Grīzupes ielas pārbūve būtiski uzlabos drošas pārvietošanās iespējas visiem liepājniekiem
Pirms dažām dienām mediji sabiedrību informēja, ka Satiksmes ministrijas izstrādātais Ministru kabineta noteikumu projekts, ko pieņēmusi valdība, paredz, ka astoņu lielo pilsētu, izņemot Rīgu, integrēšanai TEN-T tīklā būs pieejami 35,4 miljoni eiro no Kohēzijas fonda.
Liepāja no šīs naudas saņems 4,43 miljonus eiro – Grīzupes ielas rekonstrukcijai.
Ar Kohēzijas fonda līdzekļiem tiks segti 85 procenti izmaksu, bet 15 procentus izdevumu līdzfinansēs pašvaldība.
Arvīds Vitāls, Liepājas pilsētas Būvvaldes vadītājas vietnieks, galvenais teritorijas plānotājs: Liepāja par tai paredzēto naudu ir sagatavojusies pārbūvēt Grīzupes ielu, sākot no pilsētas robežas līdz krustojumam ar Cukura ielu. Rekonstrukcija notiks 3742 metru garā Grīzupes ielas posmā.
Pēc pārbūves būs sperts vēl viens garš solis mūsu pilsētas maģistrālo ielu tīkla sakārtošanā, ko esam uzsākuši iepriekšējos gados, kad būtiskas izmaiņas notika Pulvera, Brīvības, Meldru, Zirņu, Ganību, Zemnieku, Parka un citu ielu posmos.
Tiks īstenoti divi tehniskie projekti, kas ir izstrādāti un kuriem jau izdotas būvatļaujas.
Ielas būvdarbi varētu sākties nākamā gada būvniecības sezonā, līdz tam ir jāveic būvdarbu iepirkums.
Atbilstoši tehniskajiem projektiem ir paredzēta gan brauktuves pārbūve, gan ietves un veloceļa izbūve, sabiedriskā transporta pieturvietu izveidošana un tur, kur nepieciešams, izbūvēt ūdensvadu un kanalizāciju, un sūkņu staciju, veikt daļēju ielas un gājēju pāreju apgaismojuma izbūvi.
Šīs izmaiņas Grīzupes ielā uzlabos ne tikai kravu pārvadājumus no Venstpils šosejas puses un sasaisti ar citām maģistrālajām ielām, ostu un A9 šoseju, bet būtiski uzlabos arī drošas pārvietošanās iespējas visiem liepājniekiem: gan gājējiem, gan velobraucējiem, gan autovadītājiem.
Ieguvēji, pirmkārt, būs Zaļās birzs, Kārklu ielas un Slimnīcas ielas mikrorajona iedzīvotāji, taču arī velosipēdu cienītāji, kuru skaits pilsētā ir pieaudzis, varēs novērtēt un izmantot pārmaiņu rezultātus.
Velotransporta un gājēju kustība tiks nodalīta no kravu autotransporta.
Izbūvēs arī satiksmes drošības infrastruktūra (krustojumi, ceļa zīmes, horizontālie apzīmējumi, ietves), samazinot satiksmes negadījumu riskus.
Šobrīd gājēji un velotransports pārvietojas pa Grīzupes ielas brauktuves malu, pa kuru notiek intensīva kravu autotransporta plūsma. Sevišķi bīstami tas ir ziemā, kad no brauktuves notīrītais sniegs sastumts uz ceļa apmalēm, taču ietvju šajā ielā tikpat kā nav.
Piebildīšu, ka Zaļās birzs mikrorajona iedzīvotājiem būs arī ērta nokļūšana ar kājām vai velosipēdu līdz PII "Zīļuks".
Jaunais veloceļš – tas plānots aptuveni 2,3 kilometru garumā – savienos esošos veloceļus Cukura ielā un gar nosauktajiem mikrorajoniem virzīsies līdz pat Ventspils šosejai.
Atgādināšu, ka Grīzupes ielas sakārtošana ir ietverta pilsētas Investīciju plānā 2015.-2020. gadam.
liepaja.lv