building.lv skaitļos

Lietotāji online91
Aktīvie uzņēmumi1688
Nozares raksti32877
Eksperte: Dabas stihiju ietekmē vidējie zaudējumi mājokļu bojājumu dēļ klientiem auguši trīskārt : building.lv - par būvniecību Latvijā

Eksperte: Dabas stihiju ietekmē vidējie zaudējumi mājokļu bojājumu dēļ klientiem auguši trīskārt

Eksperte: Dabas stihiju ietekmē vidējie zaudējumi mājokļu bojājumu dēļ klientiem auguši trīskārt
Foto: Freepik.com/ freepik

Pēdējo gadu laikā mēs piedzīvojam arvien stiprākas dabas stihijas, kuras rada bojājumus mājokļiem. 2022. gadā ar šo iemeslu pie apdrošinātāja "Gjensidige Latvija" vērsušies gandrīz trīs reizes vairāk klientu nekā 2019. gadā. Šī gada pirmajos astoņos mēnešos vien ir saņemts jau 241 pieteikums, no kuriem 143 saņemti pēc šā gada augusta vētrām, apdrošinātājam atlīdzībās izmaksājot vairāk nekā 365 tūkstošus eiro norāda Sanita Glovecka, "Gjensidige" Latvijas filiāles vadītāja.

Šogad augustā Baltiju pāršalca īpaši postošas vētras un negaisi, kas redzams arī apdrošinātājam pieejamajos datos. Gjensidige dati liecina, ka atlīdzību pieteikumu skaits, ko izraisījušas dabas stihijas, Baltijas mērogā sasniedz 830 pieteikumus, no kuriem 143 atlīdzību pieteikumi saņemti Latvijā. Apdrošinātājs šobrīd Baltijā saviem klientiem ir izmaksājis 1,3 miljonus eiro, lai kompensētu spēcīgās vētras radītos zaudējumus, bet Latvijā postījumu apmērs sasniedz teju 365 tūkstošu eiro lielu apmēru. Apdrošināšanas maksājumi par vētras laikā nodarītajiem postījumiem jau sasnieguši lielāko daļu klientu. Latvijā lielākā atlīdzība izmaksāta kāda nama īpašniekam, kam vētra ēkai norāvusi jumtu, lietum appludinot visus trīs mājas stāvus, radot postījumus vairāk nekā 116 tūkstošu eiro apjomā. Pēc apdrošināšanas kompānijas datiem, visās valstīs visvairāk zaudējumu atlīdzināts ar īpašuma apdrošināšanu segtajiem privātajiem un biznesa klientiem.

Latvijas iedzīvotājiem arvien biežāk noder sava kustamā un nekustamā īpašuma apdrošināšana pret standarta risku – dabas stihijām (vētras laikā koks uzkrīt mājas jumtam vai auto, krusa izsit logu, plūdu laikā bojāts mājas pirmais stāvs u.tml.). Par vētru un stihiju intensitāti liecina vidējā pieprasījuma summa – ja pērn viens vienīgs gadījums radīja vidēji 2200 EUR lielus zaudējumus, tad šogad šī summa ir teju trīskāršojusies, sasniedzot 6400 EUR. Pret dabas ietekmi tiek pasargāts ne vien privātais, bet arī komercīpašums, kur zaudējumi var būtiski ietekmēt ne vien konkrētu īpašumu, bet visu biznesu kopumā. Ja līdz pagājušam gadam lielākie bojājumi komercīpašumam radās norautu jumtu gadījumā, tad šogad lielākās atlīdzības izmaksātas tieši gada sākumā piedzīvoto plūdu dēļ – vislielākā atlīdzība vienam klientam veidoja 159 tūkstošus eiro. Dabas stihiju topā, ko Latvijā pēdējos gados piedzīvojuši klienti, ir vētras, krusa un plūdi, tomēr nelielam skaitam klientu bojājumus nodarījuši arī krītoši koki, zibens un sniegs.

Pēdējos gados klienti izvēlas īpašuma apdrošināšanai plašāku apdrošināto risku segumu, tas ir “Visu risku” apdrošināšanu. Klienti ir gatavi maksāt par polisi mazliet vairāk, bet saņemt pretim lielāku drošības garantu. Pieaugot vispārējai pakalpojumu un preču dārdzībai, tiek palielinātas arī civiltiesiskās atbildības apdrošinājuma summas, it sevišķi to dara dzīvokļu īpašnieki. Cilvēki sāk apzināties civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas nozīmi.

Lielāku popularitāti ir ieguvusi polišu noslēgšana uz vairākiem gadiem – no diviem līdz pat pieciem. Tas klientiem ļauj ietaupīt laiku uz polišu slēgšanu, kā arī dažkārt ietaupīt naudu. Bet šajā gadījumā pastāv risks, ka polisē norādītā nekustamā īpašuma apdrošinājuma summa pēc pāris gadiem var būt par mazu, un polisi, iespējams, jāpārtaisa. Bet par to jau pašam apdrošinātājam klients ir jāinformē un jāveic attiecīgās darbības.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.