vagoniem.
Jaunie noteikumi ir pirmā daļa no ceturtās dzelzceļa reformas tiesību aktu paketes, kuras mērķis ir uzlabot Eiropas dzelzceļa efektivitāti, veicināt investīcijas dzelzceļa nozarē, veicināt dzelzceļa pakalpojumu kvalitātes uzlabošanu un palielināt dzelzceļa transporta izmantošanu. Galamērķis ir arī palīdzēt sasniegt ES mērķus saistībā ar izmešu samazināšanu transporta nozarē.
Pašlaik, piemēram, lokomotīvju un vagonu ražotājiem, kā arī operatoriem, jāpiesakās atļauju un drošības sertifikātu saņemšanai katrā dalībvalstī atsevišķi. Turpmāk sertifikātus un atļaujas būs pilnvarota izsniegt ES dzelzceļa aģentūra, tādējādi operatoriem un ražotājiem būs mazāks administratīvais slogs, kā arī uzlabosies drošību uz ES dzelzceļiem.
Ceturtdien EP deputāti pieņēma noteikumus, kuru mērķis ir novērst šķēršļus, ES vienotās dzelzceļa telpas izveidei – dalībvalstu atšķirīgās tehniskās prasības un sadrumstalotās administratīvās procedūras. "Ceturtās dzelzceļa paketes" pirmais "tehniskais pīlārs" cita starpā ļaus ietaupīt laiku un līdzekļus, ko prasa drošības sertifikātu saņemšana pakalpojumu sniegšanai un tirgus atļauju saņemšana jaunām lokomotīvēm un vagoniem
.Jaunie noteikumi ir pirmā daļa no ceturtās dzelzceļa reformas tiesību aktu paketes, kuras mērķis ir uzlabot Eiropas dzelzceļa efektivitāti, veicināt investīcijas dzelzceļa nozarē, veicināt dzelzceļa pakalpojumu kvalitātes uzlabošanu un palielināt dzelzceļa transporta izmantošanu. Galamērķis ir arī palīdzēt sasniegt ES mērķus saistībā ar izmešu samazināšanu transporta nozarē.
Pašlaik, piemēram, lokomotīvju un vagonu ražotājiem, kā arī operatoriem, jāpiesakās atļauju un drošības sertifikātu saņemšanai katrā dalībvalstī atsevišķi. Turpmāk sertifikātus un atļaujas būs pilnvarota izsniegt ES dzelzceļa aģentūra, tādējādi operatoriem un ražotājiem būs mazāks administratīvais slogs, kā arī uzlabosies drošību uz ES dzelzceļiem.
Attiecībā uz pārrobežu pakalpojumiem operatoru drošības sertifikātus un lokomotīvju un vagonu tirgus atļaujas turpmāk izsniegs Eiropas Dzelzceļa aģentūra.
Iekšzemes pakalpojumiem vai lokomotīvju un vagonu pārdošanai dalībvalsts ietvaros operatori un ražotāji varēs izvēlēties, vai pieteikties atļaujai Eiropas Dzelzceļa aģentūrā vai atbildīgajā dalībvalsts iestādē.
"Vienas pieturas" pieteikumiem Eiropas Dzelzceļa aģentūra izveidos informācijas un saziņas sistēmu, kas darbosies kā vienots pieņemšanas punkts drošības sertifikātu un tirgus atļauju saņemšanas pieteikumiem.
Eiropas Dzelzceļa aģentūrai būs lielāka ietekme arī uz kontroles un vadības sistēmas izveidošanu - tā izvērtēs paredzētos tehniskos risinājumus ikvienā publiskā iepirkuma konkursā attiecībā uz Eiropas Dzelzceļa satiksmes vadības sistēmas lauka iekārtu aprīkojumu.