building.lv skaitļos

Lietotāji online49
Aktīvie uzņēmumi19067
Nozares raksti32977
Grozījumi Civilprocesa likumā sekmēs patērētāju aizsardzību komunālo pakalpojumu sniegšanā : building.lv - par būvniecību Latvijā

Grozījumi Civilprocesa likumā sekmēs patērētāju aizsardzību komunālo pakalpojumu sniegšanā

Grozījumi Civilprocesa likumā sekmēs patērētāju aizsardzību komunālo pakalpojumu sniegšanā
Foto: Grozījumi Civilprocesa likumā sekmēs patērētāju aizsardzību komunālo pakalpojumu sniegšanā

Šodien, 8.februārī, Ministru kabineta sēdē tika diskutēts par Ekonomikas ministrijas izstrādātajiem grozījumi Civilprocesa likumā, kas paredz, ka no naudas, kas saņemta par pārdoto ar ķīlu apgrūtinātu nekustamo īpašumu, pirms hipotekāro prasījumu apmierināšanas būs jāveic maksājumi par dzīvojamās mājas pārvaldīšanu un komunālajiem pakalpojumiem. Grozījumus Civilprocesa likumā ekonomikas ministrs tuvākajā laikā iesniegs izskatīšanai Saeimā.

2010.gada rudenī Ekonomikas ministrija apkopoja un 2010.gada 9.novembrī informēja Ministru kabinetu par situāciju siltumapgādē visā Latvijā. Tā kā Latvijas Pašvaldību savienība iepriekš bija lūgusi izvērtēt arī parādu apmēru, EM īpašu vērību pievērsa arī informācijas apkopošanai par parādiem par siltumenerģiju. Izvērtējot iegūtos datus, tika secināts, ka savlaicīga nenorēķināšanās par piegādāto siltumenerģiju ir ilgstoša problēma, ko nav izraisījusi tikai ekonomiskā krīze.

 

Parādnieku skaita pieaugums pēdējos gados liek meklēt risinājumus, jo parādi par komunālajiem pakalpojumiem, t.sk. siltumu, liedz pakalpojumu sniedzējiem, t.sk. siltumapgādes komersantiem, sniegt savlaicīgus un kvalitatīvus pakalpojumus.

 

Lai aizsargātu tos dzīvokļu īpašniekus, kas regulāri un apzinīgi veic maksājumus par saņemtajiem komunālajiem pakalpojumiem, 2010.gada 9.novembra MK sēdē Ekonomikas ministrijai tika uzdots kopīgi ar Tieslietu ministriju izstrādāt grozījumus Civilprocesa likumā. Grozījumus Civilprocesa likumā Ekonomikas ministrija izstrādājusi sadarbībā ar Latvijas Namu pārvaldītāju un apsaimniekotāju asociāciju, Latvijas siltumuzņēmumu asociāciju, Komercbanku asociāciju, kā arī Latvijas Pašvaldību savienību un Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisiju.

 

Likumprojekts paredz, ka prasījumi par dzīvojamās mājas pārvaldīšanas maksas, kā arī maksas par komunālajiem pakalpojumiem piedziņu, nepārsniedzot 10 procentus no izsolē iegūtās summas, apmierināmi nākamie uzreiz pēc to darbinieku prasījumu par darba algu izmaksu, kuri saistīti ar nekustamā īpašuma uzturēšanu, un ar viņu darba algām saistītie sociālās apdrošināšanas maksājumu apmierināšanas un prasījumiem par nodokļu maksājumiem, kas maksājami par šo nekustamo īpašumu. Plānots, ka šī norma darbotos pārejas periodā līdz 2014.gada beigām. Līdz ar grozījumiem Civilprocesa likumā Ekonomikas ministrija rosināja un MK atbalstīja jautājuma risināšanā iesaistīt arī citas institūcijas, kas veicinātu parādu efektīvāku piedziņu un parādnieku savlaicīgu apzināšanu.

 

Saskaņā ar Latvijas Namu pārvaldītāju un apsaimniekotāju asociācijas sniegto informāciju, problemātisko parādu par pārvaldīšanas maksu un komunālajiem pakalpojumiem vidējais apmērs uz vienu dzīvokli ir 500 - 1000 latu, kas nereti ir izšķiroša summa, kuru nesamaksājot komunālo pakalpojumu sniedzējam, dzīvojamā mājai attiecīgo pakalpojumu sniegšana var tikt pārtraukta.

 

Detalizēti ar izstrādātajiem grozījumiem Civilprocesa likumā var iepazīties MK mājas lapā internetā - http://www.mk.gov.lv/lv/mk/tap/?pid=40200568&mode=mk&date=2011-02-08.

 

Atgādinām, ka likumprojekts vēl jāpieņem Saeimā.

 

 

EM Sabiedrisko attiecību nodaļa

67013193

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.